Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle tukholma risteilylle pelkkä kuvaton kelakortti?

Vierailija
27.02.2022 |

Suunnitteilla kesälle tukholman risteily. Omalla lapsella on passi, mukaan lähtee lapsen kaveri jolla ei ole passia. Ymmärsinkö oikein että alle 15v riittää pelkkä kelakortti, eikä muuta henkilöllisyyttä todistavaa tarvitse olla mukana? Onko kokemuksia, onko lapsilta vaadittu muuta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kesällä vaadittiin passia tai henkilökorttia. Nyt en tiedä. Tuon takia meiltä jäi reissu pois kun oli just mennyt passi vanhaksi.

Vierailija
2/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kokemuksia kun mulla alaikäiset lapset omassa passissa jota olen näyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kokemuksia kun mulla alaikäiset lapset omassa passissa jota olen näyttänyt.

Eihän tuo ole ollut mahdollista enää vuosiin. Kyllä lapsilta vaaditaan oma passi.

Vierailija
4/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuolta viking linen sivuilta ymmärtäisin että pelkkä kelakortti riittää alle 15v. Miksi kuitenkin  monella on se käsitys että tarvitsee virallisen henkilöllisyystodistuksen?

Vierailija
5/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi–Ahvenanmaa–Ruotsi ja päinvastoin

Pohjoismaiden kansalaisilta ei vaadita passia, muilta matkustajilta voidaan vaatia passi. Kaikkien matkustajien on kuitenkin pyydettäessä todistettava henkilöllisyytensä voimassa olevalla henkilötodistuksella, esimerkiksi:

Passi (kaikki kansallisuudet)

Henkilökortti (Schengen-EU/EES-kansalainen)

Ajokortti (Pohjoismaiden kansalaiset)

Kuvallinen KELA-kortti (Pohjoismaiden kansalaiset), alle 15-vuotialle lapselle käy myös tavallinen kuvaton KELA-kortti

Muukalaispassi

Matkustusasiakirja pakolaiselle

Vierailija
6/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole ollut mahdollista enää vuosiin. Kyllä lapsilta vaaditaan oma passi.

Itse asiassa enää ei kai voi olla alaikäisiä lapsia, jotka ovat vanhempansa passissa. Ainakin v 2004 on jo pitänyt olla lapsella oma passi, ja 2004 syntyneet täyttävät tänä vuonna 18.

Vierailija
7/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on tukholma? Kaupungin nimeltä Tukholma kyllä tiedän, mutta onko ap menossa jonnekin epämääräiselle eräreissulle jonnekin saarelle?

Vierailija
8/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkunnussija.

Vierailija
9/9 |
27.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://raja.fi/passi-ja-muut-matkustusasiakirjat

Kyllä riittää. Kts yllä. Jos jotain sattuu, niin henkilöllisyystodistus olisi hyvä okka mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi