Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passikuvassa tummaa huulipunaa

Vierailija
13.07.2015 |

Voiko passikuvassa olla tummaa huulipunaa? Olen menossa suoraan töistä passikuviin, ja minulla on burgundyn väristä huulipunaa. Aluksi oli tarkoitus laittaa tänään neutraalimpaa huulipunaa, mutta aamun kiireessä unohdin. Ilman huulipunaa en kuviin haluaisi mennä, sillä meikkaan huulet aina, vaikken muuta meikkiä jaksaisikaan laittaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltääkö joku laki tumman huulipunan passikuvassa? No entä värjätyt hiukset tai silmälasit? Entä lävistykset tai nypityt kulmakarvat? Pitääkö hiusten olla auki vai kiinni? Kai näistä nyt jotain pykälää löytyy tässä sääntösuomessa.

Vierailija
2/5 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on passikuvassa värilliset piilarit, en tajunnut edes koko asiaa ennen kuin oli myöhäistä :D
Ei ole haitannut, lähemmäs 10v on tolla passilla menty ja matkattu. Syksyllä pitää uusia niin josko menis kuvaan ihan omilla silmillä :)

Vierailija
4/5 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsensä takia kannattaa mennä passikuvaan sen näköisenä, että on siitä mahdollisimman helposti ja varmasti tunnistettavissa seuraavat 5 vuotta.

Vierailija
5/5 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:17"]

Kieltääkö joku laki tumman huulipunan passikuvassa? No entä värjätyt hiukset tai silmälasit? Entä lävistykset tai nypityt kulmakarvat? Pitääkö hiusten olla auki vai kiinni? Kai näistä nyt jotain pykälää löytyy tässä sääntösuomessa.

[/quote]

On näistä sääntöjä, mutta ei siksi, että elämme sääntö-Suomessa, vaan siksi, että niistä on EU-asetus. http://www.poliisi.fi/passi/valokuvaohje

Koruista ja meikeistä todetaan: "Kaikenkattavia ehostussääntöjä on mahdoton antaa. Henkilön tunnistettavuus on ratkaiseva tekijä, ja se on arvioitava tapauskohtaisesti."

Kasvonilmekin on tarkasti määritelty: "Ilmeen on oltava neutraali. Suu ei saa olla auki. Silmien on oltava auki eikä niitä saa siristää."