Miten sairaala ei huomaa että vasta synnyttänyt nainen vuotaa sisään
Ennenkuin toinen on niin heikossa hapessa että ei meinaa pystyä silmiään auki pitämään.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmisiä on liikaa.
Jep, olisi hyvä, jos enemmän naisia kuolisi synnytyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan synnyttäjän vointia ei seurata mitenkään synnytyksen jälkeen. Ruuat pitää hakea itse sadan metrin päästä tippapullon kanssa. Lakanat on vaihdettava itse. Lakanoille valuneesta verestä haukutaan.
Jos ruuan hankinta Ha lakanoiden vaihto eivät onnistu, sätitään ja haukutaan laiskaksi.
Miten ei pysty hakemaan ruokatarjotinta? Tai vaihtamaan lakanoita? Vaihtamaan omia vaatteita? Käymään suihkussa? Miten naisesta tulee yhtäkkiä täysin kykenemätön tekemään yhtään mitään? Liikkuminen synnytyksen jälkeen ehkäisee veritulppia ja edistää palautumista. Ei sinne sängynpohjalle ole tarkoitus jäädä makaamaan.
Tarjotinta on vaikea kantaa, kun käytössä on vain yksi käsi. Lakanoiden vaihtoa vaikeuttaa sama asia. Itselläni ainakin matala hemoglobiini aiheutti voimakasta huimausta.
Menettääkö synnytyksessä käden?
Joo, kyllä. Tippapulloteline ei kulje itsestään, vaan potilas taluttaa sitä. Muuten neula voi tosiaan repiä käden.
Millaisissa tilanteissa synnytyksen jälkeen on tippa? Ei ilmeisesti kovin yleistä kun itse vasta nyt ensimmäistä kertaa asiasta kuulen?
Alapeukkujen sijaan voisi joku kertoa esimerkkejä tilanteista missä synnytyksen jälkeen on tippa. Itsellä on synnytysten jälkeen käteen vielä jätetty se katetri vai mikä onkaan josta oksitosiinia laitettiin mutta ei mulla siitä mitään enää synnytyksen jälkeen mennyt. En myöskään ole keneltäkään kaverilta kuullut että olisivat jo vauvan synnyttyä mitään tippatelinettä mukana kuljettaneet tai itsekään synnärillä nähnyt kenenkään sellaisen kanssa kävelevän. Eli tällä perusteella sanoisin sen olevan harvinaista.
Millaisissa tilanteissa synnytyksen jälkeen on tippa? Ei ilmeisesti kovin yleistä kun itse vasta nyt ensimmäistä kertaa asiasta kuulen?