Myyrä, kausi 3 2022 Official
Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)
Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2857)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ollut jotain numerovihjeita, vai ovatko ne kaikki tuollaisia täysin hatusta vetäistyjä, että ynnätään ja miinustetaan jotain lukuja ja keksitään niille jotain merkityksiä kilpailijoista?
Onko siellä siis ollut koodeissa se Peten syntymäpäivä oikeasti?
Miksi ohjelman tekijät antaisivat "vääriä vihjeitä", missä katsojaa johdettaisiin tuolleen harhaan, ellei hän sitten olisi Myyrä? Eiköhän siinä lähtisi katsojilta viimeinenkin kiinnostus.
Peteen liittyvät vihjeet on oikeita. Pakettikoodeissa oli koko syntymäpäivä (päivä, kuukausi ja vuosi). Nämä Olli-vihjeet on kaikki jotain ynnäilyjä tai kengänkokoja. Eivät ole oikeita vihjeitä. Siinä on vaan hakemalla haettu jotain, minkä voisi sepittää Olliin liittyväksi vihjeeksi. Ei niitä ota tosissaan kukaan muu kuin vihjeiden keksijä.
Vierailija kirjoitti:
Paketin koodissa on 180-41, se saattaisi olla esim. Ollin pituus ja kengännumero.
Olli sanoi itse juuri uusimman jakson numerolukkotehtävässä kengännumerokseen 44. Ajatteletko siis, että valehteli senkin?
"Olli sanoi itse juuri uusimman jakson numerolukkotehtävässä kengännumerokseen 44. Ajatteletko siis, että valehteli senkin?"
Olli on kai noin 176 pitkä, joten hänen kengännumero realistisesti on 41 tai 42.
Harva noista totta puhuu kun kysytään.
Seiskajaksossa ajassa 20:51 erään kilpailijan nimikirjaimet on kontin kyljessä.
Mutta tietenkin koska ei ole se kenet olette jo päättäneet Myyräksi niin ei taaskaan merkkaa yhtikäs mitään...
Tuo vieläpä vaikuttaa digitaalisesti luodulta, koska jotenkin ei vaan näytä luontevalta ruosteen päällä nuo kirjaimet...
"Siinä on vaan hakemalla haettu jotain, minkä voisi sepittää Olliin liittyväksi vihjeeksi. Ei niitä ota tosissaan kukaan muu kuin vihjeiden keksijä."
Onko Olliin viittaavat todelliset tai kuvitellut vihjeet silti kuviteltuja, jos Olli onkin Myyrä?
"Miksi ohjelman tekijät antaisivat "vääriä vihjeitä", missä katsojaa johdettaisiin tuolleen harhaan, ellei hän sitten olisi Myyrä? Eiköhän siinä lähtisi katsojilta viimeinenkin kiinnostus."
Miksi sitten katsot Myyrää, koska ekalla kaudella Olliin viitattiin veneen kyljessä lukeneella Ollilla. Katsojaa on jo johdettu harhaan ekalla kaudella, miksi se olisi sen jälkeen lopetettu?
Vierailija kirjoitti:
"Olli sanoi itse juuri uusimman jakson numerolukkotehtävässä kengännumerokseen 44. Ajatteletko siis, että valehteli senkin?"
Olli on kai noin 176 pitkä, joten hänen kengännumero realistisesti on 41 tai 42.
Siis onko susta Peteen viittaavat vihjeet hämäystä ja uskotko noihin Olli-vihjeisiin oikeasti? Miks Olli valehtelis kengän koon, kun sen vois samantien siinä jalassa olevasta kengästä tarkistaa ja se tehtävä meni muutenkin jo aivan plörinäksi? En muista, haettiinko siinä edes oikeasti Ollin kokoa.
Vierailija kirjoitti:
"Siinä on vaan hakemalla haettu jotain, minkä voisi sepittää Olliin liittyväksi vihjeeksi. Ei niitä ota tosissaan kukaan muu kuin vihjeiden keksijä."
Onko Olliin viittaavat todelliset tai kuvitellut vihjeet silti kuviteltuja, jos Olli onkin Myyrä?
On nuo täällä esitellyt silti kuviteltuja, vaikka Olli olisi myyrä. Jotain todellisia vihjeitä voi olla jäänyt huomaamatta.
Postipakettitehtävässä Pete ehdotti että ryhmien nimet olisivat Lintu ja Kala. Myös sammakkotutkijasta puhuttiin yhden paketin kohdalla.
Kolme viimeistä Myyrä-animaation jaksoa:
Myyrä ja pääskynen
Myyrä ja pieni kala
Myyrä ja sammakko
Kaikista saa vihjeitä jos oikein hakee. Mitään hämyjä ei ole mutta vahinkoja voi käydä. Esimerkiksi tuo ensimmäinen syntymäpäiväkoodi voisi olla sattumaa, mutta toinen kuulostaa todella kaukaa haetulta.
Tuottaja kauden alkupuolella:
– Kun jaksoihin piilotetaan vihjeitä, täytyykin olla erittäin tarkkana, ettei myyrää paljasteta liian helposti, mutta tarkkaavaisimmat katsojat palkitaan, hän avaa prosessia.
Suomen tasolla vihjeet eivät vain ole mitään super vaikeita kuten ulkomailla, koska taso on erilainen.
"Miks Olli valehtelis kengän koon, kun sen vois samantien siinä jalassa olevasta kengästä tarkistaa ja se tehtävä meni muutenkin jo aivan plörinäksi? En muista, haettiinko siinä edes oikeasti Ollin kokoa."
Olli valehtelisi kengän koon riippumatta onko Myyrä vai ei. Sabotoidakseen tehtävää tai saadakseen epäilyjä suunnattua itseensä.
Tarkistiko kukaan hänen kengän kokoa? Ehkä heillä on oma hotellihuone juuri tuostakin syystä, että kukaan ei voi salaa katsoa jonkun kenkien kokoa...
Heillä oli vielä tuossa kohtaa mahdollista saada 2 tai 3 lukkoa auki. Helppo jälkikäteen sanoa että tehtävä meni jo plörinäksi - kengänkoon kohdalla tehtävä ei vielä ollut mennyt plörinäksi. Kai olisin sanonut että Ollin kokoa ei haettu, jos sitä ei haettu. Miksi Olli olisi vastannut jos haettiin jonkun muun kengännumeroa...
Miksi tehtävässä olisi muotoiltu että kengännumero takaperin, jos se oikeasti on 44?
Minun kengänkoko on 42. Olen istunut Ollin kanssa baarissa samassa pöydässä. Hänen kengät olivat suurinpiirtein samankokoiset kuin mulla. Max 43, todennäköisesti 41 tai 42.
Katsokaa vaikka Instagramista hänen kuva Suunsoittaja katolla, 6 viikkoa sitten laitettu. Kenkä näyttää hyvin pieneltä, lähempänä 40 kuin 42. Hyvin kaukana 44:stä.
7 viikkoa sitten ladatussa kuvassa Ollin kengät näyttää pienemmiltä kuin Danin.
Pete on 176cm ja kengänkoko n. 40-41. Siitä vaan vertaamaan näiden kahden jalkoja.
"On nuo täällä esitellyt silti kuviteltuja, vaikka Olli olisi myyrä."
Kyse ei ole siitä onko ne kuviteltuja, vaan siitä onko ne tahallaan laitettuja vai sattumaa. Aika epätodennäköistä että kaikki olisivat sattumaa. Veetiin, Daniin, Ilonoihin jne ei yhteensäkään löydy edes kahta "vihjettä", ja Olliin liittyen löytyykin melkein joka jaksosta.
Ajatus siitä että vihje on oikea vain jos se toistetaan monta kertaa hiukan eri muodossa, ja kaikki muut ovat sattumaa... Jos finaalijakson alussa kuvataan autoa jonka rekkari on OLL-1, niin sekin on sattumaa niin kauan kunnes vastaava vihje esiintyy toisessa yhteydessä, vaikkapa takaperin.
Minun logiikalla jos ensin on rekkarissa OLL-1, sitten lentokoneen kyljessä HER, sitten taksin katolla MAN, sitten Roopen paidassa KOSU, niin kyllä niissä joku tietty logiikka on, eli hyvin epätodennäköistä että vain sattumaa. Tämä nyt näin rautalangasta väännettynä.
Se että yksi tai kaksi vihjettä olisikin sattumaa, ei tarkoita että ne muutkin olisivat. Jossain kohtaa niitä 1/100 tai pienemmän todennäköisyyden sattumia vaan alkaa olla jo liikaa.
Eikä ne vihjeet silti tarkoita että kyseinen henkilö olisi juuri Myyrä. Joten sikäli niitä on turha poimia. Mutta sen takia tarpeen, että muuten ajatellaan että se ainoa johon viitataan vihjeillä on pakosti Myyrä.
Todennäköisesti vihjeitä on ripoteltu vain jotta ohjelmasta spekuloitaisiin netissä, eli se saisi ilmaista mainosta. Ja joskus iltalehdet nostavat jonkun "paljastiko ihmeellinen koodi Myyrän" uutiseksi. Kuten esim. Diilin osalta nostivat tälle palstalle laittamani viestin että vain yksi finalisti on rekisteröinyt yrityksen viime vuonna.
Ollin kengännumero on 44 aivan yhtä paljon kuin minä olen Tinderissä 190 pitkä. Tuumina.
Tuo 44 on sellainen heitto että vaikuttaa jo enemmän huumorilta kuin miltään muulta. Tahallaan vieläpä luku joka on sama takaperin, että hitaampikin tajuaisi että silkkaa ureaa.
Vierailija kirjoitti:
"On nuo täällä esitellyt silti kuviteltuja, vaikka Olli olisi myyrä."
Kyse ei ole siitä onko ne kuviteltuja, vaan siitä onko ne tahallaan laitettuja vai sattumaa. Aika epätodennäköistä että kaikki olisivat sattumaa. Veetiin, Daniin, Ilonoihin jne ei yhteensäkään löydy edes kahta "vihjettä", ja Olliin liittyen löytyykin melkein joka jaksosta.
Ajatus siitä että vihje on oikea vain jos se toistetaan monta kertaa hiukan eri muodossa, ja kaikki muut ovat sattumaa... Jos finaalijakson alussa kuvataan autoa jonka rekkari on OLL-1, niin sekin on sattumaa niin kauan kunnes vastaava vihje esiintyy toisessa yhteydessä, vaikkapa takaperin.
Minun logiikalla jos ensin on rekkarissa OLL-1, sitten lentokoneen kyljessä HER, sitten taksin katolla MAN, sitten Roopen paidassa KOSU, niin kyllä niissä joku tietty logiikka on, eli hyvin epätodennäköistä että vain sattumaa. Tämä nyt näin rautalangasta väännettynä.
Se että yksi tai kaksi vihjettä olisikin sattumaa, ei tarkoita että ne muutkin olisivat. Jossain kohtaa niitä 1/100 tai pienemmän todennäköisyyden sattumia vaan alkaa olla jo liikaa.
Eikä ne vihjeet silti tarkoita että kyseinen henkilö olisi juuri Myyrä. Joten sikäli niitä on turha poimia. Mutta sen takia tarpeen, että muuten ajatellaan että se ainoa johon viitataan vihjeillä on pakosti Myyrä.
Todennäköisesti vihjeitä on ripoteltu vain jotta ohjelmasta spekuloitaisiin netissä, eli se saisi ilmaista mainosta. Ja joskus iltalehdet nostavat jonkun "paljastiko ihmeellinen koodi Myyrän" uutiseksi. Kuten esim. Diilin osalta nostivat tälle palstalle laittamani viestin että vain yksi finalisti on rekisteröinyt yrityksen viime vuonna.
Noissa Olli-vihjeissä on relevanttia kysyä, ovatko ne todellisia vai kuviteltuja. Esimerkiksi täällä puhuttiin aiemmin, että ulkomailla jaksojen nimien ensimmäiset kirjaimet ovat muodostaneet myyrän nimen tai lauseen, joka paljastaa myyrän. Tämä Olli-vihjeitä etsivä henkilö oli sitten sitä mieltä, että tämän kauden jaksojen nimien ensimmäiset kirjaimet (KLKHHLSSK) ovat lähimpänä Ollin nimen konsonantteja, mikä olisi sitten vihje. (Oikea johtopäätös luonnollisestikin olisi, että näköjään tällä kaudella jaksojen nimien ensimmäiset kirjaimet eivät ole vihje.) Samoin se, että soratehtävässä mainitun Luis-kaverin nimen kirjaimet löytyvät ainoastaan Ollin nimestä, oli tän yhen tyypin mielestä vihje.
Näiden muka-vihjeiden kohdalla on turha kysyä, ovatko ne tarkoituksellisia vai sattumaa. Ei ne ole yhtään mitään muuta kuin yhen tyypin mielikuvitusta.
Jos keksimällä keksii vihjeitä, niin totta kai niitä voi sepittää vaikka kuinka monta ja joka jaksolle vähintään yhden. Määrä ei kuitenkaan korvaa laatua. Siksi ei kannata miettiä, onko Ollille keksitty enemmän vihjeitä kuin Petelle. Peten syntymäpäivä tarkoittaa Peten syntymäpäivää eikä Ollin pituutta ja kengännumeroa.
Vierailija kirjoitti:
??? Mun poika on 162 cm ja kengännumeronsa on kyllä jo 43.
Minulla naisena (174 cm) on kengännumero 42.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ohjelman tekijät antaisivat "vääriä vihjeitä", missä katsojaa johdettaisiin tuolleen harhaan, ellei hän sitten olisi Myyrä? Eiköhän siinä lähtisi katsojilta viimeinenkin kiinnostus."
Miksi sitten katsot Myyrää, koska ekalla kaudella Olliin viitattiin veneen kyljessä lukeneella Ollilla. Katsojaa on jo johdettu harhaan ekalla kaudella, miksi se olisi sen jälkeen lopetettu?
En ole huomannut mitään veneenkyljessä lukenutta nimeä, enkä lukenut silloin Vauva-palstaa, niin en ole ollut tietoinen aiemmin, että tuotanto kusettaa, eikä vain kilpailijat. Kiitos tiedosta jättää moiset "vihjeet" siis huomiotta. Miksi näitä sitten viljellään, ellei niillä ole kerta mitään merkitystä, että vieläkin saa arpoa, onko se nyt Pete vai eikö ole, jos häneen on vihjattu jo monta kertaa?
Ajattele, jos olet vaikka pakohuonepelissä ja löydät siellä vihjeitä, mutta ne olisivatkin vääriä vihjeitä. Että ähhäh senkin idiootti, mitäs läksit... Tuskin menisit toiste?
No on sitten paljon älyttömämpi ohjelma, mitä aluksi ajattelin. Sujuvasti olen tuota kyllä katsellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut mitään veneenkyljessä lukenutta nimeä, enkä lukenut silloin Vauva-palstaa, niin en ole ollut tietoinen aiemmin, että tuotanto kusettaa, eikä vain kilpailijat. Kiitos tiedosta jättää moiset "vihjeet" siis huomiotta. Miksi näitä sitten viljellään, ellei niillä ole kerta mitään merkitystä, että vieläkin saa arpoa, onko se nyt Pete vai eikö ole, jos häneen on vihjattu jo monta kertaa?
Ajattele, jos olet vaikka pakohuonepelissä ja löydät siellä vihjeitä, mutta ne olisivatkin vääriä vihjeitä. Että ähhäh senkin idiootti, mitäs läksit... Tuskin menisit toiste?
No on sitten paljon älyttömämpi ohjelma, mitä aluksi ajattelin. Sujuvasti olen tuota kyllä katsellut.
Älä arvo myyrää minkään vihjeiden perusteella vaan katso mitä kilpailijat tekevät ja sanovat tehtävissä niin sillä se selviää. Ja voit niitä ilmeitäkin siinä sivussa tarkkailla, mutta älä arvo myyrääsi myöskään pelkästään sen perusteella kenellä on pudotustilanteessa kulmakarva vinossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä arvo myyrää minkään vihjeiden perusteella vaan katso mitä kilpailijat tekevät ja sanovat tehtävissä niin sillä se selviää. Ja voit niitä ilmeitäkin siinä sivussa tarkkailla, mutta älä arvo myyrääsi myöskään pelkästään sen perusteella kenellä on pudotustilanteessa kulmakarva vinossa.
Niin, no minusta, en ole tuollaisia vihjeitä edes tajunnut tarkkailla, ennen tätä palstan lukua, missä tästä puhutaan, niin Olli oli selkein Myyrä, kunnes luin tuosta Peten syntymäpäivästä useammassa koodissa, en olisi sitä itse huomannut, niin eikö se olisi sitten tuo Pete kumminkin? Ja Olli vaan loistava pelaaja.
Mulle jäi ainakin sellanen olo, että kaikki tiesi Peten huutaneen Miskalle vihreitä miinuspalloja. Ja kaikki myös tais tietää, että muutkin tietää. Olli kysy, miks Miska ees meni vääriä kohti. Pete pyysi Miskaa vaan kuvaileen, mitä siinä tapahtu.
Miska vastas molemmille, että luuli vielä saavansa keltaset.
Oisko Miska vastannut Petelle noin, jos ajatteli Peten oikeesti luulevan, että plussarahat oli vihreissä ja keltaset ois ollu miinusta?
Mun mielestä toi vastaus kuulosti siltä, että Miska tiesi, että Pete tiesi huutaneensa itse miinuspalloja. Ehkä vaikeesti selitetty, mutta toivottavasti sai selvää.