Myyrä, kausi 3 2022 Official
Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)
Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2857)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti myyrätestin kysymykset meni liian yksityiskohtaisiksi ettei ollut mahdollista hajauttaa eli keskittyttiin jo enemmän yhteen tai kahteen ihmiseen?
Ymmärsin samalla tavalla. Pian oli tarkoitus hajauttaa ja aluksi onnistuikin, mutta tehtävän kysymykset muuttuivat entistä enemmän sellaiseksi joissa ei voi hajauttaa enää. Peli ohjasi enemmänkin Piaa väärään suuntaan, koska ei ollutkaan ehkä miettinyt niin tarkkaa pääepäiltyä. Tästä lähtien vaaditaan entistä enemmän tarkkuutta. Väittäisin että Sabina tai Miska putoaa seuraavaksi pois kilpailusta.
Finaalikolmikon uskaltaisin väittää olevan Olli, Pete ja Ilona.
Vierailija kirjoitti:
Pete on myyrä ja Olli on jo jäljillä. Ollin taktiikka on selkeästi perseillä niin paljon kuin ehtii, koska sillä tavoin saa epäilykset itseensä ja pystyy pysymään mukana pisimpään. Tai ainakin pitempään kuin moni muu. Samalla kun söhletää, tosiaan tarkkailee näitä muita ja on jo varmaan päässyt Peten jäljille. Sanokaa mun sanoneen, että Olli on finaalissa Peten kanssa. Kuka on kolmas, en tiedä.
Voi hyvin olla, Ollilla on vielä kaksi jokeriakin jäljellä. Onko muilla vielä, vai käyttivätkö jo omansa? Ollikin päätti käyttää nyt jokereistaan kaksi, joten pientä epävarmuutta hänelläkin. Kyllä siellä silti voi olla useitakin, jotka päätyvät oikeaan myyräepäiltyyn, jolloin ratkaisee aika ja ehkä jokerit. Ei tänä vuonna ole ehkä niin kuin viime vuonna, että vielä toinen finalisteistakin veikkaa väärin.
Outoa että tuohon Peten syntymäpäivään on ollut suoria vihjeitä. Miksi tällä kaudella on selkeitä sellaisia? Viime kaudella oli M-paita. Toisaalta ehkä olettavat ettei ihmiset syynää ihan jokaista koodia niin tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos muistaa että +700 on VKKSPV, niin on helppo muistaa myös -700 pallot. Kullekin parille eri järjestyksessä kuin +700 pallot.
Eli ekan parin +700 VK. Jos muistat että -700 on nuo toisinpäin, niin se muistisääntö riittää, eli sen muistisäännön avulla saat -700 pallot päähäsi kun haluat. Tässä tapauksessa KV.
Minunlainen kilpailija olisi tälle ohjelmalle myrkkyä, koska kiinnittäisin kaikkien huomion tähän loogiseen muistisääntöön. Jakaisin myös VKKSPV kahteen osaan: Valta Kuuluu Kansalle ja Seinäjoen Peliveljet.
30 sekunnissa kaikki ryhmässä muistaisivat kaiken tarvittavan. Myyrälle ei jäisi mitään palaa yrittää sössöillä.
Sama tosin lähes kaikissa muissakin tehtävissä. Ja jos joku ei suostuisi siihen että johdan koko operaatiota, alkaisin keräämään mahdollisimman isoja miinuksia. Voittopottini olisi 67876 euroa, ja tuotantoyhtiö ei uskaltaisi kuvata enää yhtään Myyrä-kautta.
Tuossa kohdin vaikutti myös paineensietokyky, pystyykö keskittymään ja luomaan päässään jotain muistisarjoja, kun aikaa painaa muistiin on vain pieni hetki, viisi muuta hokee ympärillä jotain omia muistisääntöjään (sinunkin äänesi olisi saattanut hukkua sinne, ei tuolla ole ollut tapana kauheasti muita kuunnella) ja yksi yrittää sotkea tarkoituksellisesti. Ja sitten vielä se itse kilpailutilanne, jos oma muistirivi ei ole riittävän kirkkaana mielessä, sotkevat muiden mielipiteet ja huudot ajatuksiasi ja se, että samanaikaisesti pitää tehdä kiireesti muuta, meloa tai kiskoa palloja.
"Sama tosin lähes kaikissa muissakin tehtävissä. Ja jos joku ei suostuisi siihen että johdan koko operaatiota,"
Nimenomaan ei suostuisi tai kuuntelisi, onhan tuolla joillakin ollut yritystä joka vuosi olla se järjen ääni ja toimia suunnitelmallisesti, mutta usein siellä on liian monta, jotka haluavat, että toimittaisiin juuri heidän ehdottamallaan tavalla. Ja usein joitakin, jotka eivät ole myyriä, mutta jotka päättävät juuri siinä kohdin hämmentää.
Varmaan on suurimmalla osalla ollut samanlaisia etukäteissuunnitelmia kuin sinulla, mutta asiat eivät itse tilanteessa menekään sitten niin kuin on ajatellut. Sitten vain porukalla jälkikäteen ihmetellään, että miten tässä näin kävi.
Kotisohvalta on niin helppo voittaa kisoja ja tietokilpailuja, tietää ja osata kaikki paremmin.
Pete vihjeitä tuntuu oma pää jo keksivät kaikkeen kuten summa tehtävässä 4200€ ja Pete on 42v.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että tuohon Peten syntymäpäivään on ollut suoria vihjeitä. Miksi tällä kaudella on selkeitä sellaisia? Viime kaudella oli M-paita. Toisaalta ehkä olettavat ettei ihmiset syynää ihan jokaista koodia niin tarkasti.
No minä en ainakaan edes ole yrittänyt etsiä tuollaisia vihjeitä, tuonkin lukenut vain täältä. Olen perustanut myyränjäljitykseni ihan toimintaan tehtävissä sekä muuhun käyttäytymiseen ja päässyt sillä ihan hyvään lopputulokseen.
Onhan täälläkin sitäpaitsi ehdotettu vaikka minkälaisia koodeja ja merkkejä milloin kenenkin myyryyttä osoittamaan. Ja osa niistä ei siis ole ollut mitään merkkejä vaan ihan puhdasta sattumaa. Pitää sinulla siis olla jotain muutakin oletuksesi tueksi, että osaat valita tai epäillä, että tuo oli oikea merkki, tuo sattumaa. Nyt kun olet löytänyt muitakin todisteita sille, että Pete voisi olla myyrä, niin sanot, että no niin tuossa vihjeessähän se suoraan kerrottiin.
Sitten taas jonkun muun, vaikka Sabinan myyräilystä et ole nähnyt uskottavia todisteita, niin sivuutat esim. jonkun täällä ehdottamat jotkin kaakeleissa nähdyt Sabinan nimikirjaimiin liittyvät mahdolliset vihjaukset sattumana ja höpöhöpönä.
Tuollaiset vihjeet on helpompi tunnistaa vasta jälkikäteen vihjeiksi, koska silloin tiedät erotella sieltä joukosta oikeat vihjeet ja sattumat. Viime vuoden M-paitakin olisi voinut olla sattumaa tai harhaanjohtamistakin, jos joku muu kilpailijoista olisi vain päättänyt, että laitanpa päälleni M-paidan, niin luulevat, että se on vihje ja minä olen myyrä.
Pakko olla Olli! Uusimmassa jaksossa, niin selkeää myyräilyä, ettei tosikaan. Ilonaa veikkasin tähän asti, mutta kyllä se Olli on. Eipä ollut yhtään yllättynyt, kun jatkoon pääsi.
"Tuossa kohdin vaikutti myös paineensietokyky, pystyykö keskittymään."
Järkyttävät paineet kun vain minsa aikaa painaa mieleen kuusi kirjainta.
Tohon mennessä mulla ois ollu 10 tehtävää aikaa näyttää että ÄO:ni on yli 150 enkä ole Myyrä. Ja muut ois huomannu että rahaa tulee sitä isompi potti mitä enemmän minua kuunnellaan.
Olli vs Pete vertailu:
- Pete sabotoinut 500e enemmän
- Pete ollut 8 tehtävässä Ollia epäilyttävämpi, Olli 4 tehtävässä Peteä epäilyttävämpi
- Olli on antanut immuniteetin pois, Pete on antanut jokerin pois
- Peten veteen astumista ja jäätelöostoksille menoa ei leikattu ohjelmaan mukaan
- 158. linna tuntuu viittaavan aakkosten 15. ja 8. kirjaimeen, eli O. H., 88-kaakeli saattaa viitata 8+8=16, aakkosten 16. kirjain P, 8041 lukkokoodi tuntuu viittaavan Peten syntymäpäivään 14.8.
Pete vaikuttaa hivenen todennäköisemmältä Myyrältä. On myös mahdollista että huonetoverit tehneet diilin myyräillä show-mielessä ja olla finaalissa yhdessä, ja Myyrä olisikin esim. Sabina.
Vierailija kirjoitti:
"Tuossa kohdin vaikutti myös paineensietokyky, pystyykö keskittymään."
Järkyttävät paineet kun vain minsa aikaa painaa mieleen kuusi kirjainta.
Tohon mennessä mulla ois ollu 10 tehtävää aikaa näyttää että ÄO:ni on yli 150 enkä ole Myyrä. Ja muut ois huomannu että rahaa tulee sitä isompi potti mitä enemmän minua kuunnellaan.
Sinähän yliarvioit nyt muut. Miten ajattelet, että yhdeksän tyhmää tajuaisi sinun ylivertaisuutesi, jos sinä olet olet ainoana mensatasoisena siellä mukana?
Kaikki eivät katso Myyrää samalla tavalla. Suurin osa varmaan kokoontuu sohvan äärelle klo 21 eikä sen jälkeen spekuloi yhtään enempää. Menee ja luottaa enemmän sarjan muokkaamaan mielikuvan mukaan.
Täällä ja Jodelissa on paljon pikkutarkkaaa ja yksityiskohtaista keskustelua. Löydetty ties minkälaisia merkkejä mahdollisista vihjeistä. Tässä kohtaa vaikea sanoa onko vihjeitä ja tarkoituksellisia vai onko esimerkiksi Peten syntymäpäivä sattumalta ollut koodina. Tälläisellä syynäämisellä voi myös jollain tasolla syyttää itseään jos saa myyrän selville. Valitettavasti en seurannut ykköskauden ketjuja jos sellaista edes oli joten en osaa sanoa kuinka tarkkaan siellä tai vaikkapa Jodelissa on oltu Tuijan jäljillä etukäteen.
Nyt kyllä myyrä kurkkii kolostaan
🌿👀🌿 Kohta pitää mennä...
Taviskatsojan silmissä Pete ei ole edes ollut kovin epäilyttävä ennen tätä jaksoa.
"Olli on antanut immuniteetin pois, Pete on antanut jokerin pois"
Kyllä Petekin tuossa antoi immuniteetin pois. Hän neuvotteli sillä näkyvästi kirstunvartijuuden, mutta kyllä Ollillakin varmasti mielessään oli jokin (meille näkymätön) hyöty joko Danin tai Peten suhteen, tuskin hän sitä ihan hyvää hyvyyttään pois antoi.
Kiinnostavaa nähdä, mitä Pete on seläntakana tehnyt jos hän paljastuu myyräksi. Kuten sanottu niin pitkään ollut sivussa. Kuinka paljon mahtuu salamyyräilyitä. Pete jollain tasolla on minun mielikuvissa ollut ujo. Onko röyhkeästi onnistunut vai missä mennään. Olli on myyräilyt paljon että melkein Ollikin voisi olla myyrä.
Olli on myyräilyt pottia niin paljon, että ois todella mukavaa, että Olli ja Pete olisivat kaksi viimeistä. Ihan sama kumpi niistä voittaa ja kumpi on myyrä. Todennäköisesti Pete on myyrä ja Olli kilpailija mutta hyvin vedetty.
Vierailija kirjoitti:
Koskenlaskutehtävän jälkeen ei ainakaan näytetty, että kilpailijoille olisi kerrottu, mitkä pallot olivat oikeita ja ketkä toivat rahaa pottiin. En tiedä, oliko se kohta leikattu pois vai jätettiinkö se tarkoituksella kertomatta, kun Peten toiminta oli niin läpinäkyvää.
Eihän niitä voi tietenkään kertoa kilpailijoille, että kuka suoriutui mitenkin, koska silloin myyrä paljastuisi väistämättä ennen aikojaan. Varmaan kerrotaan vain, että miten paljon saivat lisättyä pottia ja sitten aina ilkeästi, että olisitte voineet saada niin ja näin paljon. No, mielestäni tehtävät ovat jo itsessään sellaisia, että itse olisin harvasta suoriutunut oikein mitenkään, niin en harmittelisi kauheasti, vaikkei mitään maksimipotteja saataisikaan.
Hyvä kun saavat jotain kerättyä ja sehän tässä se koko idea on, että eivät saa ihan varmasti koskaan sitä koko pottia, koska joku myyräilee.
Menevätkö nämä voittorahat muuten sille voittajalle, vai johonkin hänen valitsemaansa hyväntekeväisyyskohteeseen?
On kyllä hauska ohjelma, mutta täytyy sanoa, että tämä keskustelu täällä on nostanut tämän ihan eri tasolle minulla hauskuudessaan. Olen saanut täältä sellaisia näkökulmia ja vinkkejä, etten olisi itse keksinyt näitä millään. Kiitos vielä teille kaikille, jotka viitsitte tänne kirjoitella huomioitanne. Ilman teitä ei ohjelma olisi läheskään näin antoisa.
Vierailija kirjoitti:
Taviskatsojan silmissä Pete ei ole edes ollut kovin epäilyttävä ennen tätä jaksoa.
En mäkään ole oikein huomannut koko Peteä. En katso Salkkareita, niin noiden nuorten naisten lisäksi, joista sanoin aiemmin, etten ole heitä edes huomannut epäillä, kun en tunne, tässä julkkisten seassa, tässä on ihminen, jonka olen vaan sivuuttanut jotenkin kokonaan.
Muistan vain sen ekan jakson kengän kastelun, mutta ajattelin, että tuollainen tunari olen itsekin, että jos sanotaan, että älkää nyt vaan kastelko kenkiänne, astun heti lätäkköön vahingossa, kun ei saisi. Alitajuisesti sabotoin omaa tekemistäni paljonkin. En ottanut edes huomioon, että se voisi olla aitoa myyräilyä, vaan ajattelin, että ei varmasti voi olla.
Samaten ajattelin siitä ekan jakson Pian huutelusta, että ei kannata enää, että nyt on aika loppu, että tuo on niin läpinäkyvää harhautusta, että ei Pia voi olla myyrä.
Joo kiitos minulle. Edellisen 15 päivän aikana olen kirjoittanut tähän ketjuun 183 viestiä.
Noin puolet muiden viesteistä on reagointeja minun viesteihin.
Ilman minua harva meistä katsoisi enää koko ohjelmaa...
Jos muistaa että +700 on VKKSPV, niin on helppo muistaa myös -700 pallot. Kullekin parille eri järjestyksessä kuin +700 pallot.
Eli ekan parin +700 VK. Jos muistat että -700 on nuo toisinpäin, niin se muistisääntö riittää, eli sen muistisäännön avulla saat -700 pallot päähäsi kun haluat. Tässä tapauksessa KV.
Minunlainen kilpailija olisi tälle ohjelmalle myrkkyä, koska kiinnittäisin kaikkien huomion tähän loogiseen muistisääntöön. Jakaisin myös VKKSPV kahteen osaan: Valta Kuuluu Kansalle ja Seinäjoen Peliveljet.
30 sekunnissa kaikki ryhmässä muistaisivat kaiken tarvittavan. Myyrälle ei jäisi mitään palaa yrittää sössöillä.
Sama tosin lähes kaikissa muissakin tehtävissä. Ja jos joku ei suostuisi siihen että johdan koko operaatiota, alkaisin keräämään mahdollisimman isoja miinuksia. Voittopottini olisi 67876 euroa, ja tuotantoyhtiö ei uskaltaisi kuvata enää yhtään Myyrä-kautta.