Kellopeli vs. ksylofoni: Kumman siis ostan?
Keksi juuri itselleni uuden aikuisiän harrastuksen, mutta kumman valitsen ja mitä eroa noilla on?
Kommentit (17)
Minä myös olen joskus pohtinut ksylofonin soittoa harrastukseksi :D
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 11:59"]
Ksylofonissa on kauniimpi, pehmeämpi ja luonnollisempi ääni. Varsinkin, jos vertaa halpoja ksylofoneja halpoihin kellopeleihin. Halpa kellopeli yleensä "rämisee", ja ääni on inha, todella epämiellyttävän metallinen. Olitkos muuten ihan tosissasi? :D
[/quote]
Olin ja olen ihan tosissani. :) Ajattelin noiden olevan aikalailla ainoat soittimet, joiden opettelu voisi olla hauskaa. -ap
ps. Halvoista ksylofoneista tuli mieleen, onko sellaisia edes myynnissä? Hinnat näyttävät huitelevan sadoissa €...
Loistava idea mäkin voisin ruveta soittamaan vaikka tamburiinia!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 17:55"]Loistava idea mäkin voisin ruveta soittamaan vaikka tamburiinia!
[/quote]
Voi ei.... piruiletko ap raukalle?! :/
Ksylofonissa on puiset kielet (pehmeämpi soundi), kellopelissä metalliset (kovempi soundi).
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:23"]
Entä mikä on metallofoni?
[/quote]
Se on yläkäsite ksylofonille ja sen kaltaisille lyömäsoittimille joissa on äänilähteenä nimenomaan metallinen osa.
Mun mielestä kellopeli kuulostaa hienolta. Mun tyttö osaa soittaa sitä upeasti.
Mitä mieltä olette tästä kellopelistä? -ap
http://www.musiikkisilfverberg.fi/shop/product_details.php?p=1151
Huomasitko että teline ei sisälly hintaan?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:44"]
Huomasitko että teline ei sisälly hintaan?
[/quote]
Juu, sitä en tarvi. :) -ap
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 18:37"]
Eks ksylofoni oo sama ku kuppa
[/quote]
On lapsirakas hanki ihmeessä sellainen.
Ksylofonissa on kauniimpi, pehmeämpi ja luonnollisempi ääni. Varsinkin, jos vertaa halpoja ksylofoneja halpoihin kellopeleihin. Halpa kellopeli yleensä "rämisee", ja ääni on inha, todella epämiellyttävän metallinen.
Olitkos muuten ihan tosissasi? :D