Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyrä, kausi 3 2022 Official

Vierailija
28.02.2022 |

Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2857)

Vierailija
1021/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka myyrä tietää jostain piilotetusta vihjeestä, niin ei hänen tarvitse sitä huomioida, jos se ei hyödytä myyräilyssä. Eihän Ollikaan myyräillyt sen soratehtävässä olleen kyltin avulla. Mutta se on hyvä kysymys, miksi kukaan muu ei huomannut kylttiä, kun se oli niin selvästi esillä. Aika puusilmiä nuo muut kilpailijat.

Se ei myöskään tee kenestäkään myyrää, ettei käytä jokereita. Myyrän just vähintään sanoa kameralle, että käyttää jokereita. Jokeripulassa on myös helpompi perustella muille kilpailijoille, miksi joskus valitsee jokerit eikä rahaa.

Kunpa Ollia epäilevät perustelis kantansa jollain muilla, kun epäloogisilla syillä. Kyllähän niitä myyrämäisiäkin juttuja Ollilta löytyy. Välillä käyttäytyy tehtävissä jotenkin epäilyttävän huolettomasti ja toisaalta kommenteista huomaa, että Olli ymmärtää peliä niin hyvin, että voisi myyrän roolissa pärjätä. Voisin hyvin kuvitella. että ohjelmasta on leikattu joitain Ollin myyräilyitä. Toistaiseksi nähdyn perusteella on Peteltä kuitenkin nähty myyräilyn kannalta loogisempia valintoja kuin Ollilta.

Vierailija
1022/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi Ollin toiminta tulee liikaa naamalle eli jos Olli olis myyrä, niin se olis tosi plääh. Kaikki se Ollin juttelu, että haluaa aiheuttaa kaaosta, sählinkiä ja eripuraa on mun mielestä hyvän kilpailijan taktiikkaa, jolla haluaa kohdistaa epäilyt itseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyräpotissa on tässä vaiheessa tosiaan vasta selkeästi alle 10 000 euroa. Viime vuoden voittajan potti taisi olla jotain 21 000 euroa eli eivät kyllä tällä menolla pääse lähellekään tuota.

Vierailija
1024/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piassa ja Petessä kiinnostaa minkä takia kanssakilpailijat epäilevät? Onko näistä jaksoista jäänyt jotain olennaista pois. Onko siellä myyräilty enemmänkin? Pete vaikuttaa sellaiselta taustahenkilöltä tosi usein.

Vierailija
1025/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyräpotissa on tässä vaiheessa tosiaan vasta selkeästi alle 10 000 euroa. Viime vuoden voittajan potti taisi olla jotain 21 000 euroa eli eivät kyllä tällä menolla pääse lähellekään tuota.

Osa menee kyllä ihan senkin piikkiin, että jotkut tehtävät vaikuttaa aika mahdottomilta. Esim se palapelitehtävä. Oliks siinä 15min aikaa? Tai lähinnä moniko tehtävä on ollut sellanen, että täyteen pottiin oli mitään mahkuja? Siis vaikka pelattais ilman myyrää. Tosta uusimman jakso tehtävästäkin Roope sano, että se tehtävä ois seuraavassa vaiheessa vielä vaikeutunu.

Kyllähän tossa voi tulla vielä jotain, että jokainen benjin hyppääjä tuo pottiin 500e ja kaikki hyppää, koska myyrä ei voi ainoona olla hyppäämättä.

Tuliskohan ens viikolla sellanen jakso, että jengi joutuu yöpyyn ulkona ja joesta poimitaan joko rahaa tai yöpymistarvikkeita. Jos on se yöretki tässä mukana, niin varmaan jää rahat taas ottamatta, kun mieluummin valitaan telttoja ja makuupusseja.

Vierailija
1026/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tehtävissä on liian vähän aikaa aina jotain 15-30 min vain.

Vierailija
1027/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piassa ja Petessä kiinnostaa minkä takia kanssakilpailijat epäilevät? Onko näistä jaksoista jäänyt jotain olennaista pois. Onko siellä myyräilty enemmänkin? Pete vaikuttaa sellaiselta taustahenkilöltä tosi usein.

Varmaan monen sellaisen asian takia, jota ohjelmaan ei ole leikattu mukaan. Tuskin kaikkea on edes saatu kameralle - siis vapaa-ajan keskusteluista. Varmaan iso osa epäilyistä perustuu juuri niihin hetkiin, kun kilpailijoilla on aikaa tarkkailla rauhassa toisiaan. Tehtävien aikana kilpailijoilta voi mennä paljon myyräilyjä ohi tai jälkeenpäin muistaa väärin. kuka teki tai sanoi jotain.

Vierailija
1028/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että porukka ei oikein ymmärrä tehtäviä alkuunsa. Luultavasti osa on myyräilyä, mutta millaisetkohan ohjeistukset näillä on vai saavatko pelkästään Roopen ohjeet? Itse monta kertaa noissa alkaisin varmaan liikaa miettimään, että voiko tehdä näin vai rikkooko se sääntöjä tai muuta sellaista. Pidän täysin mahdollisena että Olli oikeasti olisi olettanut kartta-ryhmällä olleen samat ohjeistukset tai Pia luullut, että piti ottaa kaksi kuvaa. Kaikkea ei pysty edes prosessoimaan kilpailun aikana. Olisiko ollut syytä tarkentaa?

Vierailija
1029/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tuntuu, että porukka ei oikein ymmärrä tehtäviä alkuunsa. Luultavasti osa on myyräilyä, mutta millaisetkohan ohjeistukset näillä on vai saavatko pelkästään Roopen ohjeet? Itse monta kertaa noissa alkaisin varmaan liikaa miettimään, että voiko tehdä näin vai rikkooko se sääntöjä tai muuta sellaista. Pidän täysin mahdollisena että Olli oikeasti olisi olettanut kartta-ryhmällä olleen samat ohjeistukset tai Pia luullut, että piti ottaa kaksi kuvaa. Kaikkea ei pysty edes prosessoimaan kilpailun aikana. Olisiko ollut syytä tarkentaa?

Suoritusaikahan alkaa usein suoraa niitten Roopen ohjeiden jälkeen. Ehkä jossain tehtävissä pitää tarkentaa ohjeita tai Roopen alustuksista voidaan leikata joitain ohjeistusta tai turvallisuuskäytäntöjä pois.

Vierailija
1030/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpäiväisessä jaksossa ehkä suurin myyräepäily kohdistuu Peteen. Hän hankkiutui rahastonhoitajaksi tieten, että seuraavassa tehtävässä saa valita kahta kaupungilla seikkailevaa parivaljakkoa ohjailevan parin. Ja valinta osui henkilöihin, joiden voi olettaa selviytyvän siitä heikoimmin.

Vierailija
1031/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ensimmäisessä tehtävässä tekstarit porukalle tuli valmiiksi odottamaan ilman avausta ennen kuin kello lähti käyntiin. Kiinnitin silti huomiota, että kolmen porukan viesti toli lähetetty klo 15:20. Ilona ja Sabina lukivat viestiä 15:22 ja muut ryhmät 15:23. Kellosta ei ollut mennyt minuuttiakaan. Ehkä tossa voi muutenkin kellot heittää, mutta Ilona ja Sabina vielä etsivät huoneessakin paikoilleen ennen alkua.

Vierailija
1032/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Pia jakoi ryhmät sillä perusteella tyttöihin ja poikiin, että tytöt mahdollisesti olisivat tienneet eniten ainesosia ruuan maisteluista. Halusi siis kerätä pottiin rahaa.

Vierailija
1033/2857 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Pia jakoi ryhmät sillä perusteella tyttöihin ja poikiin, että tytöt mahdollisesti olisivat tienneet eniten ainesosia ruuan maisteluista. Halusi siis kerätä pottiin rahaa.

Eihän Pia silloin tiennyt vielä tehtävän sisällöstä tarkempaa. Tunnistustehtävä selvisi vasta, kun menivät kokin luo ravintolaan.

Vierailija
1034/2857 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi Ollin toiminta tulee liikaa naamalle eli jos Olli olis myyrä, niin se olis tosi plääh. Kaikki se Ollin juttelu, että haluaa aiheuttaa kaaosta, sählinkiä ja eripuraa on mun mielestä hyvän kilpailijan taktiikkaa, jolla haluaa kohdistaa epäilyt itseensä.

Olen samoilla linjoilla. Ne tulee liian paljon esiin

Vierailija
1035/2857 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Ilona ja Sabina alkanut heti selittämään Ollille puhelimessa että mihin mennään tms. Niin jotenki sitä ehkä olettaa että ohjaaja-porukkakin tietä heidän ohjeet, kun heti alkoivat selittämään jotain suunnistusohjeita.

Vierailija
1036/2857 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. ja 2. kausilla voittaja on ollut se, josta on annettu epäilyttävin ja myyrämäisin kuva (1. kaudella Olli ja 2. kaudella Aino). Veikkaankin, että tällä kaudella Olli ei ole myyrä, vaan kauden voittaja. Myyrä on Pete.

Vierailija
1037/2857 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. ja 2. kausilla voittaja on ollut se, josta on annettu epäilyttävin ja myyrämäisin kuva (1. kaudella Olli ja 2. kaudella Aino). Veikkaankin, että tällä kaudella Olli ei ole myyrä, vaan kauden voittaja. Myyrä on Pete.

Olli voi kyllä tosiaan olla voittaja, varsinkin kun on vielä ne jokeritkin. Tosin se kuka kenenkin mielestä on myyrämäisin riippuu kyllä ihan katsojasta itsestään. En ainakaan minä pitänyt viime kaudella Ainon toimintaa myyrämäisimpänä ja nytkin täällä on mielipiteitä myyrästä ihan laidasta laitaan.

Vierailija
1038/2857 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olli voi kyllä tosiaan olla voittaja, varsinkin kun on vielä ne jokeritkin. Tosin se kuka kenenkin mielestä on myyrämäisin riippuu kyllä ihan katsojasta itsestään. En ainakaan minä pitänyt viime kaudella Ainon toimintaa myyrämäisimpänä ja nytkin täällä on mielipiteitä myyrästä ihan laidasta laitaan.

Joo samaa mieltä. Eikä ehkä voi yleistää, että voittaja on se, jota ohjelmassa tarjotaan myyräksi, koska paljon on ihan siitä kiinni, mitä matskua kilpailijoista saadaan.

Vierailija
1039/2857 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa mieltä. Eikä ehkä voi yleistää, että voittaja on se, jota ohjelmassa tarjotaan myyräksi, koska paljon on ihan siitä kiinni, mitä matskua kilpailijoista saadaan.

Ja eri ihmiset pitävät myyrän merkkeinä niin eri asioita. Esim. joidenkin mielestä kuten tuossa yllä Olli on selvästi myyrä sen perusteella, että hän ainoana näki (eli tulkinnan mukaan tiesi) sen lapun soralaarin laidassa. Toiset taas näkevät tuossa Ollin vain skarppina ja muut kilpailijat puusilminä. Onko tuotanto siis antanut tässä Ollista nyt myyrämäisen kuvan vai ei?

Vierailija
1040/2857 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pialla myyräepäilykset vaihtuvat koko ajan, mutta jatkopaikkakin tuntuu tulevan aina ilman jokereita. Oikeastaan Pia tuntuu epäilevän todella usein aina sitä joka tipahtaa seuraavaksi. Joko Pia ei kerro totuutta, hajauttaa todella hyvin tai on porukan myyrä. Pete on myös alusta asti ollut Pian kannalla. Olisiko peräti ollut ensimmäinen jakso, jossa Pete epäili pullantuoksuisen kasvattajan sumuttavan kaikkiea. Petellä ei ole viime kertaista jokeria ennen yhtäkään jokeria. Joku logiikka tässä on mutta en saa kiinni kuka niistä on myyrä.

Joo vaikuttaa, että Pian kommenteissaan nimeämät myyräepäillyt ovat olleet niitä epätodennäköisiä myyriä, nytkin nimesi Miskan pääepäillykseen. Jos oletetaan, että Pia itse ei ole myyrä, niin ajattelee varmaan olevansa aika hyvin perillä myyrästä, kun on selvinnyt näin pitkälle ilman jokereita. Se on aika vaarallinen oletus, jos näin ei ole. On voinut olla vaikka joka kerta se toiseksi huonoinkin. Väärälläkin epäilyllä voi pärjätä aika pitkälle, jos kuitenkin hajauttaa ja jos mukana on vielä muitakin, jotka ovat yhtä pihalla tai siis piirun verran enemmän niiden jokereidensakin kanssa. Se on sitten toinen juttu, jos äänestävätkin ihan toisin kuin mitä kommentteina näytetään.

Sen takia tämmöiset tilanteet, kuten immuniteettiäänestys ja kirstunvartijan valinta, ovatkin paljon kiinnostavampia kuin ohjelmaan leikatut kommentit, koska näissä tilanteissa kilpailijoilta paljastetaan todellisia ajatuksia.
Siis eihän sitä tiedä, kuinka niissä kommenteissa, joissa kilpailijat kertovat epäillyistään, heitä on haastateltu tai johdateltu sanomaan jotain. Pitääkö heidän esim kommentoida jokaista kilpailijaa, että pitävätkö tätä epäilyttävänä vai eivät? Vai kertovatko kilpailijat siellä ajatuksistaan ihan ilman mitään kysymyksiä? Välillä esim kilpailijoiden tekemä tehtävien selostus kuulostaa siltä, että heitä on nimenomaan pyydetty kertomaan näistä tapahtumista. Itse ainakin sanoisin jokaisen kilpailijan kohdalla, että epäilyttävä on. Jos yhdestäkin sanoisi, että tuo se ei ainakaan ole, niin kuitenkin saisi finaalissa hävetä.

Niin ihan mielenkiinnosta jos vain viitsisi, niin voisi viime kaudelta käydä läpi kaikki Ainon kommentit kameralle, keitä hän nimesi pääepäillyikseen ja montako kertaa mainitsi epäiltynä Pyhimyksen. Pyhi kuitenkin todellisuudessa oli hänen tärkein epäiltynsä varmaan jo aika pitkään. Siinä sitten olisi ainakin yksi esimerkki paljonko painoarvoa voi antaa näille haastatteluille.