Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomaalainen ahdistelee netissä

Vierailija
16.07.2015 |

Hei! Tulin nyt tänne kirjoittamaan ja etsimään apua sellaiseen tilanteeseen, kuin netti ahdisteluun -ja stalkkaamiseen. Okei. Aloitetaan ihan alusta. Äitini seurusteli pitkään ulkomaalaisen miehen kanssa, mutta he eivät enää sopineet yhteen (tämä tapahtui about 6-vuotta sitten). Siitä lähtien mies on ahdistellut äitiäni netistä käsin. Hän tekee aina uusia profiileja (joko omalla/kavereiden/tuttujen tai feikki-nimillä), joilla stalkkaa äitini facebookkia ja yrittää ottaa yhteyttä häneen. Äitini on ilmoittanut asiasta nettipoliisi Foballe, suurlähetystyyn ja ties minne viestiä, joilta on toivonut apua. Mitään vaan ei ole tehty. Mies myös ilmoittaa äitini tietoja, (muka menee hänen luokseen lomalle), vaikka näin ei ole. Onko kellään kokemusta? Ja voisiko joku auttaa? Olen itse 18-vuotias ja yrittänyt auttaa äitiäni mahdollisemman hyvin, kuin pystyn, mutta päätimpä nyt täältä kysyä neuvoa :) 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi voisi tehdä uuden tunnuksen eri nimillä (ehkä lempinimi tai jotain muunneltua). :) Ja profiilikuvaksi ei missään nimessä omaa kuvaa koskaan ja kaverilista sekä päivitykset piiloon tuntemattomilta! Sitten äitisi voi lisätä kaikki tutut sille tunnukselle ja kertoa syyn, ymmärtävät täten eri nimen ja hyväksyvät pyynnön. c'':

Facebookille voisi ehdottaa IP-banneja kyseiselle ahdistelijalla, voisi ehkä auttaa ellei hän osaa sitä itse vaihtaa.

Tai sitten ehkä äitisi pitäisi ottaa jonkun tuttvavamiehen kanssa yhteiskuvia jotka näkyvät hänelle että tulistuu, ahdistuu ja antaa asian olla (kun tuntee jäävänsä kakkoseksi). XD

Vierailija
2/3 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkämaalainen ukkeli kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältähän sitä apua saa, veikkaan että enemmän tulee irvailua ja mollaamista