Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämppis ottaa aivoon part. 2

Vierailija
22.07.2015 |

Kirjotinkin aikaisemmin tänne samasta asiasta ja sama asia vaivaa EDELLEEN, vaikka aikaakin on kulunut viimeisimmästä kirjoituksesta pian 2kk. (http://www.vauva.fi/keskustelu/4486105/ketju/kamppis_ottaa_aivoon)

Mulla oli just kaks viikkoa NIIN luksusta täällä, kun kämppis oli ulkomailla (en muuten tiedä millä rahalla, koska edelleen sossupummina).
Nyt kaksi päivää sitten kämppis tuli takaisin ja oon ollut niin ahdistunut ja stressaantunut koko tilanteesta, kun en enää yksinkertaisesti PYSTY olemaan täällä kuin kotonani. Olen yrittänyt olla mahdollisimman paljon pois kotoa, ettei tarvitsisi olla kämppiksen kanssa, mikä on todellakin väärin, jokaisen pitäisi saada olla kotonaan!

Kyselin tänään yhteiseltä kaverilta, että onko kämppis puhunut mitään muutosta, mutta ei kuulemma ole. Myöhemmin tuli viestiä kämppikseltä facebookin kautta, ettei mun tarvii kysellä muilta sen tekemisistä kun ei se oo niiden asia ja että jutellaan tänään illalla.. No, eipä ole sanonut sanaakaan tähänkään mennessä.

Me ollaan tämä melkein 2kk oltu miltei kokonaan hiljaa, ei puhuta toisillemme. Olisi kiva saada edes katsekontakti ja moikkaus, kun tulee tai lähtee kotoa, mutta niistä on varmaan turha edes haaveilla. Todella ahdistavaa ja ärsyttävää.

Aikaisemmassa ketjussa kerroin myös siitä, että kämppis on muutosta asti (helmikuu) loisinut täällä ja elänyt minun kustannuksellani. Sama on jatkunut edelleen ja tänään tein pisteen ainakin yhdelle asialle: siirsin kaiken käyttötavaran keittiöstä omaan huoneeseeni, kämppis saa ostaa omat tarvikkeet ja astiansa. Tällä hetkellä sillä on vain yksi kattila, mutta jos ei ole aikomustakaan hommata mitään omaa koko kämppään, niin pitää asialle tehdä jotain mielestäni.

Soitin tänään vuokranantajallekkin, että voisin itse vaihtaa asuntoa, kun kämppis ei saa aikaiseksi hommata sitä asuntoa itselleen. Vaihtaisin toiseen asuntoon, mutta samalle vuokranantajalle samassa taloyhtiössä. Kämppis voisi puolestani jäädä tähän, vuokranmaksut saa sitten hoitaa miten huvittaa. Vuokranantaja ei vain tiedä, milloin asunto vapautuu, joten tässä nyt sitten kitkutellaan överistresseissä :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä nyt ollut sellainen takana, että ap halusi säästää vuokrassa ottamalla kämppiksen, joka maksaa vuokraa puoliksi? Ihan turha valittaa jos jättää jotain olennaista kertomatta...

Vierailija
2/15 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kämppiksen läsnäolo kämpässä, joka on hänenKIN kotinsa, ahdistaa noin paljon, niin eihän se voi olla hänen ongelmansa, ei kai hän sun sisäisistä tuntemuksistakin ole vastuussa? :D

Sori ap, mutta kyllä säkin kuulostat melko neuroottiselta kyylältä, et miltään unelmakämppikseltä! Ihme touhua jos ei mistään voi jutella suoraan asianosaisen kanssa. Tuosta ahdistuksesta saat kyllä syyttää itseäsi. Onneksi en ole seurustelukumppanisi, olis varmaan painajaismaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:57"]

Oletteko te KESKUSTELLEET asioista?

Mitä kämppiksen pitäisi sinun mielestäsi ostaa asuntoon? Moni asia on sellainen, ettei ole järkeä pitää niitä kaksin kappalein, esim. kahta keittiönpöytää + tuoleja, kahta juustohöylää jne. Mutta toki nämä on sellaisia "kulttuuri"kysymyksiä, jotka pitäisi erikseen sopia, eikä vain kyräillä mykkänä tahollaan.

Kun itse asuin kahden kaverin kanssa kimppakämpässä, me käytimme yhdessä sikin sokin toistemme astioita, koska jotenkin olis ollut hölmöä, jos kaikilla olisi ollut eri astiastot. Tämä oli yhdessä sovittu. Olen kuullut, että joillain on jopa omat wc-paperirullat vessassa; meistä tämä olisi ollut ihme nillitystä, joten käytimme samoja vessapapereita ja ostimme noin suurin piirtein kukin vuorollamme aina paketin. Tiskivuorot oli sovittu (jopa tässä meillä siis ei ollut "kaikki tiskaa omansa" vaan tiskuvuoroperiaate, joka jostain syystä toimi meille). Siivoukset meni jotenkin ihan luontevasti sopimatta erikseen. Yhteisten tilojen kalusteet tulivat siltä, jolla sattui löytymään, puuttuvat hankittiin käytettyinä yhteisesti.

Mutta pointti on se, että täytyyhän sun SANOA jos joku nyppii! Jos et ole maininnut koskaan, että kamojen lainailu häiritsee, on tökeröä vain hiljaisen umpimielisesti viedä ne lukkojen taa mitään sanomatta. Totta kai on myös tökeröä lainata ilman lupaa, mutta eipä sunkaan käytöksesi niin esimerkillistä taida olla? Eli kommunikaatio-ongelma on vissiin kohdallanne kyseessä.

Vai miksi muuten kyselisit kämppiksen muuttamisesta kavereilta kiertoteitä, etkä ottaisi hänen kanssaa puheeksi, ettei yhteiselo oikein suju?

[/quote]

Juuri näin. Itse en ole koskaan asunut kimppakämpässä, mutta olen nähnyt muiden kuvioita. Toisilla eletään boheemisti kuten yllä, toisilla taas kaikki on tosi tarkasti määritelty, eräänlainen spesifi erillisyyden korostaminen on miltei asumisen elinehto. Kaikilla on omat kahvinkeittimet, hyllyt astiakaapissa, wc-paperit jne. Jonkinlainen kauhuntasapaino ja se yleensä toimii, koska ihmiset eläessään niin lähekkäin kunnioittavat toisten erillisyyttä ja tilaa. 

Itse en sellaiseen pystyisi. Ehkä on hyvä tunnistaa tämä itsessään ja välttää kimppa-asumista viimeiseen asti. 

Vierailija
4/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Olet ottanut jonkun luoksesi asumaan ja nyt pummi ei maksaa mitään ja syö sun ruuat? Miksei sitä saa ulos?

Vierailija
5/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaan ihan fiksua teidän on muuttaa eri osoitteisiin. En nyt vaan oikein saa kiinni siitä, miksi sua ahdistaa noin paljon. Monet ovat kämppiksiä, mutteivat kauhean läheisiä. Eletään ja annetaan toisen elää. Ei puututa toisten tekemisiin ja hoidetaan omat asiat -tyyliin.

Vierailija
6/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:26"]

Häh? Olet ottanut jonkun luoksesi asumaan ja nyt pummi ei maksaa mitään ja syö sun ruuat? Miksei sitä saa ulos?

[/quote]

Ollaan molemmat päävuokralaisia, mitenkäs mä sen ajan pois täältä?

Vierailija
7/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:27"]

Joo, varmaan ihan fiksua teidän on muuttaa eri osoitteisiin. En nyt vaan oikein saa kiinni siitä, miksi sua ahdistaa noin paljon. Monet ovat kämppiksiä, mutteivat kauhean läheisiä. Eletään ja annetaan toisen elää. Ei puututa toisten tekemisiin ja hoidetaan omat asiat -tyyliin.

[/quote]

Meillä on kaksio ja täällä on kaikki minun, ahdistaa ja vituttaa ettei kämppis hae töitä tai koulua, loisii minun kustannuksellani ja käyttää minun tavaroitani. Niillä ulkomaanmatkarahoilla olisi varmasti saanut huonekalun jos toisenkin, varmasti myös omat astiat ja muun tarpeellisen peruselämiseen..

Oltiin ennen muuttoa ja alkuaikoina hyvissä väleissä, mutta sitten alkoi joku ihmeen mykkäkoulu ja välttely.. Ei oo kiva tulla kotiin, kun toinen istuu myrtsinä olkkarissa ja katselee lattiaa mielummin kun moikkaa.

Vierailija
8/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:31"]

[/quote]

[/quote]

Edellä sanoit että se loisii sun kustannuksella, miten se on mahdollista jos olette molemmat siinä kirjoilla?

Vierailija
9/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote]

Edellä sanoit että se loisii sun kustannuksella, miten se on mahdollista jos olette molemmat siinä kirjoilla?

[/quote]

Sossu maksaa sen vuokran suoraan vuokranantajalle, mutta siis tosiaan täällä ei ole mitään muuta sen omaa kuin sänky ja irtotavaraa. Ehkä vähän väärin kirjotettu, mutta u know :D käytännössä tää on mun asunto ja oon miettinytkin, että hänen pitäisi maksaa enemmän vuokraa ja minun vähemmän, jos ei aio hankkia edes mitään omaa tänne ja käyttää jatkuvasti minun omiani.

Vierailija
10/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä on kaksio ja täällä on kaikki minun, ahdistaa ja vituttaa ettei kämppis hae töitä tai koulua, loisii minun kustannuksellani ja käyttää minun tavaroitani. Niillä ulkomaanmatkarahoilla olisi varmasti saanut huonekalun jos toisenkin, varmasti myös omat astiat ja muun tarpeellisen peruselämiseen..

Oltiin ennen muuttoa ja alkuaikoina hyvissä väleissä, mutta sitten alkoi joku ihmeen mykkäkoulu ja välttely.. Ei oo kiva tulla kotiin, kun toinen istuu myrtsinä olkkarissa ja katselee lattiaa mielummin kun moikkaa.

[/quote]

Teillä on alunperinkin ollut hieman turhan epämääräiset säännöt tuossa touhussa. Ei pidä antaa toisen käyttöön tavaroita alunperinkään jos se aiheuttaa närää. Ei ole niin yksinkertaista jakaa tilaa jonkun kanssa. Ja onhan teillä jotain kränää keskenänne. Ap puhuu ja valittelee kämppiksestä tämän selän takana. Eipä ihme ettei sekään luota ap:hen enää.

Vierailija
11/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:41"]

[/quote]

[/quote]

Teillä on alunperinkin ollut hieman turhan epämääräiset säännöt tuossa touhussa. Ei pidä antaa toisen käyttöön tavaroita alunperinkään jos se aiheuttaa närää. Ei ole niin yksinkertaista jakaa tilaa jonkun kanssa. Ja onhan teillä jotain kränää keskenänne. Ap puhuu ja valittelee kämppiksestä tämän selän takana. Eipä ihme ettei sekään luota ap:hen enää.

[/quote]

Lue vaikka edellinen ketju, niin selventää vähän asioita sullekkin.

Vierailija
12/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 23:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sossu maksaa sen vuokran suoraan vuokranantajalle, mutta siis tosiaan täällä ei ole mitään muuta sen omaa kuin sänky ja irtotavaraa. Ehkä vähän väärin kirjotettu, mutta u know :D käytännössä tää on mun asunto ja oon miettinytkin, että hänen pitäisi maksaa enemmän vuokraa ja minun vähemmän, jos ei aio hankkia edes mitään omaa tänne ja käyttää jatkuvasti minun omiani.

[/quote]

Sossu maksaa kämppiksen vuokran, mutta asunto on sinun? Jokin tuossa nyt ei oikein mätsää. Eihän kukaan järjellinen ihminen mene vuokralle asuntoon, jossa diiliin kuuluu kämpän jakaminen jonkun toisen kanssa. Vai onko kyseessä alivuokralainen? Miksi ihmeessä alun perinkään olet päätynyt tuollaiseen järjestelyyn?

Vierailija
13/15 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te KESKUSTELLEET asioista?

Mitä kämppiksen pitäisi sinun mielestäsi ostaa asuntoon? Moni asia on sellainen, ettei ole järkeä pitää niitä kaksin kappalein, esim. kahta keittiönpöytää + tuoleja, kahta juustohöylää jne. Mutta toki nämä on sellaisia "kulttuuri"kysymyksiä, jotka pitäisi erikseen sopia, eikä vain kyräillä mykkänä tahollaan.

Kun itse asuin kahden kaverin kanssa kimppakämpässä, me käytimme yhdessä sikin sokin toistemme astioita, koska jotenkin olis ollut hölmöä, jos kaikilla olisi ollut eri astiastot. Tämä oli yhdessä sovittu. Olen kuullut, että joillain on jopa omat wc-paperirullat vessassa; meistä tämä olisi ollut ihme nillitystä, joten käytimme samoja vessapapereita ja ostimme noin suurin piirtein kukin vuorollamme aina paketin. Tiskivuorot oli sovittu (jopa tässä meillä siis ei ollut "kaikki tiskaa omansa" vaan tiskuvuoroperiaate, joka jostain syystä toimi meille). Siivoukset meni jotenkin ihan luontevasti sopimatta erikseen. Yhteisten tilojen kalusteet tulivat siltä, jolla sattui löytymään, puuttuvat hankittiin käytettyinä yhteisesti.

Mutta pointti on se, että täytyyhän sun SANOA jos joku nyppii! Jos et ole maininnut koskaan, että kamojen lainailu häiritsee, on tökeröä vain hiljaisen umpimielisesti viedä ne lukkojen taa mitään sanomatta. Totta kai on myös tökeröä lainata ilman lupaa, mutta eipä sunkaan käytöksesi niin esimerkillistä taida olla? Eli kommunikaatio-ongelma on vissiin kohdallanne kyseessä.

Vai miksi muuten kyselisit kämppiksen muuttamisesta kavereilta kiertoteitä, etkä ottaisi hänen kanssaa puheeksi, ettei yhteiselo oikein suju?

Vierailija
14/15 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä huonejärjestely teillä on siinä kaksiossa? Sulla oma huone, ja hänellä olkkarissa parvisänky? Ja sinä saat silti käyttää olkkaria ns. yhteisenä tilana?

Jos menee näin, niin sinunhan sitä vuokraa pitäisi maksaa enemmän.

Oon kyllä sun puolella tässä muuten, ja uskon ettet pääse tuosta loisesta eroon muuten kuin muuttamalla. Ei kannata alkaa nyt laskemaan sen yhden ja ainoan vuokranantajan varaan, vaan ala heti etsimään yksiötä kaikkialta.

Vierailija
15/15 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö ap oikein, että olette molemmat tasa-arvoisia vuokralaisia, mutta koet kämpän "omaksesi" koska siellä on enemmän sun huonekaluja ja käyttötarvikkeita? Ja paheksut kämppistä koska tämä elää sossun rahoilla?

Aiemmassa ketjussa kerroit ostaneesi hänelle työpöydän tms. vastaavaa, miksi suostuit asiaan jos kuitenkin olet siitä kaunainen jälikäteen...? Kuulostat jotenkin passiivisagressiiviselta tossulta.

Sano kämppikselle, ettet halua sen lainailevan astioitasi tms. äläkä osta sille huonekaluja jos et tahdo. Ongelma ratkaistu! Kämppiksen työnhaku ym. ei taas kuulu sinulle millään tavalla, jos kerran vuokra kuitenkin tulee maksettua (eikä ole sinun asiasi sekään, jos sossu maksaa sen, sori!). Tuo sun toisen henkilökohtaiseen elämään menevä kyräily ei kuulosta ihan hyvältä, eikä varmaan edesauta kämppisealoanne mitenkään.

Kannabisepisodi oli kyllä kämppikseltäsi harkitsematonta, kai sait kakistettua, ettet tahdo että kämpässänne pössytellään ja kerroit kämppikselle tuon perustelun, ettet halua ongelmia työsi ym. takia?

jos et ole saanut mistään asiasta suuta auki kämppikselle, en tosiaan ymmärrä, miksi avaudut täällä VAUVAPALSTALLA tai joillekin yhteisille kavereille selän takana. Luihua pelkurin toimintaa, jos näin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi