Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille, jotka nauratte meille lähäreille kun vain pyyhimme pyllyjä

Vierailija
21.07.2015 |

Voi kertoa, ettei se pyllyn pyyhkiminen ole niin yksinkertaista kuin se ehkä vaikuttaa. Pitää tietää, että missä tilanteissa (ulosteen laatu ja määrä sekä pyyhittävän fyysiet ja psyykkiset ominaisuudet huomioonottaen) on optimaalista käyttää joko yksinkertaista kuivaa wc-paperia, kaksinkertaista kuivaa wc-paperia, kostutettua wc-paperia, kosteuspyyhkeitä, pesulappua, käsipyyhepaperia ja/tai bidée-suihkua. Lisäksi hygienia-aspekti ja siitä huolehtiminen on keskeistä. Esimerkiksi käyttääkö kumihanskaa joko toisessa kädessä, molemmissa käsissä vai ei kummassakaan kädessä (amatöörit tekevät usein jälkimmäistä) ja pestäkö vaiko myös desinfioida kädet pyyhkimisen jälkeen. Osa pyyhittävistä ei myös joko nuoresta iästään tai sekavuudestaan johtuen tahdo pysyä paikalla pyyhkimisen ajan, joten myös siihen puoleen on kiinnitettävä huomiota sopivalla yhdistelmällä motivaatiopuhetta, komentamista ja tarvittaessa kiinnipitelyä. Pyyhkimisen jälkeen myös pyyhittävän omasta hygieniasta on huolehdittava joko siten, että tämä itse pesee kätensä tai pyyhkijä pesee hänen kätensä. Tolkuissaan olevaa pyyhittävää voi myös komentaa vetämään vessan, jolloin pyyhkijän ei tarvitse siitä huolehtia (pyyhkijän on pääteltävä, onko pyyhittävä tarpeeksi tolkuissaan). Lisäksi on lasten kohdalla ainakin osassa tapauksia (edellyttäen, että mikään muu taho kuten vanhemmat ei tätä hoida) otettava huomioon lapsen omatoimiseen pyyhkimiseen opettaminen ja siihen liittyvät monimutkaiset pedagogiset kysymykset.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuosta lähärikoulussa oma kurssi?

Vierailija
2/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia taputeltu, mene nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
4/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, ehkä heihin ei kantsi kuluttaa aikaa..

Vierailija
5/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan naurattais. Tiedä ikinä millon itse ois se joka makaa jossain ja tarvitsee pyyhkimistä.

Vierailija
6/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveintä tossa tekstissä on se, että ton ois voinu joku lähäri kirjottaa ihan tosissaan :(

Vierailija
7/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää työtä. Arvostan.

Vierailija
8/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan naura. Seurasin pitkään sairaan läheiseni sairaalaelämää ja hoitajien työtä. Itse en siihen työhön kykenisi, mutta arvokasta työtä se on.

Vierailija
9/9 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, kuka muka nauraa lähäreille? Kaikkihan arvostaa valtavasti teidän työtä, teidän käsissä on meille kaikille kaikkein läheisimmät ihmiset. Enemmän tuntuu että lääkäreitä tms. arvostellaan hoitovirheistä, tylyydestä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme