Myyrä, kausi 3 2022 Official
Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)
Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2857)
Mullakin on ollut Sabina pitkään mielessä, mutta en varsinaisesti ole ajatellut häntä myyräksi. Jotain siinä on ja samalla tuntuu että jotain siitä myös puuttuu. Ois mahtava yllätys jos olisikin sabotoija, kun kaikki tuntuu luottavan häneen ihan täysillä. Kuvamuistiaan kehunut Sabina ei ainakaan ollut kaakelitehtävässä mukana. Eikö juuri Sabina olisi vaihtoon pitänyt lähettää? Petekin muisti Sabinan antaneen tasan yhden kaakelin hänelle.
Jos Ilona C olisi myyrä, olisi varmaan kannattanut kurkuman veikkaamista, koska olisi tiennyt, että se on väärin. Olisi ollut hyvä tilaisuus hyödyntää muiden mokailua. Eli Ilona ei ole myyrä (on siis muitakin perusteluja).
Itse pidän Piaa juuri näiden "komppaamisten" takia myyränä (toki muitakin syitä!). Kurkuma muka maistuu ja Pia komppaa tätä, on samaa mieltä ehdottajan kanssa. Kuten myös jätskitehtävässä; väitti että Olli sanoi tiimien pystyvän kääntymään vain tiettyyn suuntaan (oikea/vasen), vaikka ainakaan katsojille ei näytetty, että Olli olisi sanonut mitään miten tiimit saavat kulkea.
Minulla on vielä auki ajatukset myyrästä, mutta ainoa selkeä juttu, minkä olen havainnut, oli Pian freudilainen lipsautus siitä, että ryoka-aineet ovat mahdollisimman oikein tms. Eli kuten Anneli Jäätteeenmäen lausahdus siitä, että puhuu niin totta kuin osaa.
Vääristähän tulee sakkoa eli on oltava tismalleen oikein.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vielä auki ajatukset myyrästä, mutta ainoa selkeä juttu, minkä olen havainnut, oli Pian freudilainen lipsautus siitä, että ryoka-aineet ovat mahdollisimman oikein tms. Eli kuten Anneli Jäätteeenmäen lausahdus siitä, että puhuu niin totta kuin osaa.
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Jos pitäydyt siinä, että vain tismalleen oikeat mukaan, jää listasi lyhyemmäksi ja puuttuvista aineksista ei ainakaan rahaa tule. Oikeasta aineksesta (jos pojatkin sen tuovat) saa 125 e ja sakko väärästä taas on kuitenkin vain 25 e. Kannattaa ottaa siis myös riskejä eli mukaan myös sellaisia vähän epävarmoja, mutta ei ihan hatusta vedettyjä = mahdollisimman oikein. En näe tuossa Pian lausahduksessa mitään freudilaista lipsausta siis.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän Piaa juuri näiden "komppaamisten" takia myyränä (toki muitakin syitä!). Kurkuma muka maistuu ja Pia komppaa tätä, on samaa mieltä ehdottajan kanssa. Kuten myös jätskitehtävässä; väitti että Olli sanoi tiimien pystyvän kääntymään vain tiettyyn suuntaan (oikea/vasen), vaikka ainakaan katsojille ei näytetty, että Olli olisi sanonut mitään miten tiimit saavat kulkea.
Oliko kurkuma sitten huono arvaus? Olisin varmaan itsekin voinut veikata, vaikka tässä tapauksessa keltainen väri keittoon tulikin luultavasti bataateista ja porkkanoista.
Vierailija kirjoitti:
Joo komppaus on kyllä hyvää myyräilyä, koska siinä syyt menevät toisen kilpailijan niskoille.
Mutta eihän tuo Ollin puolustelu tähän sovi. Jos Pia on myyrä, niin parempihan hänen olisi saada kilpailijat epäilemään Ollia kuin syyttää Ilonaa ja Sabinaa molempia.
Loogisempi tuo Pian kommentti on niin, että Pia on tavallinen kilpailija, joka epäili tuossa kohtaa itse Ollia ja koitti saada muita pois jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei veikkaa, ei voi voittaa. Jos pitäydyt siinä, että vain tismalleen oikeat mukaan, jää listasi lyhyemmäksi ja puuttuvista aineksista ei ainakaan rahaa tule. Oikeasta aineksesta (jos pojatkin sen tuovat) saa 125 e ja sakko väärästä taas on kuitenkin vain 25 e. Kannattaa ottaa siis myös riskejä eli mukaan myös sellaisia vähän epävarmoja, mutta ei ihan hatusta vedettyjä = mahdollisimman oikein. En näe tuossa Pian lausahduksessa mitään freudilaista lipsausta siis.
Tietty yksi väärä ainesosa voi maksaa 150e joukkueelle, jos tilalle olisi keksitty oikea ainesosa, jonka miehet olisivat myös ostaneet. Mutta 25e riski on tosi pieni, jos vaihtoehtona on yksi ainesosa liian vähän. Maistelijoillahan oli ainesosien lukumäärät tiedossa.
Aika monta väärää ainesosaa myyrän olisi pitänyt saada maistelussa menemään läpi ja toisaalta oikeita jäämään listalta, jos olisi tehtävää halunnut maistelijana sabotoida. Siellä ostoryhmässä oli kuitenkin helpompi kuluttaa aikaa ja jättää raaka-aineita ostamatta.
Ostikohan pojat kaikki sen mummon kirjoittamat ainesosat paitsi siis sen persiljan?
En vieläkää ymmärrä, miksei ne vaan esitelly sitä mummon listaa kauppiaille.
Ohjelman kesto saisi olla pidempi. Tuntuu hyppivän kauheeta vauhtia etenepäin. Ois ollut hauska tietää, mitä aineita niissä ruuissa oli. Kuinka helppoja aineita jäi väliin. Outoa ettei sitä kananmuna hommaa selitetty. Ilmeisesti niitä olisi pitänyt olla kaksi eri kennoa jos ostettiin vain yhtä ruokaa varten? Luulisi, että toi olisi jaksoon sisällytetty kun Peten edessä koko aika näkyi kananmunat joita ei muka ollutkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman kesto saisi olla pidempi. Tuntuu hyppivän kauheeta vauhtia etenepäin. Ois ollut hauska tietää, mitä aineita niissä ruuissa oli. Kuinka helppoja aineita jäi väliin. Outoa ettei sitä kananmuna hommaa selitetty. Ilmeisesti niitä olisi pitänyt olla kaksi eri kennoa jos ostettiin vain yhtä ruokaa varten? Luulisi, että toi olisi jaksoon sisällytetty kun Peten edessä koko aika näkyi kananmunat joita ei muka ollutkaan :D
Joo sais olla kyllä pitempi ohjelma. Kaikki kertaukset ja katkon jälkeen -jutut sais jättää pois, jos ei pitempää ohjelmapaikkaa pysty järjestää. Niissä haastatteluissa kilpailijat selittää vähän samoja asioita tai kertoo just nähdyn tehtävän säännöt, mikä ei katsojalle anna niin paljoo, kun jokkut muut kameralle saadut pätkät ehkä antais. Jää aina vähän kaiveleen, että oisko jaksossa voinu olla enemmän sisältöö.
Kattelenpa tuota viimeisintä jaksoa ja minusta kyllä Ilona C ja Sabina neuvoivat ihan hyvin, mutta Olli mokasi, kun ei kertonut sitä, että saavat Pian kans kääntyä vain vasemmalla tai mennä suoraan ja heidän pitää löytää toinen ryhmä.
Miskahan kertoi heti, että saavat Peten kanssa kääntyä vain oikealle tai mennä suoraan ja heidän pitää ensiksi löytää toinen ryhmä.
Joo, Ollihan kyllä selitti siinä, että hän luuli, että kaikki ryhmät olisi saaneet saman ohjeet, mutta ei kannattaisi olettaa vaan olisi voinut kysyä, että mitä ohjeita Ilona C ja Sabina on saaneet.
Jos Olli olisi heti sanonut, että he saavat kääntyä vain vasemmalle, niin tuskinpa heitä silloin olisi alettu ohjaan ihan väärin, koska nythän Olli ja Pia ohjattiin kääntymään oikealle.
Itselläni tällä hetkellä tämän viimeisimmän jakson perusteella vahvin myyräepäily on Olli. Mutta voihan tuo myös olla kovaa peliäkin, että saa muut kilpailijat epäilemään itseänsä, jotta pääsisi voittamaan kisan/pelin.
Jokuhan kyllä myös mainitsi aiemmin, että Ollin Myyrä -kirjaan tehtyjä merkintöjä ei paljoa olla kuvattu ja silloin kun on kuvattu, niin siinä on vain ollut jotain tuherruksia eikä mitään kunnon merkintöjä.
Olen myös huomannut saman, että eipä hirveästi ole kuvattu Ollin Myyrä-kirjassa olevia muistiinpanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietty yksi väärä ainesosa voi maksaa 150e joukkueelle, jos tilalle olisi keksitty oikea ainesosa, jonka miehet olisivat myös ostaneet. Mutta 25e riski on tosi pieni, jos vaihtoehtona on yksi ainesosa liian vähän. Maistelijoillahan oli ainesosien lukumäärät tiedossa.
Aika monta väärää ainesosaa myyrän olisi pitänyt saada maistelussa menemään läpi ja toisaalta oikeita jäämään listalta, jos olisi tehtävää halunnut maistelijana sabotoida. Siellä ostoryhmässä oli kuitenkin helpompi kuluttaa aikaa ja jättää raaka-aineita ostamatta.
Ostikohan pojat kaikki sen mummon kirjoittamat ainesosat paitsi siis sen persiljan?
En vieläkää ymmärrä, miksei ne vaan esitelly sitä mummon listaa kauppiaille.
Ensimmäisestä keitosta varmaan ainakin kutakuinkin. Oli peruna, bataatti, porkkana, sipuli, pavut, suola, vesi. Siihen kuuluu myös oliiviöljy, jota näytti olevan myös pullo pöydällä, mutta luulen, että sitä ei ollut tyttöjen listalla ollenkaan, koska he ehdottivat voita.
Toisesta, turskaruokalajista pojilta puuttui suola, mutta ilmeisesti mummo ei ollut sitä siihen kohtaan kirjoittanut. Näytti olevan siitä ainakin monta tuotetta pöydällä, puuttumisista en tiedä. Munat kuuluivat kaiketi tähän.
Onhan noistakin vähän erilaisia reseptejä, kun googlettelee, joten ei mummo välttämättä ole edes kirjoittanut samanlaista listaa kuin kokki.
Ruokatehtävässä ensimmäiseen ruokaan oli kirjattu (8 kpl) vihreä papu, peruna, suola, porkkana, vettä ja voi. Kahta viimeistä ei näkynyt listalla. Toisessa annoksessa oli (7 kpl) persilija, peruna, turska, suola, kalaliemi, sipuli ja oliiviöljy. Jälkkiin (5 kpl) manteli, sokeri, kananmuna, kermavaahto ja aprikoosi. Oliko kananmunat tarkoitus olla siinä sopassa että tuossa jälkiruuassa. Joku sanoi että oli googletellut eri variaatioita ruuista.
Valitsiko Olli mummon, jotta saisi hitaasti huonolla vapisevalla käsialalla korjoitetun listan, josta on pari ainesta unohtunut?
Itse olisin nähnyt luotettavimpana 50-60-vuotiaan naisen, en 80-vuotiasta naista.
Olli on kaikissa ryhmissä aktiivisin. Eikö ole mitään halua selvittää myyrää, eli olla joskus myös tarkkailijan roolissa?
Saa myös aika paljon naurukohtauksia, joihin voi olla syynä jatkuva esittäminen ja stressaaminen roolin paljastumisesta.
Muissa ohjelmissa on ollut tyynempi.
Jää lähes joka jaksossa kiinni jostain valheesta.
Vierailija kirjoitti:
Ruokatehtävässä ensimmäiseen ruokaan oli kirjattu (8 kpl) vihreä papu, peruna, suola, porkkana, vettä ja voi. Kahta viimeistä ei näkynyt listalla. Toisessa annoksessa oli (7 kpl) persilija, peruna, turska, suola, kalaliemi, sipuli ja oliiviöljy. Jälkkiin (5 kpl) manteli, sokeri, kananmuna, kermavaahto ja aprikoosi. Oliko kananmunat tarkoitus olla siinä sopassa että tuossa jälkiruuassa. Joku sanoi että oli googletellut eri variaatioita ruuista.
Jälkiruuasta siis ilmeisesti puuttui kananmunat kun ne olisi pitänyt ostaa kahteen kertaan. Meni mulla ohi että oliko suolaakin vain yhden kerran? Oliko ylipäätänsä ohjeistuksessa annettu tälläistä vai pitikö se tajuta. Mietin vaan kun sitä varmasti automaatiossa ajattelee jos ostaa ison määrän niin riittää kahteen eri annokseen.
Saiko Pete mitään sanakirjan avulla selville? Luki jotain ihan muuta sieltä kuten "hän on tajuton"
Mistä Olli tiesi ryhmänsä nimen? Tekstarissa luki että saavat kääntyä vasemmalle. Blondien kartassa luki Oikea ja Vasen. Se kartta oli ainut missä ryhmät nimettiin.
Puhelun alussa Olli sanoi "me ollaan Vasen jengi" tms. Olli siis tiesi millainen kartta on, ja että ryhmillä on nimet Oikea ja Vasen?!? Vaikka mikään tekstarissa ei paljastanut tuota.
Eikös Olli ole Myyrä lähes 100% varmuudella?
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy tunnustaa, että tämä ohjelma on kyllä koukuttanut mut ihan totaalisesti!! Ihan kuten viime kaudellakin... Viimeksi eilen kun katsoin jotain aivan muuta tv-ohjelmaa, niin muutaman sekunnin mietin, että "onkohan tuon naisen kaulakorussa oleva kirjain" tai "miehen päällä oleva keltainen paita" joku vihje. Kunnes siis tajusin katsovani uutisia tai jotain vastaavaa. Kovasti odottaa seuraavaa jaksoa mutta toisaalta ei haluaisi ohjelman/kauden loppuvan!
Hollannin Myyrä se vasta koukuttava onkin (ja paljon paremmin tuotettu kuin Suomen)!
En ole ymmärtänyt vieläkään ohjelman ideaa, vaikka joka jakson olen katsonut. Siis onko ohjelman idea, että kaikki yrittävät esittää olevansa itse myyrä, jotta muut veikkaisivat väärin ja putoaisivat? Paitsi tietysti myyrä, joka esittää tyhmää, ettei häntä epäiltäisi myyräksi? Siinä tapauksessa myyrä on tällä kaudella se Olli (Hermann?). Hän heittäytyy vallan tyhmäksi, vaikkei vaikuta muuten tyhmältä. Esim. Pia Penttala antaa koko ajan ymmärtää niin kovasti olevansa myyrä, etten veikkaisi häntä ikinä.
Olen kuitenkin tykännyt katsoa ohjelmaa, koska siinä näytetään edes vähän niitä mielenkiintoisia matkakohteita, missä olen sattumalta itsekin käynyt.
Mielestäni ohjelma on tahallaan koostettu niin, ettei myyrää voi saada selville, kuin arvaamalla. Varmaan ihan hyvä, koska muutenhan se kävisi aika tylsäksi katsoa?
Ja Sabina kovasti väitti, että kurkuma on vahva mauste, mutta oikeastihan se ei maistu juuri miltään. Väriä kyllä antaa kivasti