Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patteja kohdunkaulan suulla

Vierailija
22.07.2015 |

Seksin yhteydessä aviomies huomasi, että alakerrasta löytyy patteja. Itse suihkussa kokeilin, ja niinhän siellä on kohdunkaulan suulla kaksi isompaa (noin herneen kokoisia) ja 4-5 pienempää. Mitään kipuja tai omituisia vuotoja ei ole. Gynekologille sain ajan vasta reilun kahden viikon päähän, joten kysyisin että onko kellään ollut vastaavaa?
.
En ole synnyttänyt enkä ollut raskaana koskaan, sukupuolitautitesteissä käytiin yhdessä miehen kanssa viisi vuotta sitten, puhtaat paperit molemmilla. Papa-kokeessa ei kaksi vuotta sitten ole ollut muutoksia. Seksikumppaneita ei ole ollut kuin kolme, joista viimeisin siis mieheni. En usko että hän olisi pettänyt, mutta ei kai sitä koskaan voi 100% varma olla mistään.
.
Eli onko kellään ollut vastaavaa, ja mikä oli syy? Ja tosiaan ne patit on nimenomaan kohdunkaulan suulla, sormella ylettää tunnustelemaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hpv

Nabothin

Polyyppi

Vierailija
2/4 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin sama juttu, mies löysi juuri jonkin herneen emättimen seinämästä. Olen juuri käynyt papassa, mutta kun se on ikäseula, niin vastausta joutuu odottamaan. Muuten ovat aina olleet puhtaita. Pelottaa ihan sikana, pitänee varata aika yksityiselle gynelle että pääsee äkkiä. 45v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin ainakaan mitään syöpää on. Ei kohdunkaulan syövän pitäisi aiheuttaa mitään patteja. Todennäköisin vaihtoehto on nabothin kysta (rauhaskäytävän tukkeuman epiteelipullistuma), joka on vaaraton ja yleensä katoaa itsestään. Itselläni on ollut pari kertaa, katosivat muistaakseen alle kuukaudessa. Sellaisia kovaan tuntuisia, kivuttomia patteja ovat. Sinulla ovat nyt sen verran kookkaita, että satuit huomaamaan. Yleensä naiset eivät näitä edes huomaa. Mutta hyvähän se on käydä gynellä näyttämässä joka tapauksessa, vaikka napothin kysta on todennäköisin vaihtoehto.

Vierailija
4/4 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutama tuollainen kova n.herneen kokoinen patti kohdunkaulalla myös.
Kävin gynellä, mutta oikeastaan selitystä en niille saanut, mutta ilmeisesti vaarallisia ei olleet. Puhtaan papan annoin.

Tosin ihan muutaman kuukauden päästä, uusi papakoe muista syistä antoikin ihan eri tuloksen. Papassa löytyi vaikeita muutoksia, joiden luokka paheni mikroskooppitutkimuksessa. Lopulta löytyi laajat ja syvälle levinneet muutokset ja kohdunkaula leikattiin. Syöpää eivät kuitenkaan vielä aivan olleet vaan se pahin syövän esiaste.
Leikkauksessa patit sitten hävisi luonnollisestikkin, eikä ole takaisin tulleet.

Itse jotenkin otaksuin, että nuo patit liittyi niihin solumuutoksiin, enkä tiedä miksi papat näytti puhdasta, muutokset oli kuitenkin jo niin pitkällä, että tuskin ne ihan muutamassa kuukaudessa ilmestyi. Tosin yleensä kai ne ovat nimenomaa ihan viattomia rauhasia jne.

Jos ei muita oireita ole, niin en olisi huolissani. (minulla oli mm.jatkuvasti hankaloituvia vuotohäiriöitä, kipuja jne).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan