Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RASKAUSMYRKYTYKSEN kokeneet

Vierailija
19.07.2015 |

Kuinka se teillä oirehti? Millä viikolla puhkesi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ei raskausmyrkytyksessä yleensä ole mitään oireita. Ei vakavissakaan tapauksissa, joita tapasin sairaalassa. Vain neuvolakontrollissa oli ensin valkuaista pissassa, sen jälkeen verenpainetta. Vasta todella pahassa vaiheesa alkaa tulla turvotusta ja silmissä vilisee kipinöitä, kun verenpaine alkaa olla pilvissä.

Yksi huonekaveri oli juuri sellainen, joka oli kotiutettu keskussairaalan äitipolilta pari päivää aikaisemmin, neuvolasta oli passitettu heti takaisin sairaalaan ja siellä oli päädytty hätäsektioon. Sairaalassa tutkitaan vauvan tilaa, ja se ratkaisee sektiotarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään muka ole ollut? :o

Ap

Vierailija
4/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 36, proteiinit plussalla, RR-arvot kohonneet

Vierailija
5/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita, jotka olisin itse havainnut. Rutiinineuvolassa 36+0 verenpaine koholla ja pissassa proteiinia, sieltä käskettiin synnärille näytille. Seuraavana päivänä tilanne oli se että mentiin hätäsektioon, eikä edelleenkään mulla mitään kovin ihmeellisiä tuntemuksia.

Vierailija
6/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei voikkaan olla raskausmyrkytys, jos labra-arvot ovat ok ja proteiini keikkuu yhdellä plussalla vaan (aiemmin koko raskauden ollut negaa), vaikka muita oireita on paljon? Mulla todettiin myrkytys edellisessä raskaudessa ilman labroja, on aika jännää että tässä raskaudessa, samoilla viikoilla ja vahvemmilla oireilla, ei kuulemma voi myrkytys olla koska labrat ovat ok.

Ap

Vierailija
7/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:02"]

N. 4 viikkoa ennen laskettua aikaa virtsanäytteestä, sitten kohosi verenpaine ja tuli turvotusta. 2 vkoa sairaalassa ennen käynnistystä (vkolla 39). Kamalaa oli, mutta lopputulos oikein hyvä eli terve tenava. Ja oireet loppui synnytykseen.

[/quote]

Itselläni verenpaineet jatkoivat kohoamista synnytyksen jälkeen alapaine kävi 110 ja sain verenpainelääkityksen muutamaksi kuukaudeksi.

Vierailija
8/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että on proteiinia ja verebpainetta ja jos tuleevähänkin jotain oireita, niin synnyttämättömien. vuodeosastolle.

Vierailija
9/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 viikolla RR kohosi, pissaan tuli proteiinia, kovat turvotukset ja näköhäiriöt. Sairaalaan jouduin, yksin huoneeseen. Wc-lupa oli, ruoatkin tuotiin huoneeseen. 5vrk käynnistettiin sydänäänien takia. Muksu syntyi hätäsectiolla 36+2. 10vrk oli tenava keskolassa. Abo immunosaation sai. Mutta nyt terve 8v tyttö.

Vierailija
10/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija meni ma aamuna sairaalaan kun tuntui ettei kaikki ole ok. Sirralla naistenklinikalle ja ke hätäsektio 31+3
muija oli viikon sairaalassa ja lapsi 7viikkoa,terve reipas lapsi tuli.

Vierailija
11/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:49"]Ei mitään oireita, jotka olisin itse havainnut. Rutiinineuvolassa 36+0 verenpaine koholla ja pissassa proteiinia, sieltä käskettiin synnärille näytille. Seuraavana päivänä tilanne oli se että mentiin hätäsektioon, eikä edelleenkään mulla mitään kovin ihmeellisiä tuntemuksia. [/quote] Mikä oli syy hätäsektioon? Jännä, että mä sain kotiutua kontrollikäynniltä vaikka oireitaki myrkytyksestä on paljon proteiinien ja paineiden lisäksi. Ap

[/quote]

Et tätä enää varmaan lue, mutta vastaan kuitenkin. Eli minun tilani eteni vuorokaudessa hengenvaaralliseksi (yläpaine lähenteli kahtasataa ja alapaine oli yli sadan, vuorokausimittauksessa proteiinia niin paljon että sitä kävi moni hoitaja oikein erikseen vielä hämmästelemässä miten voi olla), ja synnytys piti käynnistää. Lapsi ei kestänyt supistuksia ja jouduttiin sitten tuohon sektioon. Itse kyllä luulen, etten olisi itsekään ehkä kestänyt sitä synnytystä siinä kunnossa.

Söin verenpainelääkkeitä vielä tosi pitkään synnytyksen jälkeen, paineet pysyi aika sinnikkäästi koholla. Kotiin pääsin parin viikon kuluttua synnytyksestä.

Vierailija
12/20 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nelisen vkoa ennen synnytystä verenpaineet ja protskut nousussa, silmissä vilisi kipinöitä ja turvotusta nilkoissa niin, etten saanut kenkiä kiinni.

Tähän ei nla puuttunut, koska minulla on luonnostaan alhainen verenpaine ja nousu oli kai normirajojen alla, silmien kipinät ja valot selittyivät silmäsairaudellani (uveiitti) ja turvotus oli kuulemma normaalinnäköistä (?!) koska olen hoikka. Käski lepäillä kotona.

Kun rv oli 40+1 ja proteiinia ja verenpainetta kunnolla, niin nla käski ottamaan yhteyttä synnärille, jonne pyydettiin sisälle. Seur. aamuna käynnistettiin ja lapsi syntyi normaalisti. Vauva oli pieni, 2915g 51 cm ja näytti mielestäni viikkoihin nähden keskeneräiseltä, sikiömäiseltä. Jäi mieleeni kun kätilö totesi toiselle, että istukka oli kalkkeutunut... en tajunnut kysyä, mitä se tarkoitti.

Lapsella on hieman ADD:n oireita ja motorista kömpelyyttä sekä puhevikaa, joka korjaantui harjoituksilla. En tiedä, johtuuko tästä.

Vierailija
13/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:49"]Ei mitään oireita, jotka olisin itse havainnut. Rutiinineuvolassa 36+0 verenpaine koholla ja pissassa proteiinia, sieltä käskettiin synnärille näytille. Seuraavana päivänä tilanne oli se että mentiin hätäsektioon, eikä edelleenkään mulla mitään kovin ihmeellisiä tuntemuksia.
[/quote]

Mikä oli syy hätäsektioon?

Jännä, että mä sain kotiutua kontrollikäynniltä vaikka oireitaki myrkytyksestä on paljon proteiinien ja paineiden lisäksi.

Ap

Vierailija
14/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli verenpaineet koholla, proteiinia pissassa, päänsärkyä ja lievää hunoa oloa. Viikolta 33+ jotain. parisen viikkoa makailin osastolla tarkkailussa ja 36+0 leikattiin (perätila myös).

Vierailija
15/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 19:49"]Ei mitään oireita, jotka olisin itse havainnut. Rutiinineuvolassa 36+0 verenpaine koholla ja pissassa proteiinia, sieltä käskettiin synnärille näytille. Seuraavana päivänä tilanne oli se että mentiin hätäsektioon, eikä edelleenkään mulla mitään kovin ihmeellisiä tuntemuksia. [/quote] Mikä oli syy hätäsektioon? Jännä, että mä sain kotiutua kontrollikäynniltä vaikka oireitaki myrkytyksestä on paljon proteiinien ja paineiden lisäksi. Ap

[/quote]

NKL?

Vierailija
16/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Kauankohan ne antaa tätä odotuttaa.. Mulla alkoi oireet lievinä viikolla 32. Pahoina ja vahvoina olivat 33+, ja 34+ tuli proteiinit ja paineet. Nyt 35+ vaan jyrkästi olo huonontunu, proteiinit edelleen +1 ja paineista en nyt tiedä, huomenna kontrollikäynti.

Ap

Vierailija
17/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:55"]

[/quote]

NKL?
[/quote]

En ole naikkarin asiakas, asun pohjoisessa :)

Vierailija
18/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 4 viikkoa ennen laskettua aikaa virtsanäytteestä, sitten kohosi verenpaine ja tuli turvotusta. 2 vkoa sairaalassa ennen käynnistystä (vkolla 39). Kamalaa oli, mutta lopputulos oikein hyvä eli terve tenava. Ja oireet loppui synnytykseen.

Vierailija
19/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paineet koko ajan nousussa rv 32 asti, ja priteiinia wka kerran 34 viikolla. Turvotus alkoi tulla rv 32 myös. Oireina muuten oli se että tähtiä lenteli silmiä pitkin (jos tajuat :D) ja alkoi oikeasti olla paha olo rv 37 asti. Viimeisessä neuvolassa 39+4 olikin protskut jo kolmella ja piti lähteäkkin heti sairaalaan, mutta onneksi poitsu tarvi vain vähän apua ja alkoikin syntyä itsestään :) ja en edes olisi voinjt ajatella että olisi myrkytys vaikka hei, nuo oireethan on juurikin ne! Mutta tyhmä mikä tyhmä nyt tiedetään paremmin! Onnea sinulle matkaan!!:)

Vierailija
20/20 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaan vielä!

Ja kiitos :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi