Voltaren ei auta, piroxin ei auta, mobilat ei auta, perskindoli ei auta... Jalassa kipeä jänne eikä mikään auta
Kommentit (24)
Hermoratahieroja tai vyöhyketerapeutti
Vierailija kirjoitti:
Tulehdus?
Tulehdus, mutta siihen ei näköjään mikään tehoa. Lääkäriajat on kiven alla
Burana auttaa! 400mg x2 kahdeksan tunnin välein. Jos ei tuolla annoksella pärjää niin omalle terveysasemalle kannattaa hakeutua.
Oxynorm + Sirdalud. Lupaan että auttaa.
Mistä ihmeestä tuollainen käsitys on tullut että lääkkeet olisivat jokin ratkaisu? Sinulla on jokin syy kivullesi. Hyvin todennäköisesti se johtuu heikosta lihaskunnosta ja -tasapainosta ja huonosta liikkuvuudesta.
Jos sinulla on hyvä lihaskunto eikä liikkuvuus ole rautanaulan tasoa et ole kipeä. Niin yksinkertaista se on.
Kipu on varoitus, oire jostakin. Kipu ei ole se ongelma vaan jokin on heikosti tuolla alueella kehossasi.
Ratkaisu on kuntouttava liikunta. Muuta pysyvää ratkaisua ei ole
Arcoxia?
Auttaa mulla kihtiin, kun mitkään ibuketoprofeenit ja parasetamolit ei.
Kivusta eroon pyrkiminen lääkkeillä on juuri se mitä ei pidä tehdä. Kipuhan kertoo että jotain on vialla ja että jotain pitää tehdä. kun kipu luonnollisesti poistuu tiedät että alat olla voitolla.
Olen itse keski-ikään mennessä syönyt ehkä kaksi rasiallista 400mg kipulääkkeitä. Viime kerrasta on vuosia. Kipuja ja vammoja on ollut mutta ne olen kuntouttanut ja levännyt ne pois.
Kauanko ollut? Alkoiko jonkun vamman tai ison rasituksen jälkeen? Uusi harrastus, uudet kengät...?
Vierailija kirjoitti:
Arcoxia?
Auttaa mulla kihtiin, kun mitkään ibuketoprofeenit ja parasetamolit ei.
Jaa, tuo Piroxin saattaa olla koksibityyppinen kuten Arcoxia.
Maksa yksityslääkäri jos julkiseen on liian pitkä jono. Olet sen arvoinen.
Jos on akillesjänne niin pitkittynyt ärtyminen voi tehdä luupiikin tai aiheuttaa lopulta jänteen katkeamisen. Jalka menee sitä ennen sellaiseen kuntoon ettei sillä paina edes auton polkimia saati sitten oikein kävelekään. Tuttu >60 vee on juuri nyt lopulta katkenneen jänteen vuoksi pitkällä sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä tuollainen käsitys on tullut että lääkkeet olisivat jokin ratkaisu? Sinulla on jokin syy kivullesi. Hyvin todennäköisesti se johtuu heikosta lihaskunnosta ja -tasapainosta ja huonosta liikkuvuudesta.
Jos sinulla on hyvä lihaskunto eikä liikkuvuus ole rautanaulan tasoa et ole kipeä. Niin yksinkertaista se on.
Kipu on varoitus, oire jostakin. Kipu ei ole se ongelma vaan jokin on heikosti tuolla alueella kehossasi.
Ratkaisu on kuntouttava liikunta. Muuta pysyvää ratkaisua ei ole
Hyvin, hyvin usein kipulääke on aivan erinomainen ratkaisu ongelmaan nimeltä kipu.
Vierailija kirjoitti:
Kivusta eroon pyrkiminen lääkkeillä on juuri se mitä ei pidä tehdä. Kipuhan kertoo että jotain on vialla ja että jotain pitää tehdä. kun kipu luonnollisesti poistuu tiedät että alat olla voitolla.
Olen itse keski-ikään mennessä syönyt ehkä kaksi rasiallista 400mg kipulääkkeitä. Viime kerrasta on vuosia. Kipuja ja vammoja on ollut mutta ne olen kuntouttanut ja levännyt ne pois.
Kivun kärsiminen kasvattaa luonnetta. Odotahan kun saat vaikkapa kolmoishermosäryn.
Kivulle on yleensä jokin syy. Mutta ei lääketiede (omituinen nimitys, onko kaikki lääkkeistä kiinni?) kaikkeen löydä syytä. Silloin pitää hoitaa kipua.
No, mulla hoidettiin muka tulehdusta yli vuosi. Vasta leikkaus paljasti, että jänne oli lähes poikki. Ei näkyny ultrassa eikä magneettikuvassa. Molempien mukaan vain lievä tulehdus.
Leikkauksella tuli kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Hermoratahieroja tai vyöhyketerapeutti
Molemmat hyviä, mut itse asiassa kalevalainen jäsenkorjaus auttaa, jos jänne/kalvo/lihaskipua.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sitä mikä on vialla ei voi korjata? Ja entä jos syö lääkkeitä niin kauan, kunnes kipu luonnollisesti poistuu? Onko järkeä kärvistellä siihen asti?
Kivusta eroon pyrkiminen lääkkeillä on lääketieteessä ihan yleinen ja suositeltu toimintatapa. Miksi kärsiä, jos on olemassa apu?
Onneksi olkoon vähäisestä kipulääkkeiden käytöstäsi, varmista että tasavallan presidentti tietää niin Vapaudenristi tulee postissa.
Kylmähoito auttaa. Jalka jääkylmään veteen monta kertaa päivässä tai jos uskallat kävele lumessa!
Tosiaan Burana auttaa. Itsekin tein virheen, että hoidin jalkakipuani paikallisesti ja siitä se ei tullut kuin pahemmaksi. Never again.
Käy lääkärissä.