Uskaltaako 3-vuotiaalle antaa muovailuvahaa ettei laita suuhun?
Kommentit (18)
Sus kuin tyhmä kysymys. Harmi että sinulla on lapsi.
Mitä tapahtuu, jos laittaa muovailuvahaa suuhun? Ei niin yhtään mitään, todennäköisesti sylkee pois.
Riippuu lapsesta, esikoiselleni olisi ihan hyvin voinut antaa, ei tykännyt laittaa mitään leluja yms. pienenäkään suuhun, toinen lapseni taas on ihan toista maata ja nyt melkein 3 vuotiaana edelleen haluaisi syödä legoja yms.
Mä annan mun 1,5-vuotiaan leikkiä muovailuvahalla. Kyl se sitä kerran maistoi mutta sylkäs pois, ei ollut hyvää :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos laittaa muovailuvahaa suuhun? Ei niin yhtään mitään, todennäköisesti sylkee pois.
Jos lapsi nielee muovailuvahaa, niin on parasta soittaa lääkäriin ja kysyä neuvoa. Muovailuvaha saattaa kovettua vatsassa, jolloin siinä voi olla teräviä reunoja ja silloin sen kulku suoliston läpi ei suju ongelmitta. Se voi ehkä muutenkin aiheuttaa tukoksia siellä. Tämä on siis maallikon arvailua, en ole terveydenhoitoalalla. Kannattaa aina säästä muovaikuvahapakkaus, niin on helpompi kertoa hätätilanteessa mistä aineesta on kyse.
Yleensä 3v ei varmaan söisi enää. Mutta jos sua huolettaa niin tee muovailuvaha itse (vehnäjauho, suola, vesi, öljy, sitruunahappo, mahd elintarvikeväri). Ohjeita löytyy googlesta.
Ette sitten yhtään osaa olla omatoimisia:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Muovailuvaha
"Play-Doh's current manufacturer, Hasbro, says the compound is primarily a mixture of water, salt, and flour,[2] while its 2004 United States patent indicates it is composed of water, a starch-based binder, a retrogradation inhibitor, salt, lubricant, surfactant, preservative, hardener, humectant, fragrance, and color."
Jos muovailuvaha olisi vaarallista, saisiko sitä myydä pikkulapsille?????
Riippuu lapsesta. Meidän 1.5vllä on tuo asioiden suuhun laittaminen jo mennyt ohi. Mut kaikilla ei näin ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi nielee muovailuvahaa, niin on parasta soittaa lääkäriin ja kysyä neuvoa. Muovailuvaha saattaa kovettua vatsassa, jolloin siinä voi olla teräviä reunoja ja silloin sen kulku suoliston läpi ei suju ongelmitta. Se voi ehkä muutenkin aiheuttaa tukoksia siellä. Tämä on siis maallikon arvailua, en ole terveydenhoitoalalla. Kannattaa aina säästä muovaikuvahapakkaus, niin on helpompi kertoa hätätilanteessa mistä aineesta on kyse.
Olen itse syönyt lapsena muovailuvahaa eikä äidilläni käynyt edes mielessä, että pehmeässä suolistossa pehmeästä muovailuvahasta voisi tulla teräväreunaista.
Etkö tiedä mitä oma lapsesi tekee? Jos olet hoitamassa toisen lasta, kannattaa kysyä lapsen vanhemmilta?
Kaikki lapset eivät tee asioita saman ikäisinä. Joku lopettaa aiemmin asioiden työntämisen suuhun. Olen joskus nähnyt kaupan kassajonossa esiteinin imeskelevän pringlespurkin kantta, mutta suurin osa on luopunu moisesta paljon nuorempina
Kyllä muovailuvahaa voi maistella. Ja sinä vanhempana osaat sanoa sille "ei" kun se laittaa muovailuvahaa suuhunsa. Vai ajattelitko, että lapsille tarkoitetut muovailuvahat on niin myrkyllisiä, että se kupsahtaa heti kun vaha koskettaa huulia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla vaha kovettuu vatsassa? Sehän kokoajan kosteassa siellä.
Ja pienillä napeilla voi leikiä kans. Voi uittu kun pitää olla tyhmiä ihmisiä kyselemässä selvää asiaa.
Miten olisi itse tehty muovailuvaha, jos kaupan muovailuvaha arveluttaa?
https://www.leikillista.fi/2020/04/helppo-itse-tehty-muovailuvaha-joka…
Riippuu siitä miten tyhmä lapsi sinulla on.
Riippuu lapsesta, vetääkö kaiken suuhun edelleen. Vahdit koko ajan vieressä jos muovailee. On myrkyttömiä vaihtoehtoja?