Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko porkkana aiheuttaa vatsanväänteitä?

27.09.2006 |

Meillä aloiteltiin tytön, nyt vajaa 7kk, kanssa kiinteät reilu kuukausi sitten. Nyt olen alkanut epäillä että porkkana aiheuttaisi vatsanväänteitä ja vatsa ei toimikaan samalla lailla kuin normaalisti niinä päivinä joina on saanut porkkanaa. Olisiko se mahdollista? Onko kellään samanlaisia kokemuksia? En ole koskaan kuullut että kukaan olisi esim. allerginen porkkanalle ja itse pidin sitä melko turvallisena heti perunan jälkeen. Tuntuu että muistakin kiinteistä vatsanväänteitä on tullut mutta ei niin pahasti lainkaan. Esim. kukkakaali ja parsakaali tuntuvat sopivan hyvin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maisteltiin myös porkkanaa heti perunan jälkeen ja siitä seurasi kamalat vatsanväänteet. Lopetin porkkanan antamisen heti, pidin muutaman viikon väliä, sinä aikana maistelimme mm. kukkakaalta, maissia ja parsakaalta. Nyt olemme maistelleet parin päivän ajan peruna-maissi-porkkana-seosta eikä vatsaa ole enää " väännellyt" .

Vierailija
2/4 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin allerginen porkkanalle ja onhan se aika vahva ruoka-aine, vaikka olisi keitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana on yksi niistä, joita allergialääkärit neuvovat jättämään alussa kokeilematta. Aiheuttaa usein oireita, mutta onneksi usein ohimeneviä oireita eli muutaman kuukauden päästä voi porkkana taas olla ok.

Vierailija
4/4 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkana alussa kovia vatsanväänteitä kun kiinteät aloiteltiin 4kk :n iässä,vasta 7 kk alkoi sopia!