Kumpi on pahempi: jos on liian iso vai liian pieni pää?
Otsikon kysymys. Entä miten paljon pään koko yleensäkään vaikuttaa siihen onko joku ihminen teidän mielestä hyvännäköinen?
Kommentit (25)
No katteleppas naisihanteita vaikkapa bratzeissa. Järkyttäviä kuuppia.
Ei mikään liian iso tai liian pieni ole ok. Yleensä liian paljon tai liian vähän on merkki jotain sairaudesta :(
Mulla on rehellisesti omasta mielestäni aika suuri pää, jota olen joskus voivotellut (mutta ihan hyvännäköinen naama).
Ollaan miesystävän kanssa keksitty ihan omia hellittelyjuttuja mun päästä. Esim mies saattaa ohimennen silittää, kun nukun, ja sanoa "kaunis pää". Tai kun tulen junalla, niin naureskelee, että "pää kiitää"..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 16:45"]Mulla on rehellisesti omasta mielestäni aika suuri pää, jota olen joskus voivotellut (mutta ihan hyvännäköinen naama).
Ollaan miesystävän kanssa keksitty ihan omia hellittelyjuttuja mun päästä. Esim mies saattaa ohimennen silittää, kun nukun, ja sanoa "kaunis pää". Tai kun tulen junalla, niin naureskelee, että "pää kiitää"..
[/quote]
Siis sanoo: pää kii?
Liian pieni pää näyttää kamalalta. Etenkin joillain tosi lihaksikkailla ja isokokoisilla miehillä pieni pää näyttää jo koomiselta. Iso pää on paljon paremman näköinen. Olen itse nainen ja ainakin itse tykkään että miehellä on iso kuin pieni pää.
Itsellänikin on aika iso pää, useimmat peruskauppojen hatuista eivät mahdu päähäni.
Riippuu kropasta, ainakin A. Abreu näyttää rumalta jättipäineen, sille sopisi pienempi kun muutenkin on pieni.
Tosi pieni pää on pahempi. Se vaan näyttää vähemmän älykkäältä, vaikkei toki varmaan sitä välttämättä merkitsekään.
Äh, mä oon sit varmaan aika ruma kun mulla on pieni pää :( En tiiä onko liian pieni.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:21"]Pieni pää on pahempi. Iso pää on merrkki isoista aivoista. Pieni pienistä aivoista ja myö s typeryydestä. Tunnen molemmanlaisia henkilöiyä. Pienipäiseltä puuttuu joku osa ajattelukyvystä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:21"]
Pieni pää on pahempi. Iso pää on merrkki isoista aivoista. Pieni pienistä aivoista ja myö s typeryydestä. Tunnen molemmanlaisia henkilöiyä. Pienipäiseltä puuttuu joku osa ajattelukyvystä.
[/quote]
Onko tää ihan totta? :o
Ai tämä olikin ulkonäkökysymys. Luulin otsikon lukiessani että kyse oli lapsen terveydestä, kun päänympäryksiä mitataan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:21"]
Pieni pää on pahempi. Iso pää on merrkki isoista aivoista. Pieni pienistä aivoista ja myö s typeryydestä. Tunnen molemmanlaisia henkilöiyä. Pienipäiseltä puuttuu joku osa ajattelukyvystä.
[/quote]
Onko tää ihan totta? :o
[/quote]
No jotkut kehitysvammat voivat aiheuttaa todella pienen pään, ja silloin on myös jonkinlaista älyllistä häikkää. Mutta sellaiset normaalin variaatiot pään koossa eivät älyyn vaikuta, enempi vaikutusta on aivojen poimuttuneisuudella. T: Eräs jättipää
Suomalaisilla on ylipäänsä keskimäärin isot päät. Puolet suomalaisista lapsista joutuisivat ison pään takia jatkotutkimuksiin, jos noudatettaisiin kansainvälisiä päänympäryksen mittatilastoja.
http://yle.fi/uutiset/thl_suomalaiset_ovat_erittain_isopaista_porukkaa/7258992
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 18:21"] Pieni pää on pahempi. Iso pää on merrkki isoista aivoista. Pieni pienistä aivoista ja myö s typeryydestä. Tunnen molemmanlaisia henkilöiyä. Pienipäiseltä puuttuu joku osa ajattelukyvystä. [/quote] Onko tää ihan totta? :o [/quote] No jotkut kehitysvammat voivat aiheuttaa todella pienen pään, ja silloin on myös jonkinlaista älyllistä häikkää. Mutta sellaiset normaalin variaatiot pään koossa eivät älyyn vaikuta, enempi vaikutusta on aivojen poimuttuneisuudella. T: Eräs jättipää
[/quote]
Ok, no mä oletan että mun pieni pää on sit ihan normaalin variaation rajoissa. Kai mut jo olis todettu kehitysvammaiseksi jos sellainen olisin :D
t: pikkupää
Minustakin pienet päät on pahempi juttu. Ja kyllä, olen itsekin isopäinen, 58-60 cm.
Mulla on pieni pää ja olen Mensan jäsen. Nii, että ei se koko vaan laatu.
Pieni pää on pahempi - keskiverto kehokin näyttää isolta sen rinnalla ja joillekin se antaa valheellisesti vähemmän älykkään ensivaikutelman ihmisestä.
Muiden päihini en osaa kiinnittää huomiota, mutta omaani kun ajattelen, pieni olisi parempi!
Mulla on iso pää, ei silleen että se vaikka peiliin katsoessa kiinnittäisi huomion, mutta aina kun näen itsestäni kuvan ihmisryhmässä, huomio kiinnittyy siihen että jessus mun pää on kauheesti isompi kuin muilla naisilla kuvassa. Sillon tulee jotenki karski ja romuluinen olo.
Ja toki kun katsoo kaupassa hattua, joka mainoskuvassa valahtaa löysästi naisen silmille, ja mä en saa sitä vedettyä niin syvälle päähän että otsalle ees tulis :/
Kurpitsa mikä kurpits.
Liian pieni pää. Näyttää oudolta ja vähä-älyiseltä.