Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa ohjeita kuolleen omaisille

Vierailija
22.07.2015 |

Silmään pisti ohje " Lopeta lehtitilaukset ja muut suoraveloitukset". Täh? Eihän lehtitilaus ole mikään suoraveloitus. Sitä paitsi suoraveloitukset ovat lakanneet 1.2.2014. Nykyisin on vain e-laskuja ja suoramaksuja.

Sitten todetaan, että kotimaiset palveluntarjoajat saavat tiedon kuolemasta suoraan väestörekisteristä.

Sieltä saavat tiedon kuolemasta, nimenmuutoksesta ja osoitteenmuutoksesta ne, jotka ovat tehneet maksullisen sopimuksen asiasta. Se ei ole mikään automaatio. Törmään työssäni tähän jatkuvasti. Ihmiset luulevat, että tieto kulkee sieltä kaikkialle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua siinä artikkelissa mietitytti se, että omaiset haluaa haudata vainajan mahdollisimman yksinäisesti. Hautaustoimistolle toimeksianto ja mummo kuoppaan ilman saattajia.

Vierailija
2/5 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:55"]

Enemmän minua siinä artikkelissa mietitytti se, että omaiset haluaa haudata vainajan mahdollisimman yksinäisesti. Hautaustoimistolle toimeksianto ja mummo kuoppaan ilman saattajia.

[/quote]

Harmi, siinä jää pitopalvelulta rahat saamatta kun ei kutsuta isoa joukkoa peijaisiin. Kyllä ihmisten pitäisi ajatella toisten elinkeinoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä on kestotilauksia. Lisäksi yhdistysten jäsenyydet tms. ovat jatkuvia. Mutta hyvin voi tehdä niinkin, että odottelee seuraavaa laskua/jäsenmaksua ja lopettelee niitä sitä mukaa. Ei ole pakko yrittää epätoivoisesti soitella heti kaikkia läpi. 

Monet arkikielessä puhuvat vieläkin suoraveloituksista, vaikka teknisesti ovatkin nykyään suoramaksuja. Maksajalle se kuitenkin käyttäytyy samalla tavoin kuin aiempi suoraveloituskin. 

Vierailija
4/5 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:55"]

[/quote]

Harmi, siinä jää pitopalvelulta rahat saamatta kun ei kutsuta isoa joukkoa peijaisiin. Kyllä ihmisten pitäisi ajatella toisten elinkeinoa!

[/quote] Tai sitten pitäisi ajatellan kaikkia niitä, jotka laittaa faceen synttärionnitteluja, koska kukaan ei ole kertonut, että heille läheinen ja tärkeä ystävä on kuollut. Hullua ajatella, että monien 50v täyttäneiden lapset näkee vanhempansa ensisijaisesti perinnönjättäjinä. Siksi ei voi järjestää muistotilaisuutta vanhempien ystäville, koska se maksaa niin paljon ja sillä rahalla voi itse tehdä viikonloppumatkan Lontooseen.

Vierailija
5/5 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi neloselle. Odottelee seuraavan laskun ja sitten peruu niitä. Sähkö, vesi ja tällaiset tietty heti poikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi