Kumpi korvaa?
Meille on tulossa muutto eteen ja tää kämppä on joskus 50-60-luvulla rakennettu, eli vikoja löytyy iän vuoksi. Nyt hajosi ennen muuttoa sopivasti sälekaihtimet ja sinitarralla kiinni ollut seinäkoriste otettiin pois ja sinitarroja irrottaessa lähti maalia seinästä irti. Parin sentin kokosia paloja noin kolme.
Yksityinen vuokranantaja. Kannattaako ennen muuttoa vetästä maalia seiniin vai meneekö talon vanhuuden piikkiin tollanen?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:15"]
Sälekaihdin normaalia kulumista ja sinitarran jäljet kannattaa itse korjata, ellei halua maksaa koko seinän maalia+työntekijää. Näin luulisin.
[/quote]
Onko lupa maalata? Huonossa lykyssä vuokranantaja maalauttaa ap:n laskuun uudelleen kun on maalattu ilman lupaa
Molemmat menee normaalin kulumisen piikkiin, väittäisin.
Kiitos vastauksista. Tuleekohan lasku maalaamisesta joka tapauksessa? Tietysti kannattaisi kysyä häneltä itšeltään suoraan mutta on tosi nihkeä ja vanhanaikainen korkeasti koulutettu mummo jota ei paljoa kiinnosta.
Ehkä kannattaa vaivihkaa korjata näkymättömäksi, niin saattaa välttyä lisäharmilta. Itse olemme korjanneet aina siististi, eikä niitä ole kukaan huomannut/valittanut mitään. Vuokranantajat voi joskus olla hankalia näissä jutuissa, vaikka itse olisi kuinka yhteistyökykyinen.
Sälekaihdin normaalia kulumista ja sinitarran jäljet kannattaa itse korjata, ellei halua maksaa koko seinän maalia+työntekijää. Näin luulisin.