Myyrä, kausi 3 2022 Official
Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)
Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2857)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen Dania.
Noi luottaa siihen ihan sokeasti ja Dani saa kaikki erikoistehtävät.En usko, että Dan on myyrä. Ei ehkä Ilonakaan, eikä Pia. Pete voisi olla, oli sen verran aikaa salkkareista pois. Olisiko ollut pois niin kauan, jos heti alkuun olisi pudonnut kilpailusta.
Kyllä vapaata pitää varmasti etukäteen pyytää koko ajaksi, ethän voi tietää putoatko ensimmäisenä vai viimeisenä. Palaavatkohan myöskään heti pudottuaan takaisin Suomeen, kun joissakin formaateissa jäävät silti hengailemaan paikan päälle juuri siksi, ettei sen perusteella voisi lopputulosta arvata, että kilpailija palasikin kotiin ja töihin jo viikon päästä lähdöstään.
Kilpailija löhetäö samantien suomern. Ja mitä vapaata? Suurin osa on freelancereita.
Pelinhenki on kova testistä koneeseen.
Miksi täällä aina kuittaillaan toisille heidän vastauksista? Eihän tänne viitsi kommentoida ,kun aina alapeukutetaan. En tarkoita, että suuttuisin pienistä, mutta mietin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä aina kuittaillaan toisille heidän vastauksista? Eihän tänne viitsi kommentoida ,kun aina alapeukutetaan. En tarkoita, että suuttuisin pienistä, mutta mietin vaan.
Alapeukuttaminen tarkoittaa ettei ole samaa mieltä. Eikä sitä kannata noin vakavasti ottaa ei niillä peukuilla ole mitään merkitystä. Ja miks jotkut kuittailee, tää on mammapalsta kyllä muillakin palstoilla kuitaillaan. Asiallinen keskustelu on mahdotonta täällä jossa pyörii monenlaista hiihtäjä ja trollit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten kaikki aina hokaa heti kuka se myyrä on. Mulla on ihan sikahuono ihmistuntemus, koska mulla on epäilty vaihtunut aina monesti ja sit oon kuitenkin aina ollu väärässä. Tosin, ei mulla muissakaan asioissa raksuta yhtään, en vaan osaa sosiaalisia tilanteita niinkuin muut.
Mutta silti tykkään tästä ohjelmasta.
Minä ainakin tarkkailen erilaisia merkkejä. Myyrä ei yleensä ole se, joka kovimmin huutaa tai joka reagoi kovin voimakkaasti tunteella tai toimii hetken mielijohteesta. Myyrällä pitää olla kylmäpäisyyttä, harkintaa ja valmistautumista tilanteisiin. Esim. Ilona Y:stä näki, että oli aivan hämmentynyt ja järkyttynyt siinä, kun häntä syytettiin epäonnistumisista. Myyrä taas olisi miettinyt jo etukäteen miten reagoi, kun joutuu epäilyjen kohteeksi, eivätkä ne sanat olisi menneet suoraan sieluun asti.
Myyrä on sellainen, joka vaikuttaa aktiivisesti tehtävissä niin, että hakeutuu rooleihin tai ryhmiin, joissa voi vaikuttaa lopputulokseen, eikä se joka passiivisesti odottaa mihin päätyy tai joka katsoo vierestä kun muut tekevät. Mutta huom. myyrä ei siis ole välttämättä tai luultavastikaan se, joka jokaisessa tehtävässä ensimmäisenä nappaa sen radiopuhelimen tai neuvoo miten pitää tehdä, se on todennäköisesti vain muuten päällepäsmäriluonne.
Usein on myös joku kilpailija, jonka tekemisiä ei näytetä juuri ollenkaan. Se ei ole myyrä, koska ei siinä olisi mitään mieltä, ettei myyrää näytetä.
Pienistä ilmeistä eri tilanteissa, esim. siinä kun odotellaan peukun väriä, voi nähdä myös paljon.
Kyllä se epäilty silti usein vaihtuu jaksojen mittaan moneen kertaan, kunnes sitten kertyy tarpeeksi johtolankoja niin että vahvistuu, että kyllä se tämä tyyppi nyt vaan on. Minullakin oli eka jakson jälkeen lista, että tämä ja tämä ei ainakaan myyrä ole ja nyt kolmannen jakson jälkeen ne tyypit onkin vaihtuneet sinne epäiltyjen listalle. Se, että joku veikkaa heti ekassa jaksossa myyrän oikein, on enemmän tuuria kuin nokkeluutta.
Itse asiassa siinä peukun väri homassa ei voi ilmeiden perusteella katsoa koska myyrää ei ilmeiden perusteella voi kiinni saada ja siihen ei kannata tuhlata aikaa. Ens jaksos myyrä on porukan viimeisin juoksija ja täällä väitettiin et uniiki epäilykset ois kaikonu eivät kaikoneet. Ja hyvä teksti unohdit vielä sen että pystyy manipuloida muita. Myyrän pitää olla luotettava ja esittävän että pelaa muka samaan pottiin myyrän taidot vaatii hyvää valehtelua. Ja ei toi myyrän tehtävä oo rankkaa miten kuvailet, se on suomes saanu tehtäviin tutustuu ja saanu muista kilpailijoista tietoa. Myyrälle tää alku on ollu vaikea kun kaikki epäilee toisia tosin myyrä voi käyttää sitä hyväkseen. Ens viikolla sabina ja pete pitää sen esittelyn myyrä ei siihen osallistu koska sit peteä ja sabinaa syytettääb myyräks ja se helpottaa myyrän työtä kun sitä ei epäillä.
Joo myyrä ei välttämättä paljasta itseään ilmeillään peukkutilanteessa, mutta monen muun ilmeistä paljastuu, että _ei ole myyrä_. (Esim. Markuksesta jo ennen tätä putoamisjaksoaaan.) Mikroilmeitään, niitä vain sekunnin kymmenesosia kasvoilla vilahtavia, ei ihminen myöskään pysty tahdollaan hallitsemaan.
Ei minun aikani siinä tuhlaannu, jos katson ilmeitä. Se tuhlaantuu jo siinä kohdin, että ylipäätään katson ohjelmaa.
Kun myyrä ei voi saada ilmeiden perusteella kiinni älä tuhlaa siihen aikaa. Tehtävien perusteella ja ryhmätoimisella.
No mitä hittoa, mistä sinä sen tiedät mitä kautta minä olen myyrän selville saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen Dania.
Noi luottaa siihen ihan sokeasti ja Dani saa kaikki erikoistehtävät.En usko, että Dan on myyrä. Ei ehkä Ilonakaan, eikä Pia. Pete voisi olla, oli sen verran aikaa salkkareista pois. Olisiko ollut pois niin kauan, jos heti alkuun olisi pudonnut kilpailusta.
Kyllä vapaata pitää varmasti etukäteen pyytää koko ajaksi, ethän voi tietää putoatko ensimmäisenä vai viimeisenä. Palaavatkohan myöskään heti pudottuaan takaisin Suomeen, kun joissakin formaateissa jäävät silti hengailemaan paikan päälle juuri siksi, ettei sen perusteella voisi lopputulosta arvata, että kilpailija palasikin kotiin ja töihin jo viikon päästä lähdöstään.
Kilpailija löhetäö samantien suomern. Ja mitä vapaata? Suurin osa on freelancereita.
Olisko oikoluku ja välimerkit mitään? Sun kommenteistasi ei oikein saa mitään tolkkua.
Niin tuo vapaaksipyyntökeskustelu lähti Petestä, joka on Salkkareissa näyttelijänä. Niin pitäähän hänen ilmoittaa tai sopia, minkä aikaa on muualla ellei sitten ole valmiiksi sopivaa vapaata. Vaikka on freelacer voi silti olla tehnyt sitoumuksia ja sopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrä ei mahtunu maikkarin top 20 viime viikolla. Missä vika ettei ole katsojia. Onko promoaminen epäonnistunut vai missä. Viime kaudella oli katsojia.
Ymmärrän hyvin miksi ei kiinnosta.
Eihän katsojalla ole tuossa mitään mahdollisuuksia arvailla mitään myyriä. Täysin leikattu. Tehtävät sinänsä ihan hauskoja osin miten itse ainakaan saa mitään tolkkua mistään myyrähommista.Uskon myös, että on ihan liian sekava sähellys noustakseen miksikään katsojamagneetiksi, vaikka itse olenkin koukuttunut. Jopa keskustelemaan täällä. Silti monesti myös minä harmittelen, että eihän tästä saa mitään tolkkua. Ja ensimmäistä kauttaan jos sattuu katsomaan, ei osaa edes oikein ajatella, että mihin tässä pitäisi kiinnittää huomiota.
Viime kaudella kyllä onnistuin selvittämään myyrän ja nytkin olen jo melko varma siitä kuka myyrä on, joten kyllä se on mahdollista tuon sähellyksen keskeltäkin selvittää.
Viime kauden myyrä oli itsestään selvyys.
Kenelle oli, kenelle ei. Kaivapa vaikka viime kauden ketju ja lue. Taisi Ainokin olla monen valinta vielä siinäkin vaiheessa, kun jäljellä oli kolme. Ja se kolmaskin Pyhin lisäksi, en muista kuka oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia väitti epäilleemsä Markusta Myyräksi testin yhteydessä. Miksi Pia ei pudonnut, sillä hänellä oli taatusti monta vastausta väärin. Vai pantiinko hänet valhetelemaan.
Ei sen enempää vääriä välttämättä kuin jollakulla muulla, joka epäili väärää myyrää. Pia varmaan epäilystään huolimatta hajautti enemmän, Markushan totesi Johtolangassa jotenkin, että hänellä oli kaksi epäiltyä, joiden mukaan vastasi. Nämä molemmat ilmeisen vääriä siis.
Se että Pia epäili Markusta joka miespuolinen "blondi" tai Sabinaa - tekee Piasta Myyrän.
Joko Olli tai Pia on myyrä. Se Selviytyjät voittajapoika olisi niin ilmiselvä myyrä etten halua uskoa olevan. Olli luulee välittävänsä älykkökuvaa 😅, tekee sen sijaan itsestään urpon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia väitti epäilleemsä Markusta Myyräksi testin yhteydessä. Miksi Pia ei pudonnut, sillä hänellä oli taatusti monta vastausta väärin. Vai pantiinko hänet valhetelemaan.
Ei sen enempää vääriä välttämättä kuin jollakulla muulla, joka epäili väärää myyrää. Pia varmaan epäilystään huolimatta hajautti enemmän, Markushan totesi Johtolangassa jotenkin, että hänellä oli kaksi epäiltyä, joiden mukaan vastasi. Nämä molemmat ilmeisen vääriä siis.
Se että Pia epäili Markusta joka miespuolinen "blondi" tai Sabinaa - tekee Piasta Myyrän.
Joko Olli tai Pia on myyrä. Se Selviytyjät voittajapoika olisi niin ilmiselvä myyrä etten halua uskoa olevan. Olli luulee välittävänsä älykkökuvaa 😅, tekee sen sijaan itsestään urpon.
Ok, veikkaa sä noita, mä veikkaan Peteä 😀
Pia on myyrä. Koulutuksensa puolesta psykologista pelisilmää, eikai tuotanto nyt luottaisi myyrän tehtävää jollekkin Sabinan kaltaiselle.
Ketjun tarkoitus on pohtia myyrää. Kukaan sitä ei kuitenkaan voi varmuudella vielä sanoa. Joillakin voi toki olla vahva epäilys ja osuvat oikeaan. Tässä kohtaa sanoisin, että vaihtoehtoja on olemassa edelleen. Olisi mukavaa että näistä voidaan keskustella ilman mitään toisten päälle hyökkäämistä ja arvostelua.
Pia ois hyvä myyrä, mutta vie ideaa formaatilta jos myyrä on aina etukäteen tiedetty älykkääksi tai on alalla. Tuija oli psykologi ja Pia psyko-ja perheterapeutti. Kohtahan kaikki kisaajatkin alkaa sen perusteella menemään.
Tällä hetkellä itselläni pyörii päässä Dan ja Pete. Kumpikin vaikuttaa harkitsevalta. Dan voisi voittaa, mutta olisiko Pete myyrä? Ainakaan hänen joihinkin outoihin asioihin ei ole jaksoissa kiinnitetty huomiota.
Tohon työasiaan niin tietenkin kaikkien pitää tietää etukäteen kauan kuvaukset kestää vaikka tekisi friikkuna hommia. Kukaan voi tyhjentää kalenteria moneksi viikoksi vaan varmuuden vuoksi ja arvuutella ohjelman kestoa. Myyrä tietenkin tietää olevansa koko ajan, mutta kilpailija ei voi tietää onko hyvä ja pääsee pitkälle vai tuleeko pudotus heti. Ohjelmaan osallistuvat saavat korvausta jonkun verran, joka varmasti kattaa menetettyjä tuloja. Lisäksi julkuilla on enemmän rahaa joten siksi varmaan säätävätkin niin paljon tehtävissä. Saa nähdä tuleeko tällä porukalla lopullisesta voittopotista historian pienin voittosumma käteen.
Tulis nyt vaan se seuraava jakso jo :)
Miksi jokaisella Myyrän kaudella on aina enemmän miehiä kuin naisia? Olisi mieluummin saman verran, niin olisi vaikeampi arvuutella onko Myyrä mies vai nainen. Tietysti sillä ei pitäisi olla merkitystä kumpaa sukupuolta on, mutta varmasti pyritään siihen, että montaa kertaa peräkkäin ei joko mies tai nainen ole Myyrä.
Kilpailijoita voisi myös olla 11 kuten ekalla kaudella, eli Myyrän lisäksi 10 varsinaista kilpailijaa. 9+Myyrä on liian vähän.
Katsoin myyrästä tietoa ja toiseksi viimeisessä jaksossa on kolme kilpailijaa jäljellä ja saavat kysyä toisiltaan mitä vaan ja syke mittari paljastaa kuka valehtelee. Myyrä finaalimenee kesäkuun toiselle viikolle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokaisella Myyrän kaudella on aina enemmän miehiä kuin naisia? Olisi mieluummin saman verran, niin olisi vaikeampi arvuutella onko Myyrä mies vai nainen. Tietysti sillä ei pitäisi olla merkitystä kumpaa sukupuolta on, mutta varmasti pyritään siihen, että montaa kertaa peräkkäin ei joko mies tai nainen ole Myyrä.
Kilpailijoita voisi myös olla 11 kuten ekalla kaudella, eli Myyrän lisäksi 10 varsinaista kilpailijaa. 9+Myyrä on liian vähän.
Myyrä kilpailijoita on seitsemän jälejllä. Ekalla kaudella oli 12. Ja minua ei haittaa onko naisia tässä enemmän koska sillä ei ole mitään merkitystä. On sulla ressit
Vierailija kirjoitti:
En katso yhtään ohjelmaa missä on seksuaalirikollinen Roope Salminen.
Sama trolli joka kausi.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin myyrästä tietoa ja toiseksi viimeisessä jaksossa on kolme kilpailijaa jäljellä ja saavat kysyä toisiltaan mitä vaan ja syke mittari paljastaa kuka valehtelee. Myyrä finaalimenee kesäkuun toiselle viikolle.
Myyrä finaali menee varmaan kesäkuulle mm kisojen takia. Itseäni kiinnostaa jos Suomi pelaa sunnuntaina illalla esitetäänkö myyrä aiemmin. Finaalit pelataan myös sunnuntaina. Ja onko finaalia ennen kolme onko se joku kliff hänger ja sit finaali seuraavas jaksos, ilmeisesti tämä on myyrä UK otettu mallia mikä ei haittaa.
Myyrän finaali on 5.6. Televisiossa esitettävään jaksoon (29.5) vaikuttaa Jääkiekon MM-kisojen finaali joka alkaa 20.20 joten Myyrä tullaan tuolloin esittämään todennäköisesti aiemmin. Tämä siis vaan yleisenä tietona.
Tätäkö myyrä ohjelmaa joku katsoo ja jaksaa kirjotella perään. Apua.
Vertiä en epäillyt koska oli omaitsensä. Ja myyrä ei ole sählääjä vaan pyhin kaltainen joka pelaa psykologista peliä. Ylinäyttelee jne.