HSL:n maskipakko. Milloin loppuu?
Kommentit (20)
En ole käyttänyt kertaakaan. Ei se ole mikään pakko, ei tule rangaistusta vaikka et käytä.
Hyödyt melko olemattomat suomalaisilla, jotka eivät juuri julkisissa puhu (kirurginen maski suojaa vain pisaratartunnoilta) ja jätettä syntyy.
Itse en oo käyttänyt maskia lokakuun alun jälkeen ja kuljen joka päivä julkisilla.
Olen miettinyt samaa. Pahemmissakin pandemian vaiheissa on ollut vain suositus. Maskipakolta vie myös "tehoja" pois se, että moni ei enää niitä käytä. Lisäksi lähijunissa kuulutus on välillä nykyään niin kovalla, että korvia särkee..
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Pahemmissakin pandemian vaiheissa on ollut vain suositus. Maskipakolta vie myös "tehoja" pois se, että moni ei enää niitä käytä. Lisäksi lähijunissa kuulutus on välillä nykyään niin kovalla, että korvia särkee..
Ovat kaiketi huomanneet, ettei kaikki jaksa enää totella kuulutuksia. Siihen ratkaisuksi keksineet laittamaan nupit kaakkoon. :D
Pakko loppui jo lokakuussa: https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2021/10/luovumme-maskipakosta-jo…
Pirkanmaan AVI: "maskisuositus on tullut jäädäkseen". Oli Aamulehdessä joku päivä sitten. Uusimaa seurannee perässä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko loppui jo lokakuussa: https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2021/10/luovumme-maskipakosta-jo…
Palasi joulukuussa
Tästedes HSL-alueen julkisen liikenteen käyttö edellyttää kasvomaskin käyttöä aina, kun sen käyttämiseen ei ole erityistä estettä.
Ei HSL:llä ole maskipakkoa, vaan pelkkä suositus. Kuskit ja tarkastajat eivät kertaakaan ole valittaneet minulle maskittomuudesta.
Ei ole minullekaan valittaneet. HSL:n sivuilla oli vielä ainakin pari viikkoa sitten linkki THL:n maskiohjeisiin, joissa sanotaan viimeisessä lauseessa että lopulta maskin käyttö on aina oma valinta (kun varsinaista lakisääteistä pakkoa ei todella ole). Olen töissä saanut vapautuksen maskista terveydellisistä syistä, ja samoista syistä olen myös julkisissa käyttämättä kun kerran itsekseni ja suuta avaamatta liikun.
Mitä tarkoittaa hyvävesisignaloida?
Vierailija kirjoitti:
Joku lähdevesijuttu vissiin
Vierailija kirjoitti:
Ei HSL:llä ole maskipakkoa, vaan pelkkä suositus. Kuskit ja tarkastajat eivät kertaakaan ole valittaneet minulle maskittomuudesta.
Kuulutuksissa kyllä jatkuvasti sanotaan että maskin käyttöä edellytetään. Aikaisemmin kuulutuksissa suositeltu maskin käyttöä.
Kohta saa kaivaa nassetkin naftaliinista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutuksissa kyllä jatkuvasti sanotaan että maskin käyttöä edellytetään. Aikaisemmin kuulutuksissa suositeltu maskin käyttöä.
Ei sitä oikeasti edellytetä. Kuski ottaa kyytiin ilman maskia eikä lipuntarkastajakaan huomauta asiasta, saatika pyydä poistumaan bussista.
Eli pelkkä suositus se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä oikeasti edellytetä. Kuski ottaa kyytiin ilman maskia eikä lipuntarkastajakaan huomauta asiasta, saatika pyydä poistumaan bussista.
Eli pelkkä suositus se on.
Tuskin HSL:lä on resursseja vartioda, mutta virallisesti se on pakko se silti on vaikka sanktioita ei annettaisikaan.
Ei tarvitse käyttää maskia, ihan sama mitä kuuluttavat. Joka päivä liikun ratikalla ja ei läheskään kaikilla ole maskeja. Tarkastajat eivät sano mitään maskittomille,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku lähdevesijuttu vissiin
Sitä että muistaa korostaa juovansa vain kalliimpia pullovesiä.
Mulle sanottiin, että parempi vaan pitää se maski.
M44