Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikoulussa opiskelu aikuisena on todella turhauttavaa

Vierailija
24.02.2022 |

Teinien seassa joutuu nykyään opiskelemaan, opettajat ovat kyrpiintyneitä, ja tikusta tehdään asiaa. 8 tunnin koulupäivä käytetään asiaan, jonka olisi voinut kertoa yhdellä lauseella tai selvittää 10 sekunnin googletuksella.

Nyt kysytte miksi amis eikä yliopisto tai amk. Ei ole varaa. Amis on ainoa, missä voin opiskella työttömyysturvalla, ja silti on raha tiukilla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda oppisopimukseen. Normaaleissakin opinnoissa sai ainakin minun aikanani tehdä enemmän työssäoppimista kuin oli pakko, voisi olla sinullekin hyvä vaihtoehto.

Vierailija
2/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda oppisopimukseen. Normaaleissakin opinnoissa sai ainakin minun aikanani tehdä enemmän työssäoppimista kuin oli pakko, voisi olla sinullekin hyvä vaihtoehto.

Koetan vielä kärvistellä kuukauden, sitten alkaa työelämässä oppiminen, minkä uskon olevan jo paljon hyödyllisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ❤️

Vierailija
4/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidennetty oppivelvollisuus pilasi ammattikouluja entisestään, kun nyt siellä entistä enemmän teinejä, ketä ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
5/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäisit tukea opettajia? Opettajat voi yrittää opettaa.

Vierailija
6/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin.. Itsekin aikuisena amiksessa. Nämä teinit vielä koittavat tutustua minuun ja "hengata" kanssani. Tulee vaivaantunut olo. Ei minulla ole heidän kanssa mitään yhteistä paitsi opiskelu.

Vierailija
7/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ei edes opeta amiksissa.

Vierailija
8/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin.. Itsekin aikuisena amiksessa. Nämä teinit vielä koittavat tutustua minuun ja "hengata" kanssani. Tulee vaivaantunut olo. Ei minulla ole heidän kanssa mitään yhteistä paitsi opiskelu.

Mikset voi hengata? oppisit sosiaalisia taitoja.

Vierailija
9/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on vielä 8 tunnin koulupäiviä? Nehän on pääosin ulkoistettu itseopiskeluksi.

Vierailija
10/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse kävin ammattikoulun, meille yo-pohjaisille oli onneksi oma ryhmä. Onko tästä käytännöstä luovuttu?

Vierailija
11/11 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se niille nuorillekaan aina herkkua ole. Amiksessa on myös niitä nuoria, joille se opiskeltava ala on tosi kiinnostava ja olisi kova motivaatio saada ammattitaito ja töitä. Oman nuoreni ammattikoulu on onneksi ilmeisestikin aika laadukas eli opetusta on. Nyt opiskelee kolmatta vuotta ja monta viikkoa on ollut kotona, kun on saanut tehtyä ilmeisesti kaiken vaadittavan paitsi kohta on harjoittelu. Ilmeisesti sinne varataan löysää aikaa, kun on näitä, joilla opiskelu kestää, kun ei oikein hotsita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme