Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilainen pissasi hoidossa housuun, miten hoidan tilanteen?

Vierailija
13.07.2015 |

Eskari-ikäinen tyttö oli siis vime viikolla hiljaisena kun noudin häntä hoitopaikasta. Sukat olivat märät ja ihmettelin tätä. Tyttö ei vastannut mitään ja hoitaja huikkasi tekopirteästi, että tyttö oli käynyt vessassa ja siellä oli kai sukat kastuneet. 

Sukat olivat pissaiset ja huomasin että tytöllä oli housut märät. Hoitaja ei ollut muka huomannut asiaa. Kyselin tytöltä myöhemmin ja sanoi että hoitaja ei ollut päästänyt vessaan ja oli pakottanut pissaamaan housuun...

Miten lähden selvittämään asiaa? Hoitaja on päällisin puolin vaikuttanut ihan mukavalta, aika nuori ja sellainen ärsyttävän tekopirteä. Varmaan kannattaa esimieheen olla yhteydessä. Entäs lastensuojelu? 

En viitsi tarkemmin kertoa missä näin, mutta pohjois-suomesta kyse.

Hoitaja varmasti kieltää asian. Oli kuulemma päästänyt tytön vessaan ja ihmetellyt mikä siellä kestää. Muka useasti kysellyt onko tytöllä kaikki ok... Miten ei ihminen voi huomata että lapsella on pissat housussa ja on selvästi masentunut asiasta.....

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin ohiksena, että en minä välttämättä hoksaa ajatellakaan että noin isolla olisi pissat housussa, jos ei itse asiasta mitään mainitse. Huomaan kyllä jos taaperolla on tavarat vaipassa tai pissivahinko housuissa. 

Vierailija
2/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tekisi asiasta numeroa eskarissa, lasta varmasti nolottaa jo muutenkin vahinko ja on yrittänyt piilotella sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen huomannut, että ne tekopirteät hoitajat ovat kaikista pahimpia! Ne jotka lässyttää vanhemmille ja ovat niin mielinkielin!
Auta armias kun vanhemmat poistuu paikalta. Lapsille tiuskitaan, arvostellaan ja puhutaan rumasti jopa näiden omista vanhemmista.

Vierailija
4/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole päästetty vessaan, koittaa vain liu'uttaa syytä hoitajan niskoille, koska asia tuntuu niin nololta. Mieti nyt vähän. 

Vierailija
5/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:20"]

Ihan näin ohiksena, että en minä välttämättä hoksaa ajatellakaan että noin isolla olisi pissat housussa, jos ei itse asiasta mitään mainitse. Huomaan kyllä jos taaperolla on tavarat vaipassa tai pissivahinko housuissa. 

[/quote]

Sitten olet täysin soveltumaton lasten kanssa työskentelyyn. Tai vaihtoehtoisesti vitun tyhmä.

Vierailija
6/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö eskari olemelkein loppu jo? Olisin ehkä itse yhteydessä johtajaan, juurikin tuosta, että tyttö koki, ettei hoitaja päästänyt häntä vessaan. Johtaja ehkä pitää sitten hiukan silmät ja korvat auki.

Vierailija
7/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eskariope itse. Ja hoitaisin tilanteen niin etteivät muut huomaa. Tosi huomaamattomasti veisin tytön vessaan ja toisin kuivat vaatteet. Pitäisin huolen että saa olla siellä rauhassa.
Lohduttaisin, että ei haittaa yhtään kaikille sattuu vahinkoja.

Vierailija
8/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi päästetty vessaan? Pakotettu pissaamaan housuun? Tuskin! Lasta nolottaa ja jostain syystä keksi selityksen. Yritä puhua vielä lapsen kanssa.

Vierailija
9/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:25"]

Eikö eskari olemelkein loppu jo? Olisin ehkä itse yhteydessä johtajaan, juurikin tuosta, että tyttö koki, ettei hoitaja päästänyt häntä vessaan. Johtaja ehkä pitää sitten hiukan silmät ja korvat auki.

[/quote]

Eskarilainen voi olla kesän päivähoidossa. Siksi ap ei sanonut että eskarissa, vaan hoidossa. ohis 

Vierailija
10/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suuremman mekkalan nostat sitä enemmän lapsi hätääntyy.

Vierailija
11/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu? Miten lastensuojelu tähän liittyy????

Vierailija
12/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen piilottelee kyllä viimeiseen asti housuun pissaamista, muistan itsekin tehneeni jotain vastaavaa kun olin lapsi. Ei hoitaja oikeasti välttämättä huomaa, jos hoidettavana ja ohjattavana on muitakin lapsia ja lapsella tummat housut/sukkahousut.

Ja muistan myös itku kurkussa sepustaneeni naurettavia tarinoita jos joku asia nolotti oikein kovasti enkä kehdannut myöntää että ihan oma moka se oli.

Vierailija
13/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä vaan niin ihmeellistä itse miehenä kusin 20-vuotiaana kännissä housuun. Nauratti aamulla ja illalla menini vielä baariin niillä samoilla housuilla ja sain vielä naisen PIL-LUA. Vettähän se vaan on jossa on hieman mineraaleja ja suoloja.

Vierailija
14/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 17:28"]

Mitä suuremman mekkalan nostat sitä enemmän lapsi hätääntyy.

[/quote]

Lisäys vielä älä hermoile lapselle asiasta ja hauku hoitajaa, lapsi on todennäköisesti mennyt liian myöhään vessaan tai ujostellut kysyä voiko mennä. Mitä enemmän mekkaloit sitä varmemmin lapsi kokee mokanneensa tosi pahasti, etenkin kun varmaan häpeilee asiaa jo valmiiksi.

Sen sijaan lohduta ja sano että tapahtuu niitä vahinkoja aikuisillekin :)

Vierailija
15/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinut olla että lapsi kysynyt vessaa kesken "ohjelmaa", johon sanonut että kohta pääsee ja ei olenkaan pidätyskyky riittänyt :-)

Vierailija
16/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti päästetään vessaan. Lapsi nyt nolostuksissaan yrittää keksiä selitystä. Ja ei ne kuule ehdi kaikkien housuja tsekkailemaan, eskari-ikäisen varsinkaan. Sanot vaan että sattuuhan sitä. Jos koet että asiasta pitää puhua niin tietysti ensin sille hoitajalle, miksi pitäisi mennä johtajalle? Ja lastensuojelu!?!? 

Vierailija
17/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pissasin ala-asteella, oisko ollut toisella luokalla housuun vahingossa ja väitin kiven kovaan äidilleni, että luokkalaiseni pojat olisivat estäneet vessaan pääsyni, koska hävetti niin lujaa.

Kannattaa siis keskustella asiasta ihan rauhallisesti.

Vierailija
18/18 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko varahoitopaikka? Ei ehkä ole halunnut mennä vessaan, tiedän yhden pk:n jossa "ulkoiluvessassa" ei ole ovea. Jos toistuu sitten puuttuisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme