Miten pidät pitkät hiuksesi kauniin ja kiiltävinä?
Tämä kysymys erityisesti sinulle, joka olet panostanut hoito-/muotoilutuotteisiin. Kerro jotain luottotuotteitasi?
Kommentit (31)
Käytän kahden euron xxx -shampoota ja hoitoainetta, that´s all. Loppu on sitten geeneistä kiinni. En pese hiuksia joka päivä.
Linna-shampoo jätti minulle likaisen näköiset hiukset. TreSemmen shampoo ja hoitoaine nyt käytössä ja terveet, kauniit hiukset on ilman pahempia takkuja. Pesen joka päivä, annan kuivua itsekseen, värjään kerran kuussa. Hiukset ristiselkään asti.
Minulla on luonnostaan paksut hiukset, joita olen nyt viimevuosien aikana yrittänyt kasvattaa. Tällä hetkellä ulottuvat noin puoleen selkään asti. Käyn kampaajalla noin 4kk välein, värjään ja leikkautan huonot latvat pois. Tiedän että tämä ei nopeuta kasvuprosessia mutta muuten latvat ovat vähän hamppuisen näköiset. Pesen hiukset n. joka toinen päivä, käytän ihan perus XZ:n omena shampoota ja hoitoainetta (kosteutta ja kiiltoa). Joka toinen viikko pesen Biozellin syväpuhdistavalla shampoolla ja sen jälkeen laitan syväkosteuttavan hoitoaineen (myös Biozell).
Hiustenkuivaajaa tai suoristusrautaa käytän max kerran viikossa, useimmiten pyrin siihen että hiukset saisivat kuivua itsekseen. Hiuksiin jätettävänä hoitoaineena käytän 4 Reasonsin vaaleansinistä moisture mist- suihketta (sis. lämpösuojan). Latvoihin käytän KC Professionalin silkkitippoja, pullo on aika pieni ja hinta muistaakseni yli 20€ mutta tämä on tosi riittoisaa. Hiusharjani on bambusta ja luonnonharjaksista valmistettu ja harjaan hiukset aina ensin latvoista ja sitten vasta etenen ylöspäin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:28"]Pesen yleensä päivittäin shampoolla ja hoitoaineella (ihan perus loreal-kamaa). Pysynyt kai kiiltävänä kun en koskaan käytä hiustenkuivaajaa ja harvemmin käsittelen muutenkaan. Pari kertaa vuodessa värjään itse jollain marketin hiusvärillä.
[/quote]
Ja miksi tämä on saanut alapeukkuja? :D ihan tosijuttu! Miksi tuhlaisin omaisuuksia erikoistuotteisiin kun näillä pärjää? Hiukseni ovat paksut ja luonnonkiharat, melkein persuksille asti ulottuvat.
Pesen hiukset joka toinen päivä. Marketin shampoo ja hoitoaine. N kahden viikon välein käytän öljyä ennen pesua (markettituote sekin) . Kuivaan hiukset joka pesun jälkeen harjaten tangle teaserilla suoraksi, pakko kun itsekseen kuivuessa jää pörröiseksi. Jos tukka joutuu kovalle rasitukselle (aurinkoa, merivettä yms) silloin myös hiusnaamio ja joskus annan öljyn vaikuttaa yön yli.
Säännöllinen värjäys kampaajalla 2 kk välein sekä latvojen tasaus. Tämä on tärkein. Pesu miedolla öljyshampoolla päivittäin. Inhoan päänahan hajua ja harrastan liikuntaa joka päivä. Hiusöljyä käytän koko tukkaan, en vain latvoihin. Kampaamotuotteita käytän, mutta merkkiä vaihtelen. Hiustenkuivaaja en käytä, mutta suoristusrautaa ja lämpörullia joskus. Aina alle lämpösuoja. Kokemuksella voin sanoa, että omat hiukset ei pesusta ja käsittelystä kärsi. Ikää on jo 48v ja hiukset puoleen selkään, kiiltävät ja hyväkuntoiset.
Wellan Luxe oil ja Kerastase ovat ainakin tosi hyviä.
Värjäys 2kk välein+hoito. Hoito vaihtelee tarpeen mukaan. Kotona hyvät kampaajalta ostetut tuotteet. Itselläni puolipitkä kiiltävä tukka.
En pese hiuksia shampoolla kuin kerran viikossa
Mun hiukset ovat aina sameat ja kiillottomat, ihan sama mitä syön tai miten hoidan hiuksiani. Ainut mikä saa tukan kiiltämään on hiuksiin jätettävät silikonipohjaiset hoitosuihkeet. Ärsyttää...