Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa nyt että kaikki työttömät eivät ole sossun asiakkaita!

Vierailija
22.07.2015 |

Itsellän on nyt vakituinen työ, mutta kyllä mulla kannatti ottaa mitä vaan. Ensinnäkin, sen ajan lakien mukaan en vastavalmistuneena ja osa-aikatyötä tehneenä saanut mitään kun päivärahapäivät oli käytetty. Ennen kuin lähdin kouluun, tein sitä osa-aikatyötä ja sain soviteltua päivärahaa. Mulla, koska puoliso oli vakitöissä ei ollut se päivärahan tulokaan niin päivän päälle, koska sain myös sitä pientä palkkaa sovitellun päivärahan lisäksi. Jätin työn, koska halusin keskittyä kouluun ja valmistua ajoissa. Se oli luultavasti virhe, mutta turha jälkeenpäin jossitella. Koulutus kannatti, koska sain töitä. 

Haluan vain kertoa, että kaikki työttömät eivät ole tukiloukussa. Haluan myös muistuttaa, että työttömyys statuksena ei oikeuta kaikenmaailman tukiin. Jos olet jäämässä työttömäksi ja puolisosi on työssä, et tule saamaan päivärahan lisäksi mitään muuta mitä et jo töissä ollessasi saa, tai sama koskee jos ansiosidonnaisesi kovin hyvä. Päivärahan lisäksi on boldattu, ettei joku ala kirjoittaa että saahan sen päivärahan, niin siis sen vain saa osa. Tietyissä tapauksissa sitäkin on vaikea saada, esim. jos on yrittäjätausta, asiat eivät ole kovi yksiselittteisiä, tai puolisolla yritys, johon sinun katsotaan voivan työllistyä. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loinen mikä loinen. 

Vierailija
2/4 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit vielä sen, että kaikki työttömyystukea nostavat eivät "makaa perse homeessa kotona loisimassa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tällainen harhakäsitys että sosiaalitoimistossa kävisivät vain työttömät. Kyllä työtekevälläkin voi tulla ihan asiallista asiaa sosiaalitoimistoon.

Osa työttömistä hakee aktiivisesti töitä - osa epäilemättä ottaa asian lunkimmin. Sama juttuhan se on tuolla työpaikoillakin - osalle maksetaan palkkaa lähinnä läsnäolosta.

Vierailija
4/4 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin reilu vuosi sitten työttömäksi ja siitä vielä sairauslomalle mikä on jatkunut tähän päivään saakka. En ymmärrä miksi pitäisi mennä sossuun kun muutenkin tulee toimeen?? On ansiosidonnainen työttömyyskorvaus ja sairauspäivärahat. Moni saa vähemmän palkkaa.

23v sitten kävin kerran sossussa kysymässä 20 markkaa ruokarahaa lapsille kun mun palkka meni kokonaan lainan korkoihin ja mies oli ollut 6kk ilman päivärahoja työttömänä. En saanut. Enkä mennyt enää koskaan uudelleen, sen verran vitutti kunnon kansalaisen/veronmaksajan saama kohtelu mamuihin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme