Tunnetko ketään patalaiskaa ihmistä?
Kommentit (11)
Yksi sukulainen, jota vois äkkipäätä luulla himohamstraajaksi. Mutta ei ole, vaan luopuu ilomielin tyhjistä pulloistaan ja lehtikasoista ym.ym, jos vaan joku muu vie ne roskiin/kauppaan/kirppikselle.Eli laiskuutta se vaan on kun tavaraa kertyy.
Mun ex. Tykkään ahkerista miehistä. Kaikkien miljoonien muiden syiden lisäksi ja tuon hän on ex!
Minä itse. Teen vain välttämättömät asiat ja muuten otan iisisti
Mun opiskelukaveri yrittää aina saada toiset tekemään kaiken puolestaan. Laiskuuteen ei välttis aina liity tuo, että haluaa saada asiat tehdyksi vaikka ei ite halua tehdä niitä, mutta toi muija on kehittänyt huippuunsa sen ruinaamisen ja teettämisen. On hyvä saamaan uusia ystäviä ja imartelee niitä miten taitavia ne on, voisiksä tehdä sen kun sä osaat sen niiiiin hyvin? Kun mä en osaa... Toimii, niin moni haluaa päteä ja tuntea itsensä taitavaksi :)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:39"]
Yksi työkaveri on tuollainen. Hänellä on "mielenterveysongelma", joka puhkeaa heti, jos esimies ottaa puheeksi sen, ettei hän oikeastaan tee työpaikalla töitä ollenkaan. Eli puheeksiotto > kahden viikon saikku saman tien.
[/quote]
Tämö voi ihan oikeasti voida hirveän huonosti työnsä kanssa, ei pysty tekemään muttei uskalla irtisanoutuakaan. Asian puheeksiotto aiheuttaa paniikkikohtauksia tai jotain eli juttu painaa häntä aamusta iltaan, tuskin se ihan ilman syytä niitä saikkuja saa. Potkut olisi naiselle palvelus, hänen pitäisi etsiä vähemmän kuormittava työ tai hoitaa päänsä kuntoon terapiassa niin ettei työnteko vetäisi kuppia nurin.
Mitä nää teidän mielestä laiskat sitten tekee?
Mietin vaan, kun minua pitää läheiset laiskana koska koti on usein sotkuinen enkä oikein laittele ruokaakaan mielelläni. Teen kyllä kovasti kaikkea muuta, en juurikaan päivän aikana istu aloillani. Mielestäni en siis ole laiska, vaan mielenkiintoni on suuntautunut toisella tapaa kuin näillä arvostelijoilla.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:39"]
Yksi työkaveri on tuollainen. Hänellä on "mielenterveysongelma", joka puhkeaa heti, jos esimies ottaa puheeksi sen, ettei hän oikeastaan tee työpaikalla töitä ollenkaan. Eli puheeksiotto > kahden viikon saikku saman tien.
[/quote]
Tämö voi ihan oikeasti voida hirveän huonosti työnsä kanssa, ei pysty tekemään muttei uskalla irtisanoutuakaan. Asian puheeksiotto aiheuttaa paniikkikohtauksia tai jotain eli juttu painaa häntä aamusta iltaan, tuskin se ihan ilman syytä niitä saikkuja saa. Potkut olisi naiselle palvelus, hänen pitäisi etsiä vähemmän kuormittava työ tai hoitaa päänsä kuntoon terapiassa niin ettei työnteko vetäisi kuppia nurin.
[/quote]
Tuossa ei muuten sanottu, että henkilö olisi nainen. Miksiköhän sitä automaattisesti olettaa niin?
Minä taidan hieman olla... Teen intensiivisesti, melko ripeästi ja huolella sen minkä teen, eli kyllä kaikki täysin tarpeelliset teen aina, mutta harvoinpa haluan kuluttaa itseäni ja aikaani johonkin kerran vuodessa uudelleen tapetoimiseen tai muuhun mielestäni täysin turhaan resurssuen hassaamiseen ja säntäilyyn. Tarvitsen nämä täydellisen rennot aikani ellun kanana, se on ehdoton elinehtoni, muuten alkaa kiristää pahemman kerran ja haluan lopulta paeta erakoksi. Minun ei tarvitse suorittaa ja saavuttaa elämää koko ajan, piste. En valinnut syntyä, mutta mitä suurimmassa määrin minä valitsen itse tapani elää. Ja piste.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:54"]
Mitä nää teidän mielestä laiskat sitten tekee?
Mietin vaan, kun minua pitää läheiset laiskana koska koti on usein sotkuinen enkä oikein laittele ruokaakaan mielelläni. Teen kyllä kovasti kaikkea muuta, en juurikaan päivän aikana istu aloillani. Mielestäni en siis ole laiska, vaan mielenkiintoni on suuntautunut toisella tapaa kuin näillä arvostelijoilla.
[/quote]
Toisaalta taas nämä samat laiskaksi syyttelijät ihmettelee jatkuvasti, miten minä ehdin tehdä niin paljon kaikkea (olen mukana monessa hyväntekeväisyysyhdistyksessä, teen paljon käsitöitä, harrastan monenlaista ihan laidasta laitaan, opiskelen jatkuvasti työn ohella jne). Tää logiikka ei ihan aukea mulle? onko silloin laiska jos ei tee kotitöitä, vaikka tekisi miten paljon kaikkea muuta?
t. 9