Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovat äänet ärsyttää

Vierailija
26.02.2022 |

Mikähän juttu on, kun ärsyttää hirveesti kaikki kovat äänet? Tuntuu välillä että olen ainoa, jota ne ärsyttää. Korvissa alkaa humista tai jopa joskus sattuu. Samaan aikaan psyykkisesti tulee ahdistava olo, ärsyynnyn voimakkaasti tai sydän alkaa lyödä kovempaa.

Esim. joku ajaa jollain mopolla/moottoripyörällä voimakkaasti kaasuttaen, myös kovaääniset autot, palohälytin, kovaääniset ihmiset, huutaminen, radio/telkkari liian kovalla, pamaukset, kova taustahäly (en kuule kenenkään puhetta jos ympärillä hälisee) jne...

Musiikista tykkään, mutta siitäkin häviää nautinto jos se on liian kovalla...

Hyvä esimerkki on kun olin opiskeluaikoina yhellä luennolla niin tää luennoitsija puhu tosi kovaan ääneen, lähes huutaen ja istuin eturivissä. Se oli ihan pianajaismaista. Ei jääny luennosta muuta mieleen mitään muuta kuin korvien humina.

Kuulostaa varmaan aika naurettavalta, mut en voi sille mitään että korviin ottaa niin pahasti. Mulla on aina ollu tollanen ongelma. Se on aika rasittava ongelma.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/10 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää kovista äänistä, musiikki on sit eriasia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misofonia?

https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/misofonia/

Tota mietin, mutta ei mua yleensä maiskuttelu, rouskuttelu ja hengityksen ääni haittaa. Vaikka ei nekään mieluisimpia ääniä oo, mut en niistä kuitenkaa häiriinny niin voimakkaasti.🤔

Mut siltihän se voi olla tuo varmaan.

Vierailija
4/10 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tollaseen mahtais auttaa? Vai auttaako mikään..?

Vierailija
5/10 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen mitään auta. Kärsittävä vaan on.

Vierailija
6/10 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Melusta pitäminen on outoa tai ne ihmiset eivät itse kuule sitä jostain syystä samoin. Moni haluaisi elää hiljaisemmin tai ympäristön melua vähemmän. Pitäisi kai olla erilaisia kaupunkeja tai alueita, jokaiselle omanlainen.

Vierailija
7/10 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/10 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää suunnattomasti kun mieheni kuuntelee televisiota kovalla kun hänellä.on huono kuulo ja .minä taas kuulen sen ääneausn toiseen huoneeseen. Pitää käyttää.korvstulppia ja pojallani on luja puheääni ja hän muistuttelee en vaan voi aina sanoa että.hiljempaa he eivät todella usko kuinka mua ärsyttää.noi äänet

Vierailija
9/10 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ehkä erityisen tarkka kuulo. Itselläni on  ja minua häiritsevät äänet samalla tavalla kuin sinua. Lääkäri teki kuulotestin. En voi esim. kuunnella musiikkia kuulokkeilla, alkaa tuntua kuin tinnitukse oireet ja on epämukavaa. 

Vierailija
10/10 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kauppakeskuksessa tietämättä etukäteen, että siellä oli meneillään jokin esitys. Äänentoisto oli hirveää ja jouduin poistumaan paikalta mahdollisimman ripeästi. Korviin koski pari tuntia. Ei tietysti ole haittana kuin riesa, mutta silti. En kestä enää mitään mökää. Musiikista pidän, mutta sitä pitää kuunnella kunnon kuulokkeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän