Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini ei päästänyt 17-vuotiasta poikaansa yhdeksi yöksi Helsinkiin

Vierailija
14.07.2015 |

Poika on ollut koko kesän töissä ja olisi halunnut yhdeksi yöksi yksin Helsinkiin hotelliin, rentoutumaan ja shoppailemaan, mutta hänen äitinsä kielsi tämän. Ei kuulemma uskalla päästää, koska on niin vaarallinen paikka.

Ihmettelin tätä ääneen, mutta hän on omasta mielestään ihan oikeassa. Päästäisittekö itse 17-vuotiaan ilman vanhempia Helsinkiin? Meidän asuinpaikasta on vain vähän päälle sadan kilometrin matka.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:56"]

17 v. poika rentoutumaan ja shoppailemaan yksin Helsinkiin, mikä osa tästä jää puuttumaan :)

[/quote]

Pojalla on poikaystävä Helsingissä.

Vierailija
2/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:35"]

Olen itse S-ryhmällä töissä (kuten kaverini poikakin) ja Sokos Hotelleissa saa yöpyä hinnalla 55 €/ yö missä päin Suomea tahansa. Eli mielestäni on edullista. T. ap

[/quote]

Voikos toisen henkilön varaamassa huoneessa yöpyä henkilökuntahintaan ilman, että varaaja on mukana? Aina meiltä on kyllä S-etukortti luettu sisäänkirjauduttaessa (tsekkaavat, että on oikeutettu henkilökuntahintaan).

-ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan riippuu tapauksen olosuhteista esim järkevä yöpaikka.. Jos ei ois mitään erikoisempaa niin päästäisin.

Vierailija
4/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan ystäväsi mietteet. Siellä on homoseksuaaleja, jotka vaanivat nuoria poikia?

Vierailija
5/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin päästänyt. Hotellit aika kalliita vaan.

Vierailija
6/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sutana oo todellista. DDD No ehkei olekaan.

Itse muutin yksin 15-vuotiaana kesäkuussa 1978 Helsinkiin, ei ollut opiskelupaikkaa, ei duunipaikkaa, mut kämppä oli tiedossa. Eikä ees kotini ovi narahtanut DDD. Onhan se hyvä, et on joku joka välittää. Kunhan ei välitä tukahduttamiseen asti.

(Syksyllä menin iltakouluun, päivisin olin sihteerinä ja jouluun mennessä mulla oli oma huusholli, koulutin itseni yliopistoon asti koko ajan töitä tehden - ja koko ajan yksin, ei ollut perhettä tai muuta sukua tukena)

Vierailija
7/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi. Muistakaa että 17v on ALAIKÄNEN. Menkööt sitten kun täyttää 18v.

Vierailija
8/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse S-ryhmällä töissä (kuten kaverini poikakin) ja Sokos Hotelleissa saa yöpyä hinnalla 55 €/ yö missä päin Suomea tahansa. Eli mielestäni on edullista. T. ap

Vierailija
9/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh itse pääsin 15-16-vuotiaana nettituttujen luo Helsinkiin viikonlopuksi! Ja siis ihan kiltti tyttö olen, en missään ryyppyporukoissa pyörinyt ja siksi vanhempani luottivat minuun!

Vierailija
10/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en päästäisi

Vierailija
11/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä aikoinaan mun 17v. olis paljoa multa kysellyt. Töppöset jalkaan ja menoks. Enkä olis kyllä kieltänytkään.

Ei omassa nuoruudessakaan tuon ikäisenä enää vanhemmilta kyselty saako jotain tehdä.

Ihan naurettavaa pelletouhua tutultasi. Toivottavasti tuo poika kapinoisi ja ottais ja lähtis.

Vierailija
12/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:33"]En päästäisi. Muistakaa että 17v on ALAIKÄNEN. Menkööt sitten kun täyttää 18v.
[/quote]

Miten tilanne on erilainen sitten muutaman kuukauden päästä? Luuletko että pojalla on enemmän järkeä päässä? Sama se onko 17 vai 18 v jos jostain pienestä shoppailumatkasta kyse.

Vierailija
13/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millä lailla Helsinki on vaarallinen paikka? En voi ymmärtää. En minä siellä ole joutunut koskaan sen enempää pelkäämään, kuin kotona kainuussa. Ja en asu Helsingissä, vietän täällä muista syistä jonkun verran aikaa muutaman kerran vuodessa

Vierailija
14/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vastuuni kasvattajana / huoltajana. Stadi ei ole alaikäisen paikka alkuunkaan.

Vierailija
15/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästänyt. Ja olemme sentään sieltä syntyisin vaikka nyt asummekin kehä kolmosen heti toisella puolen :) En todellakaan.  ja se ei johtunut luottamuksen puutteesta lapsiini vaan silkasta käytännön järjestä!

Vierailija
16/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää kahlitsemista. Antaisi nuoren elää

Vierailija
17/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:37"]Tunnen vastuuni kasvattajana / huoltajana. Stadi ei ole alaikäisen paikka alkuunkaan.
[/quote]
:D:DDDDDDD ja joku Lontoo vielä vähemmän? :D

Vierailija
18/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:33"]En päästäisi. Muistakaa että 17v on ALAIKÄNEN. Menkööt sitten kun täyttää 18v.
[/quote]

Miten tilanne on erilainen sitten muutaman kuukauden päästä? Luuletko että pojalla on enemmän järkeä päässä? Sama se onko 17 vai 18 v jos jostain pienestä shoppailumatkasta kyse.
[/quote]
Ei se ole sama. 18v täysikänen aikuinen kun taas jokainen alle 18v on lapsi.

Vierailija
19/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi poikaa :( onneksi on kohta täysi-ikäinen niin ei kauaa tarvitse kestää tuollaista ylisuojelevaa vanhemmuutta, se tekee oikeasti enemmän hallaa kuin hyvää. Teini-iässä pitää kokea itsenäistymisen tunnetta, kaikki tuntemani pakkopumpulissa kasvatetut kaverini ovat kokeneet aikuisiällä ainakin jonkintasoisen kriisin asian johdosta kotoa päästyään...

Vierailija
20/30 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä mahtaa ap kuulua sinulle? Tämä palstan jengi on ihan mahdotonta, koskaan kukaan ei tee oikein. Antakaa ihmisten elää omaa elämäänsä ja tehdä asiat kuten itse parhaaksi näkevat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi