Miten selvitä erosta kun ex-kumppani ei mitenkään selittele mitään
tai perustele vaikka kuinka pyydän. Sanoi vaan latteuksia että sä elät vaan kerran, pakko ajatella itseään. Tai että nopeat syö hitaat, sorry. Viimeksi kun oltiin yhteydessä, nauroi ilkeästi että on ollut jo monia muita mun jälkeeni. Se on tietysti valhe mutta silti askarruttaa että onko joku. Mutta kuten sanottua, ei suostu mitenkään käymään lopetuskeskustelua vaikka takana on monen vuoden suhde.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:53"]Entäs jos se jätetty kieltäytyy kuulemasta ja uskomasta jättäjän syitä? "Ei tuo ole mikään oikea syy" -jankkaajan kanssa on mahdoton käydä mitään keskustelua. Been there. Ja minua syyllistettiin siitä, että en suonut jätetylle lopetuskeskustelua.
[/quote] sama täällä, se on loputon talli jos siihen lähtee, toisen ihmisen ongelmat ei oo sen eroavan vastuulla, erityisesti jos ne on psyykkisiä, eikä ero tapahdu normaalilla tavalla. Itse en juuri tuosta syystä halua olla tekemisissä oman kesän kanssa, se oli luonut itselle täysin oman todellisuuden siitä miten ero päättyy: ei siis ikinä. oli pakko katkaista välit koska joka ikinen yhteyden sai toisen kuvittelemaan suhteelle lisäjatkoa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 21:01"]Eniten ihmettelen näitä ihmisiä jotka vuosienkin suhteen jälkeen haluavat erota nopeasti, mitään selittelemättä. Ei muulla väliä kunhan mahd. nopeasti pääsee toisesta eroon ja eteenpäin. Jätetty jää yksin miettimään lukuisten kysymysten ja pahimmillaan itsestyytösten kanssa kun perimmäinen syy eroon ei ole tiedossa. Kai se on jättäjälle helpompaa vain häipyä taakseen katsomatta. Usein vain sen lopulta löytää edestään minkä taakseen jätti..
[/quote] Ei se aina oo noin yksoikoista, on olemassa ihmisiä, jotka ei suostu luopumaan omasta kumppanista, sillon ei oo muuta ratkaisua ku lähteä puhtaasti vaan kävelemään ja näyttää tällä, että peli on vihelletty poikki.
Lopetuskeskutelu olisi hyvä käydä juuri siksi että suhteesta olisi helpompi päästä yli. Minulta jäi tuo keskustelu käymättä kylmäkiskoisen miehen takia. Kyllä hän sitten muutaman kuukauden päästä selitteli eroa kun alkoi kaipaamaan takaisin. Too late.
Kyllä itselläni ainakin helpotti, kun ei tarvinnut arvailla mihin suhde kaatui. Poikaystävä luetteli asiat, jotka minussa ärsyttävät ja se auttoi minua itsetutkiskelussa. Kaikki seksuaalinen loppui kuin seinään ja hän selitti ettei piittaa minusta enää. Parempi se kuin alkaa arvailemaan hetkessä muuttunutta käytöstä, joka olisi voinut johtua vaikka yksittäisen päivän tapahtumista..
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:36"]
En minäkään haluaisi suhteen päättyessä sanoa toiselle päin naamaa "en rakasta sinua enää enkä halua olla kanssasi" ja "en halunnut sinua enää seksuaalisesti". Siitä seuraa vaan lisää kysymyksiä, miksi ja milloin tämä tapahtui ja mitä olisi voinut tehdä toisin ja oliko kaikki meidän välillä valhetta. En tiedä ja pikkuhiljaa ja et mitään ja ei. Ei lopetuskeskustelu mitään auta.
[/quote]
olen eri mieltä. Jätetylle on tärkeää saada aineistoa, mitä sitten prosessoida erokriisissään. Ja jättäjällekin on hyväksi koota ajatuksensa ilmaistavaan muotoon, puheeksi. Aina se ei taida edes onnistua, niin ulalla ovat itsekin. Erokeskustelu voidaan käydä myös myöhemmin, jopa vuosien päästä, kun kumpikin pystyy katsomaan tapahtunutta objektiivisemmin, ilman tunnekuohua.
Eksä suuttui jostain ihan typerästä ja lapsellisesta asiasta, sitten vaan lopetti viestittelyn siihen. Melkein vuosi sen jälkeen lähetti viestiä ettei oikein ymmärtänyt miksi toimi noin. Jotkut tarvii kasvaa ihmisinä, me ei oltu samassa paikassa ihmisinä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:11"] Eiköhän se tolla kerro ettei vaan enää välitä syystä tai toisesta. Itse ole reilut 30v nainen ja en ole ikinä tajunnut noita keskusteluja. Elämässä kannattaa mennä eteenpäin ilman märehtimistä, suosittelen ylimenosussua. [/quote] Kyllä mua kiinnostaisi esim. että jäädäänkö samaan kaupunkiin asumaan vai aikooko muuttaa senkin suunnan elämässään. Tai onko nyt jonkun yhteisen tutun kanssa. [/quote] Eron karuin hetki on se kun ymmärtää, ettei nämä asiat todellakaan enää kuulu sinulle.
[/quote]Mutta parasta on se hetki kun tajuaa, ettei itse asiassa enää kiinnostakaan, ei sitten hitustakaan. Kun on täysin vapaa. Se on taivaallisen ihana olotila, mutta siihen pääsee vasta kun asiat on todella oman pään sisällä loppuun käsitelty ja kaikki eroon liittyvät tuskatilat lusittu läpi. Tähän voi mennä kauan, jopa vuosia, jollei sitä tee heti alussa kunnolla vaan esim. syöksyy suinpäin uuteen suhteeseen. Oma kokemus on, että jonain pimeänä hetkenä se vanha tuska voi vielä hyökätä päälle, jos sen käsittely jäi aikanaan kesken. Ei auta muu kuin käsitellä se loppuun, niin saa todellisen vapauden.
Eiköhän se tolla kerro ettei vaan enää välitä syystä tai toisesta. Itse ole reilut 30v nainen ja en ole ikinä tajunnut noita keskusteluja. Elämässä kannattaa mennä eteenpäin ilman märehtimistä, suosittelen ylimenosussua.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:11"]
Eiköhän se tolla kerro ettei vaan enää välitä syystä tai toisesta. Itse ole reilut 30v nainen ja en ole ikinä tajunnut noita keskusteluja. Elämässä kannattaa mennä eteenpäin ilman märehtimistä, suosittelen ylimenosussua.
[/quote]
Kyllä mua kiinnostaisi esim. että jäädäänkö samaan kaupunkiin asumaan vai aikooko muuttaa senkin suunnan elämässään. Tai onko nyt jonkun yhteisen tutun kanssa.
Teet vaan töitä itsesi kanssa, jos selitystä et saa toiselta. Eihän se auta, kuin selvittää parhaan tietonsa mukaan yksikseen. Ennemmin tai myöhemmin hyväksyt, että selitystä ei tule, ja jossain kohtaa annat jopa anteeksi, vaikkei toinen ole pyytänytkään. Suosittelen lukemaan esim ilona rauhalan tai kari kiianmaan erokirjoja.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:30"]Teet vaan töitä itsesi kanssa, jos selitystä et saa toiselta. Eihän se auta, kuin selvittää parhaan tietonsa mukaan yksikseen. Ennemmin tai myöhemmin hyväksyt, että selitystä ei tule, ja jossain kohtaa annat jopa anteeksi, vaikkei toinen ole pyytänytkään. Suosittelen lukemaan esim ilona rauhalan tai kari kiianmaan erokirjoja.
[/quote]
Ainii, t: toinen, joka on samassa tilanteessa, ja jonka ensijärkytys alkaa hiljalleen helpottaa
Mikä ihmeen lopetuskeskustelu ja miten siihen liittyy exäsi nykyiset suhteet?
toi on tosi raskasta, joudut selvittelemään kaiken itseksesi.
yksi mahdollisuus on ettei hän itse tiedä, miksi toimii noin. ja jos yrittäisi vastata se olisi ihan puutaheinää kumminkin. usein on niin ettei ihminen itse tiedä kaikkia vaikuttimiaan kuin vasta vuosien päästä.
suosittelen Fisherin kirjaa, se oli joku Eron portaat tai jotain sinnepäin
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:11"]
[/quote]
Kyllä mua kiinnostaisi esim. että jäädäänkö samaan kaupunkiin asumaan vai aikooko muuttaa senkin suunnan elämässään. Tai onko nyt jonkun yhteisen tutun kanssa.
[/quote]
Onko teillä yhteisiä lapsia? Jos ei ole, niin ei sulle kuulu millään tavalla, missä exäsi aikoo jatkossa asua.
En minäkään haluaisi suhteen päättyessä sanoa toiselle päin naamaa "en rakasta sinua enää enkä halua olla kanssasi" ja "en halunnut sinua enää seksuaalisesti".
Siitä seuraa vaan lisää kysymyksiä, miksi ja milloin tämä tapahtui ja mitä olisi voinut tehdä toisin ja oliko kaikki meidän välillä valhetta. En tiedä ja pikkuhiljaa ja et mitään ja ei.
Ei lopetuskeskustelu mitään auta.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:33"]
toi on tosi raskasta, joudut selvittelemään kaiken itseksesi.
yksi mahdollisuus on ettei hän itse tiedä, miksi toimii noin. ja jos yrittäisi vastata se olisi ihan puutaheinää kumminkin. usein on niin ettei ihminen itse tiedä kaikkia vaikuttimiaan kuin vasta vuosien päästä.
[/quote]
Juuri näin!
Mikä hemmetin lopetuskeskustelu? Tarviiko sillä olla joku hyvä syy ennen kuin "annat" sen mennä? Varmaan parempi onkin ettei se sano suoraan kaikkea mitä susta ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]
Eron karuin hetki on se kun ymmärtää, ettei nämä asiat todellakaan enää kuulu sinulle.
Ei ole tullut eteen eroa ( nuoruuden lyhyitä suhteita lukuun ottamatta) eli olen kai vähän jäävi sanomaan, mutta kyllä julmalta tuntuu tuollainen yhtäkkinen lähtö ilman mitään selitystä. Kyllä minä ainakin olisin halukas tietämään syyn ja myös itse yrittämään selittää. Tuntuu että olisi sen velkaa.
Ja kyllä tuntuisi täysin luonnolliselta että kumpikin kertoo jatko suunnitelmistaan ellei toinen ole väkivaltainen tms.
Sitten jatketaan elämää kumpikin .