Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti; oletko myös nainen

Vierailija
22.07.2015 |

Esikoisemme on noin kuukauden ikäinen ja vaimo tuntuu kääntäneen itsensä täysin äiti-moodiin. Ainoa kosketus jota sallitaan on selkä- ja jalkahieronta. Kehuja kauneudesta ei oteta vastaan.

Kauanko teillä äidit on mennyt aikaa, että olette halunneet/ pystyneet olemaa taas myös aviovaimoja/ naisia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:41"]En koe itseäni tällä hetkellä muuta kuin äidiksi. Nuorimmainen nyt 1,5-vuotta. Eli voi siinä aikaa mennä. Kyllä mä saan itseni käännettyä myös parisuhdemoodiin, jos on aikaa yhdessäoloon, mutta harvoin on.
[/quote]

Niin ja mä en edes imetä. En ole imettänytkään.

Vierailija
22/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan mieheen yhteyden löytäminen on haasteellista. Alkaa pitämään muita kiihottavampina. :( Ehkä taustalla on katkeruus siitä että minä olen tehnyt enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta vitun ukko ei sitä näe eikä halua nähdä!

Vierailija
24/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin "tissimiehenä" uuteen tilanteeseen totuttelu on ollut kyllä hankalaa, kun on yli 10 vuotta saanut olla ainoa mies. :)

Univaje ja kaikki perhe-elämän ulkopuolinen vaan sai eilen aikaan kohtuullisen riidan ja kun toinen ei vain tuntunut haluavan ymmärtää minua, niin kärjistyminenhän siitä sitten tuli. Kaiken näköistä kirjallisuutta tästä alkuvaiheesta olen ennakkoon jo lukenut ja luulin ymmärtäneeni missä tilanteessa nyt eletään, mutta kai se jonkinlaista mustasukkaisuutta myös oli yhdistettynä fyysiseen haluun.

Nyt harmittaa ja täytyy käydä pyytämässä anteeksi, kun ruokailu on ohi.

Vierailija
25/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo omasta kropasta vieraantuminen oli mulle suurin seksuaalisuuteen vaikuttava seikka. Ensin raskauden tuomat muutokset, sitten synnytyksen jälkimainingit alakerrassa ja kipeät turvonneet tissit. Imetysajan rutikuivat limakalvot ja raju laihtuminen. Elin kuin vieraassa kropassa ja seksi oli kyllä viimeisenä mielessä. Itseltäni meni noin 1,5v. tulla sinuiksi uuden kroppani kanssa ja löytää taas seksin ilot. Rankkaa miehelle varmasti, mutta aikuinen ihminen pystyy myös kestämään vähän kuivempaa kautta. Täysin ilman ei siis raukka joutunut olemaan. "Toivuttuani" täysin seksi onkin sitten maistunut senkin edestä ja olen nauttinut seksistä enemmän kuin koskaan.

Vierailija
26/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko AP tuolla naisena ja vaimona olemisella juurikin sitä, että koska saat taas seksiä vai että tuore äiti pukeutuisi hehkeästi, meikkaisi ja laittaisi hiuksensa, kokkaisi sinulle paahtopaistit pöytään ja..?

Meidän vauva on nyt 6 viikkoa ja seksiä meillä ollut kahdesti synnytyksen jälkeen. Varmasti useamminkin, jos en olisi koko ajan niin väsynyt ja jos kaikki kotityöt eivät olisi koko ajan rästissä. Itselläni on ainakin ollut yllättävän rankkaa aikaa, kun vauva on syönyt koko ajan 2h tai maksimissaan 4h välein ja jos yksi imetyskerta kestää tunnin, niin ei tuohon jää kuin 1h tai 3h "vapaata". Tosin tuo vapaa kuluu vauvan kanssa seurustellen, vaippoja vaihdellen, nukuttaen, vatsakipuja hyssytellen ja niitä rästiin jääneitä kotitöitä tehden. Jossain kohtaa pitäisi itsekin saada nukutuksi enemmänkin kuin sen 2+3h pätkät vuorokaudessa.

Ei tässä juurikaan riitä aikaa naisena ja vaimona olemiseen ja toisaalta se riippuu aika pitkälti ihan siitäkin kuinka paljon mies vauvan hoitoon ja kodinhoitoon osallistuu. Huolehdi, että naisellasi on muutakin elämää kuin 24/7 tiukka symbioosi vauvan kanssa, vaikka sitten ihan 15min kävelylenkki yksinään, saunassa rentoutuminen, aamukahvit pihalla/parvekkeella ilman huolta, että "kohta se vauva taas herää parkumaan ja jää shampoot hiuksista viruttamatta/ehtii jälleen aamukahvi jäähtyä".

Eiköhän se perhe-elämä siitä johonkin suuntaan tasaannu, kunhan sylivauvavaiheesta pääsette, vauva nukkuu yönsä ja äitikin saa aikaa olla muutakin kuin äiti :). Malttia.

Vierailija
27/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:52"]Esikoisemme on noin kuukauden ikäinen ja vaimo tuntuu kääntäneen itsensä täysin äiti-moodiin. Ainoa kosketus jota sallitaan on selkä- ja jalkahieronta. Kehuja kauneudesta ei oteta vastaan.

Kauanko teillä äidit on mennyt aikaa, että olette halunneet/ pystyneet olemaa taas myös aviovaimoja/ naisia?
[/quote]

Sitten kun lapsi meni kouluun.

Vierailija
28/28 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:58"]

Haetko AP tuolla naisena ja vaimona olemisella juurikin sitä, että koska saat taas seksiä vai että tuore äiti pukeutuisi hehkeästi, meikkaisi ja laittaisi hiuksensa, kokkaisi sinulle paahtopaistit pöytään ja..?

Meidän vauva on nyt 6 viikkoa ja seksiä meillä ollut kahdesti synnytyksen jälkeen. Varmasti useamminkin, jos en olisi koko ajan niin väsynyt ja jos kaikki kotityöt eivät olisi koko ajan rästissä. Itselläni on ainakin ollut yllättävän rankkaa aikaa, kun vauva on syönyt koko ajan 2h tai maksimissaan 4h välein ja jos yksi imetyskerta kestää tunnin, niin ei tuohon jää kuin 1h tai 3h "vapaata". Tosin tuo vapaa kuluu vauvan kanssa seurustellen, vaippoja vaihdellen, nukuttaen, vatsakipuja hyssytellen ja niitä rästiin jääneitä kotitöitä tehden. Jossain kohtaa pitäisi itsekin saada nukutuksi enemmänkin kuin sen 2+3h pätkät vuorokaudessa.

Ei tässä juurikaan riitä aikaa naisena ja vaimona olemiseen ja toisaalta se riippuu aika pitkälti ihan siitäkin kuinka paljon mies vauvan hoitoon ja kodinhoitoon osallistuu. Huolehdi, että naisellasi on muutakin elämää kuin 24/7 tiukka symbioosi vauvan kanssa, vaikka sitten ihan 15min kävelylenkki yksinään, saunassa rentoutuminen, aamukahvit pihalla/parvekkeella ilman huolta, että "kohta se vauva taas herää parkumaan ja jää shampoot hiuksista viruttamatta/ehtii jälleen aamukahvi jäähtyä".

Eiköhän se perhe-elämä siitä johonkin suuntaan tasaannu, kunhan sylivauvavaiheesta pääsette, vauva nukkuu yönsä ja äitikin saa aikaa olla muutakin kuin äiti :). Malttia[/quote]

En suoranaisesti halua seksiä "sitä sinne"- tyyliin, vaan sitä että vaimo näkisi minut miehenään ei vaan isänä. Jos läheisyys johtaa ensimmäiseen seksikokeiluun, niin hyvä. Sitä miehen ja naisen välistä läheisyyttä kaipaan.

Nyt isyysvapaalla pystyn auttamaan ympäri vuorokauden, mutta kun palaan töihin, niin sitten vähemmän.

Vaimo on aina ollut tarkka ulkonäöstään, joten kauhulla sitä odotellessa koska ei enää ehdi rutiineja tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän