Kuinka paljon on normaalia ahdistua liasta?
Muutin tällä viikolla asuntoon, missä piti olla siivouspalvelun käyty, koska edellinen asukas oli jättänyt siivouksen tekemättä. Siisvouspalvelu väitti käyneensä, mutta mitään ei oltu tehty. Kiireissäni minulla ei ollut aikaa käydä täällä tarkistamassa työn tulosta ennen muuttoa. Nyt kävi niin, että jouduin tuomaan tavarat likaiseen asuntoon.
Joka paikka on töhnän peitossa. Keittiö näyttää siltä, ettei sitä ole lainkaan pesty tai edes pintapuolisin äkkiä pyyhitty yli vuoteen. Hellan lika on niin pinttynyttä, että se on ainakin kymmenen vuotta vanhaa. Lattiat ovat tahmaiset ja joka paikka on paksun pölykerroksen verhoamana. Kylppäri on hyvin hyvin ällöttävässä kunnossa. Lienee selvää, että aiemmat asukkaat olivat ihan muissa maailmoissa täällä asuessaan. Vuokranantaja ei uskonut minua, kun kerroin, etteivät heidän tilaamansa siivoojat tehneet mitään. Eikä sillä enää väliä ole. Täällä mun kamat jo on, joten liian myöhäistä.
Ongelma on, etten voi purkaa tavaroitani, tehdä ruokaa tai elää normaalisti, ennen kuin olen siivonnut. Olen ollut kiireinen töissä sekä vain väsynyt, joten en ole vieläkään ehtinyt aloittaa. Minulla menee helvetisti aikaa ihan vain vaatteiden etsimiseen laatikoista ja kaikenlaiseen kikkailuun, miten tavarani koskettaisivat likaa mahdollisimman vähän. Olen hyvin väsynyt. Tämä kikkailu vie minulta voimat, eikä ole energiaa aloittaa suururakkaam Tänäänkin nukuin melkein koko päivän. Oli tarkoitus käydä ruokakaupassa ja sen jälkeen siivota, kun on energiaa. Meni puoli tuntia vaatteiden etsimiseen. Vihdoin kun ne löysin, muistin, että on sunnuntai, ja kauppa on tietenkin kiinni.
Tämä lika ahdistaa minua. Inhottaa, kun kävellessä sukat tarttuvat lattiiaan, inhottaa käydä vessassa ja pestä kädet likaisessa altaassa, syön ainoastaan valmisruokia, koska uuni on ainoa, minkä olen jaksanut pestä. Tuntuu, että olen tämän lian vanki. Nytkin otin alkoholia adistukseen, että vähän rentoutuisin. Ällöttää ajatus, että mun huonekalujen pohjat ovat olleet kosketuksissa tuohon lattiaan. Vaikka kaiken saisin pestyä, mun kamat ovat kuitenkin jo saastuneet.
Olen väsynyt. En tiedä, mitä tehdä, kun aivot ei enää toimi. Kesä menee sitten tähän. En ole ehtinyt lukea elokuun tentteihin, ja muutenkin olisi paljon tärkeää tekemistä.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:20"]Ota kuvia paskasta ja lähetä vuokranantajalle.
[/quote]
Ne varmaan luulisi, että olen itse lavastanut tilanteen. Ne lähetti nyt jo mulle sellaisen viestin, josta voi rivien välistä lukea minun olevan valehteleva nirppanokka. Keskustelu on mennyt juupas eipäs -tasolle. Ap
No huh. Ikävä tilanne. Kyllähän tuosta ahdistuu. Eikö vuokranantaja tosiaankaan tajua? Pystyisitkö majailemaan jossakin muualla ja käydä siivoamassa kämppää vaikka huone kerrallaan?
Keneltä siivouspalvelu laskutti työnsä? Luulisi maksajaakin hieman kiinnostavan, että maksoi tyhjästä?
Siisvous laskutettiin tietenkin edelliseltä asukkaalta. Ihan oikein, että joutuvat maksamaan laiskuudestaan. Mutta nyt siivouspalvelun ei tarvinnut tehdä mitään saadakseen rahaa, ja minä joudun kärsimään. Ei ole järkevää menne kenellekään. Kestäisi tunti aina tulla tänne, ja mulla on kissa. Ap
Voi jestas. Otas nyt itsees niskasta kiinni ja siivoo se asunto. Ei ne saastat sieltä valittamalla katoo. Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:18"]
Meni puoli tuntia vaatteiden etsimiseen. Vihdoin kun ne löysin, muistin, että on sunnuntai, ja kauppa on tietenkin kiinni.
[/quote]
En ymmärrä. Olet kuitenkin käynyt töissä tällä viikolla. Olisit laittanut ne vaatteet, joilla olet muinakin päivinä kulkenut. Ei voi mennä niiden etsimiseen puolta tuntia, vai minne ne olet viimeisimmän työpäivän jälkeen niin hyvin piilottanut?
Missä asut? Suurimmassa osassa Suomea taitavat kaupat olla auki sunnuntaina. Jos oikeasti haluat siivota, niin seuraavan kerran et nuku koko päivää.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:18"]
Meni puoli tuntia vaatteiden etsimiseen. Vihdoin kun ne löysin, muistin, että on sunnuntai, ja kauppa on tietenkin kiinni.
[/quote]
En ymmärrä. Olet kuitenkin käynyt töissä tällä viikolla. Olisit laittanut ne vaatteet, joilla olet muinakin päivinä kulkenut. Ei voi mennä niiden etsimiseen puolta tuntia, vai minne ne olet viimeisimmän työpäivän jälkeen niin hyvin piilottanut?
Missä asut? Suurimmassa osassa Suomea taitavat kaupat olla auki sunnuntaina. Jos oikeasti haluat siivota, niin seuraavan kerran et nuku koko päivää.
[/quote]
Nyt on kesä. En voi joka päivä käyttää samoja vaatteita. Asun Helsingissä, mutta kaupat menevät kiinni jo kuudelta. Ja ihan vain unohdin sen, koska mun ajankäsitys on muutenkin pilalla vuorotöiden takia. Ap
Ota kuvia paskasta ja lähetä vuokranantajalle.