Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Maniako vai korvatulehdus?

Vierailija
18.07.2015 |

Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö epäily ollut, sen jälkeen mania ja masennus jakso. Nyt olen alkanut änkyttämään enkä saa sanoja sanotuksi, puhun nopeasti välillä ja viime manian aikana puheeni meni murteen puolelle kun niin kovaa ja nopeasti selitin. Luultiin oululaiseksi. Mutta niin, eli änkytän ja nyt äänet on voimistunut, istuin sohvalla ja kuulin kuinka vessassa olevassa pyykkipussin pohjalla kännykkäni värisi äänettömällä! Mummi soitti. Television ääni häiritsee ja ärsyynnyn nopeeasti ja helposti. Mieskin puhuu liian kovaa. Miten muilla biboilla tai epäilyillä? Auttakaa, voiko tämä olla mania vai önkytys johtua muusta ja herkistynyt kuuloaisti vaikkapa korvatulehduksesta? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaaan kukaaan tiedä ::((

Vierailija
2/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin korvatulehdus oireilee herkistyneenä kuulona - päinvastoin. Taitaa olla mania päällä. Suosittelen menemään sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini -ikäisillä tavataan tästä ns.provotus idioticus muoto.

Vierailija
4/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:18"]

Teini -ikäisillä tavataan tästä ns.provotus idioticus muoto.

[/quote] olen tosissani! Et taida tietää kaksisuuntaisen oireista! 

Vierailija
5/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheen nopeuttaminen, ärtymystä ja valojen, äänien yms klassisia manian merkkejä. Ota yhteys hoitotahoon. T. Bipo

Vierailija
6/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mania on iskemässä, kertoohan sen jo se, että ärsyynnyt tavallista helpommin ja samat puheoireet olleet edellisellä kerralla. 

Vierailija
7/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*nopeutuminen

*valojen, äänien yms voimistuminen

Vierailija
8/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako miehesi susta milloin alkaa mennä manian puolelle? Mun kaverilla on biba ja nykyään huomaan nimenomaan puheesta ja puheenaiheista milloin alkaa menemään maniaan ja näin osataan alkaa ohjaamaan hoitoon muiden lähipiirin kanssa. Ja nimenomaan pitää toimia nopeasti silloin...

Vierailija
9/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mania on! Hyvä kun kysyit täältä :)

Vierailija
10/10 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais varmuudeks käydä pään magneettikuvauksessa eikä automaattisesti laittaa kaikkea bipolaarihäiriön piikkiin. Voi löytyä jotain pahempaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän