Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla sellainen olo, että on kummina pelkkä maksuautomaatti?

Vierailija
22.07.2015 |

Minusta tuntuu, ettei kummilapseni ja hänen perheensä tarvitse minua kuin ostamaan lahjoja lapselleen. Ärsyttää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota, että veisit lapsen jonnekin. Vaikka puistoon, uimahalliin, HopLopiin? Tuskin kieltäytyvät.

Vierailija
2/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä itse haluaisit tehdä? Tai miten itse näet osasi lapsen elämässä? Kuulostaa kyllä tympeältä, jos vaan maksumieheksi kelpaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miksei lahjaksi vaikkapa (itsetehtyjä?) elämyslahjakortteja. Jos ei lippuja tai lupausta vaikkapa juuri HopLopiin, niin vaikka uimaan. :) 
Itselläni on melko hyvä kummisuhde, mutta on tullut lähipiirissä nähtyä tätä kummirahastusta oikein kalliimmalla kädellä. Ja sitä ei jaksa käsittää.

Vierailija
4/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ostanut oikein mitään kummilapsille, vaan viettänyt aikaa heidän kanssaan niin että nyt jo aikuiset kummilapset haluvat edelleen lähteä kanssani vaikka ruotsinlaivalle tms. On ne normaalit synttäri- ja joululahjat saaneet mut olen köyhä yksinhuoltaja, ettei todellaan kummoistakaan!

Just oltiin 10-vuotiaan kummilapsen kanssa yhdessä geokätköilemässä, ilmainen harrastus jos mikä!

Vierailija
5/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kummius on välittämistä. Sitäpaitsi aidosti tykkään ostaa lahjoja ja antaa niitä, se on yhtä kivaa kuin lahjojen saaminen. 5 kummilasta on ja ikää minulla yli 40

Vierailija
6/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellainen olo. Yritän olla läsnä, vaikka se vaikeaa toisinaan onkin (kummilapseni ei ole ihan normaali käytöksinen lapsi)

Omien lasten kummeilla tuntuu taas olevan sellainen vetäytyminen, ettei mikään yhteinen koskaan käy. En siis ihmettelisi jos olisi maksuautomaattiolo mutta en mahda sille minkään jos mikään ei koskaan käy, eikä olla sittenkään kiinnostuneita kummilapsesta. Ei näistä tosin kovin moni osta edes niitä lahjojakaan. Kummina täytyy olla myös kiinnostunut siitä lapsesta tai muuten se suhde ei kehity. Ei se ole yksin lapsen vika, jos kummi muuttuu automaatiksi. Niin ja luulin valinneeni kummit hyvin ja läheisistä ihmisistä. 

Vierailija
7/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Joo toki ostan lahjoja, mutta ei niitä oo kukaan vaatimassa ja vietän lapsen kanssa aikaa muutenkin. Oli just viime viikolla mun oman perheen kanssa muumimaassa.

Vierailija
8/8 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa siihen, millainen oma tilanteesi on niin itsestäni on tuntunut aina, että kummini ovat "kuitanneet" kummin tehtävät vain ostamalla lahjoja.

Aina olen synttäri- ja joululahjat saanut, mutta en ole juurikaan viettänyt kummiani kanssa aikaa. Poikkeuksena yksi neljästä kummistani, joka on mm. vahtinut minua lapsena, kun vanhempani ovat olleet reissussa, mutta muuten lahja on vaikka laitettu postissa tulemaan, kun ei ole viitsitty edes sitä 1-2h synttäreillä viettää.

Näin aikuisena voin sanoa, että minua olisi ilahduttanut paljon enemmän yhteinen aika kuin lahjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän