mikä kirja sulla on kesken just nyt?
Kommentit (26)
Leena Dunham:Not that kindnes of girl. Kirjoittajan "muistelmat".
Melania G. Mazzucco: Mestarin tunnustukset
Aika kiva, mukaansatempaava kirja maalari Tintoretton elämästä. Kerronta vuorottelee jännästi takaumien ja nykyhetken välillä. Suosittelen! Todella kaunista ja eloisaa kieltä.
Vadelmavenepakolainen. Niin hulvaton!
Alexandre Dumas: Monte Criston kreivi.
Mulla on aina useampia kesken samaan aikaan. Nyt on Mauri Sariolan päiväkirjojen 2-osa, Haruki Murakamin Kafka rannalla ja Päätalon Iijoki-sarjasta joku osa 10 tai 11.
Cesar Millan - Pentukoulu. Kertoo mm. mitä kaikkea pitää/kannattaa tietää ennen kuin ottaa koiran, tai ylipäätään harkitsee ottavansa ja miettii rotua. Olen vasta sivulla 90 joten vielä en hirveästi osaa sanoa. :)
Juicesta kertova "Risainen elämä".
Nomi Even Suolainen sateenkaari. Sukutarina, rakkautta ja historiaa.
Jo Nesbon dekkari, jonka nimeä en muista...enkä jaksa lähteä aittaan tarkistamaan. Jännä on, ja tapahtuu paljon.
Kielletty kansa, Tuomas Mustikainen
Kaksi kansaa – yksi maa – sovittamaton ristiriita
Vuosi 2014: Palestiinalainen Hamas-järjestö ampuu Gazasta itse rakentamiaan raketteja Israeliin. Israel kostaa: Gazaa pommitetaan, ja lopulta Israel aloittaa tuhoisan maahyökkäyksen.
Vuosi 1948: Kovia kokenut juutalaisten kansa saa lopulta kotinsa. Se on päätetty perustaa juutalaisten pyhälle maalle. On vain yksi ongelma: siellä asuu muitakin – arabeja jotka tunnemme palestiinalaisina.
Israelin ja palestiinalaisten konflikti on jatkunut yli 60 vuotta, ja se on tehnyt tavallisista ihmisistä maailmanpolitiikan pelinappuloita. Raketti-iskuja, pommeja, epäluuloa, salaliittoja ja katkeruutta vuosikymmen toisensa perään. Kummallakin kansalla on menneisyyden painolastinsa, kummallekin ”pyhä maa” on elämän edellytys.
Kielletty kansa antaa puheenvuoron niin Israelin sotilaille kuin palestiinalaisaktivisteille. Miltä tuntuu osoittaa aseella arabilasta, jonka laukussa epäillään olevan pommi? Mitä sanottavaa Hamas-johtajalla on palestiinalaisten vapaustaistelusta? Millaista on tavallisten ihmisten arki epätavallisessa ympäristössä?
Kielletty kansa kutoo alueen historian osaksi nykyisyyttä ja kuvaa ristiriitojen repimää maata, jossa kaikki tuntevat väkivaltaisen kuoleman.
Vicki Myron - kirjastokissa. Leppoisa tarina jenkkiläisessä kirjastossa asuvasta kissasta
Karin Slaughter - Rikollinen
"70-luku ja nykyhetki. Sama murhatapa. Sama tutkija. Will Trent kohtaa rikollisen unohdetusta menneisyydestä - mutta Willin esimies Amanda Wagner muistaa kaiken kuin eilisen päivän. 1970-luvun Atlantassa katoaa huumekoukkuun jääneitä ilotyttöjä, eikä kukaan välitä. Paitsi nuoret poliisit Amanda Wagner ja Evelyn Mitchell. Naisten sitkeys heittää heidät miesten pelinappuloiksi tavalla, joka kuvastaa 70-luvun todellisuutta sekä poliisien että prostituoitujen maailmassa. Yli 30 vuotta myöhemmin sama kuvio toistuu. Amandan ja Evelynin lisäksi pelissä on kolmaskin osallinen, Will Trent, vaikka hän ei itse tiedä miksi." Mielenkiintoinen ja koukuttava kirjoitustyyli! En olisi uskonut että huorien murhat jaksaisi kiinnostaa kovin pitkälle :o
Linn Ullman: Aarteemme kallis. Ingmar Bergmanin ja Liv Ullmanin tyttären kirjoittama romaani. Mielenkiintoinen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:24"]Kellokosken prinsessa:)
[/quote]
Mä luin tän just ehkä kuukausi sitten :) Kirja oli paljon parempi kuin elokuva!
Just loppui Camilla Läckbergin Leijonankesyttäjä. Ruotsalainen laatudekkari, mutta yksi juttu juonessa jäi vähän harmittamaan. En erittele tarkemmin, ettei mene spoilauksen puolelle, mutta ei siis täysiä pisteitä minulta tuolle kirjalle. Seuraavaksi alkaa Lars Keplerin Paganini ja paholainen. Ruotsalaisten dekkareiden putki siis jälleen kerran päällä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:12"]
Juicesta kertova "Risainen elämä".
[/quote]
Sama. Melko hurja lapsuus oli Juicella, mummo varsinkin melkoinen persoona.
Negative Dialectics, en ymmärrä mitään. Jotain toi jamppa saarnaa hegeliläisen dialektiikan epäonnistumisesta, en vielä tiedä kyllä mitä toi hegeliläinen dialektiikka on. Varmaan ihan jees kirja jos jotain ymmärtäis.
Outlander - Matkantekijän 2. osaa Sudenkorentoa olen juuri aloittelemassa näin 1. osan lukemisen (ja tv-sarjan katsomisen) jälkeen.
Mitähän tuosta kertoisi, nainen aikamatkustaa 1900-luvulta 1740-luvulle keskelle jakobiittikapinaa. Romantiikkaa, seikkailua, jännitystä, ja monituhatsivuinen kirjasarja! :)