Miksei autokoulut tarjoa ilmaisia tunteja hylätyn inssin jälkeen?
Kyllähän autokouluillakin joku vastuu pitäisi olla. Eivät selvästikään ole opettaneet oppilasta kunnolla, jos oppilas ei pääse läpi inssiajosta. Sen sijaan että oppilas joutuisi itse kustantamaan lisäoppitunnit, autokoulun pitäisi tarjota nämä ilmaiseksi. Autokouluhan tässä on mokannut. Tällä hetkellä autokoulut vaan käärii hirveät voitot ja tahallaan jättävät opettamatta kunnolla, kun saavat aina vain lisää rahaa, kun inssiajo mokataan. Voisi ajo-opettajillekin tulla vähän hikiset paikat, kun täytyisi oikeasti osatakin opettaa eikä vain huutaa.
Kommentit (19)
Otappa pää pois perseestä ja opettele ajamaan.
Suomen valtion pitäisi tarjota ajo-opetus ja inssi jollain pienellä, esim. 50 euron summalla. Näin on monessa muussakin valtiossa. Tämä nykyinen toiminta on pelkkää riistoa!
Bisnes kärsisi. Ja motivoihan se oppilastakin että joutuu lisätunneista maksamaan.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:31"]Suomen valtion pitäisi tarjota ajo-opetus ja inssi jollain pienellä, esim. 50 euron summalla. Näin on monessa muussakin valtiossa. Tämä nykyinen toiminta on pelkkää riistoa!
[/quote]
Koska valtiohan ei tue jo tarpeeksi kansalaisten elämää...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:31"]
Monettako kertaa sitten yritit inssiä?
[/quote]
Kyllä 2000 euron hinta ajokortin saamiseen on yksinkertaisesti liikaa riippumatta siitä, että pääsisi jo ekalla yrittämällä läpi. Varsinkin jos perheessä on useampi lapsi ja vanhemmat haluavat maksaa autokoulun, niin helvetin kalliiksi tulee.
Ongelma on, ettei kyseiset ihmiset ole opettajia halusta auttaa ja opettaa. Myös autokoulun opettajien tulisi ottaa huomioon ihmisten erilaiset luonteet ja oppimistavat. Monet ajo-opettajista opettaa sillä yhdellä ainoalla tavalla eivätkä yhtään huomioi oppilaan tarpeita. Toiset tarvitsevat enemmän kertausta ja toisille kerran opittu pysyy mielessä ikuisesti.
Iyselläni jäi eka inssi vähän tulkinnanvaraisesta "virheestä" kiinni. Ajoin siis liikennevaloristeykseen, jossa väistin vastaan tulevia, olin itse kääntymässä vasemmalle ja vastaan oli tulossa polkupyörä ajoradalla. Tietysti ryömitin auton risteysalueelle (en siis ajotyylilläni kyllä mielestäni antanut ymmärtää, että aikoisin ajaa risteylsen läpi heti) huomaten kyllä pyöräilijän, mutta tässä kohtaa inssivalvoja painoi jarrua ja huusi, että pyörä tulee ja ei tämä nyt sitten mennyt läpi. Sain sen takia sen mini kaksi ajotuntia lisää niin kyllä vähän ärsytti maksella ne.
Vain pönttöpäät eivät saa inssiä läpi ekalla yrityksellä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:40"]
[/quote]
Jotenkin hauskoja nämä ekalla kerralla inssin läpi päässeet. Monesti on myös kyse tuurista. Autokoulussa ei todellakaan pysty opettamaan jokaista tilannetta, koska silloinkin liikutaan liikenteen seassa eikä voi aiheuttaa tietynlaisia tilanteita muiden autojen kanssa. Itse pääsin vasta toisella kerralla läpi. Kaikki ajokoulutunnit oli ajettu kuivalla säällä. Inssipäivänä olikin jo satanut lunta. Risteystä lähestyessä en inssimiehen mielestä jarruttanut tarpeeksi ajoissa. Kuivalla säällä jarruttamisnopeus edessä olevaan autoon olisi ollut riittävä. Lumisella säällä alla olisi voinut olla jäätä eikä auto välttämättä olisi pysähtynyt niin nopeasti vaan törmännyt edellä olevaan autoon. Kuivalla säällä olisi inssi mennyt ekalla kerralla läpi.
Kyllä minulle antoivat, sain ilmaiseksi sen 2 ajokertaa minkä tutvo määräsi. Sain myös pari ilmaista ajokertaa ennen isiä, koska tunsin oloni niin epävarmaksi.
inssinoli yksi elämäni kauheimpia kokemuksia. Jonkinlainen sosiaalisentilan hankkeen pelko. Paristo sen jouduin käymään ennen kuin säälistä varmaan päästi läpi.
Autokoulun tyypit oli ihan huippuja eikä opetuksessa ollut mitään vikaa. Ajotunnilla ajoin sujuvasti, mutta inssissä menin ihan paniikkiin, silti vaikka olin ihan aikuinen kolmekymppinen nainen.
Korttinsa, ut minulla nyt 6kk, eikä mitään ongelmia tai vaaratilanteita ole ollut ja ajan autolla päivittäin. Jos nyt joutuisin inssinoli niin olen aika varma etten sitä läpäisi. Vika siis minun päässä ei autokoulussa.
[/quote]
No ei itseasiassa. Kyllä inssitutkintojen suoritusta valvotaan ja seurataan, ja tietty määrä hylkäyksiä täytyy tulla. Siksi ap:n ehdotus on ihan fiksu.
Iyselläni jäi eka inssi vähän tulkinnanvaraisesta "virheestä" kiinni. Ajoin siis liikennevaloristeykseen, jossa väistin vastaan tulevia, olin itse kääntymässä vasemmalle ja vastaan oli tulossa polkupyörä ajoradalla. Tietysti ryömitin auton risteysalueelle (en siis ajotyylilläni kyllä mielestäni antanut ymmärtää, että aikoisin ajaa risteylsen läpi heti) huomaten kyllä pyöräilijän, mutta tässä kohtaa inssivalvoja painoi jarrua ja huusi, että pyörä tulee ja ei tämä nyt sitten mennyt läpi. Sain sen takia sen mini kaksi ajotuntia lisää niin kyllä vähän ärsytti maksella ne.
[/quote]
No kannattiko riskeerata. Mihin sulla oli kiire, kun inssi kestää sen tietyn aikaa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:34"]
Tekisitkö sinä työtä ilmaiseksi?
[/quote]
No jos olet aikaisemmin tehnyt työsi huonosti, niin aika monissa paikoissa työntekijä/ yrittäjä kyllä korjaa työn tai tekee sen uudelleen ihan omaan piikkiinsä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:46"]Kyllä minulle antoivat, sain ilmaiseksi sen 2 ajokertaa minkä tutvo määräsi. Sain myös pari ilmaista ajokertaa ennen isiä, koska tunsin oloni niin epävarmaksi.
inssinoli yksi elämäni kauheimpia kokemuksia. Jonkinlainen sosiaalisentilan hankkeen pelko. Paristo sen jouduin käymään ennen kuin säälistä varmaan päästi läpi.
Autokoulun tyypit oli ihan huippuja eikä opetuksessa ollut mitään vikaa. Ajotunnilla ajoin sujuvasti, mutta inssissä menin ihan paniikkiin, silti vaikka olin ihan aikuinen kolmekymppinen nainen.
Korttinsa, ut minulla nyt 6kk, eikä mitään ongelmia tai vaaratilanteita ole ollut ja ajan autolla päivittäin. Jos nyt joutuisin inssinoli niin olen aika varma etten sitä läpäisi. Vika siis minun päässä ei autokoulussa.
[/quote]
Onpas taas tekstin korjaus korjailla tekstiä. Siis siis hankkeen on kokeen pelko, kirjalliset pääsin kerralla läpi, mutta sielläkin sydän hakkasi niin hirveästi, etten muista jälkeenpäin koko tilanteesta mitään.
isiä on inssiä, paristo on paristi.
Kaverini inssi hylättiin talvella kun hän ajoi kaistaviivan päällä joka oli osittain lumen ja jään alla. Inssi oli sitä mieltä että kyllä pitäisi tietää missä viiva menee vaikka ei ole ikinä siellä ajanutkaan. Opettajakin kävi inssin päätteeksi kysymässä että ihan oikeastiko aikoo hylätä sen takia. Ei auttanut kuin mennä uudelleen parin lisätunnin jälkeen.
Tulkinnanvaraisuuksia ehkä monen mielestä, mutta se inssiajattaja on kuitenkin työssään ammattilainen, joka tietää, mikä on ok ja mikä ei. Niinpä se, joka thaluaisi tulkita, on yleensä kokelas itse.
Et siis ollut jo pysähdyksissä, kerta inssiajattaja painoi jarrua? Miten ihmeessä auto, joka on liikkeessä, voi osoittaa väistävänsä jo ilmeisen lähellä (koska inssiajattaja näki tarpeelliseksi painaa jarrua) olevaa pyöräilijää? Käänsitkö muuten pyörät jo valmiiksi vasemmalle, kenties yritit tehdä "ryhmittymisen" vasta risteysalueella? Jos käänsit, niin sanoisin, että inssiajattaja teki aivan oikein.
Ajokokelas ei inssiajossakaan aja autoa yksin: ajattaja on vähintäänkin osavastuussa, jos vahinkoja tapahtuu. Hänen pitää keretä painaa jarrupoljinta tarpeeksi aikaisin, jos edes näyttää pahalta. Inssiajossa kannattaa ajaa sen mukaan.
Saa nähdä, koska koittaa aika, jolloin yleisesti inssajoissa on mukana kojelautakamera kuvaamassa liikennetapahtumia...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:34"]Tekisitkö sinä työtä ilmaiseksi?
[/quote]
No kyllä sen siihen törkeään hintaan pitäisi kuulua. Miten menee niiden opejen palkkaus? Tuntien mukaan vai kk-palkka? Saahan ne palkkansa hupsu. Voitto firmalle vähän pienenisi.
Monettako kertaa sitten yritit inssiä?