Annan ystävällisille asiakkaille reilusti alennusta ja..
Vihaisilta ja kärttyisille en ollenkaan, ja pidän huolen, että jokainen muovikassi jne tulee veloitettua. Vituttaako epäasialliset yrmyt, ystävällisellä tervehdyksellä ja asiallisella käytöksellä saisit minulta reilusti alennusta, mutta päätit kuitenkin olla vittumainen ja maksaa enemmän.
Terkuin taimimyyjä
Kommentit (25)
minä teen samoin! T: kahvion myyjätär
Piti muuten sanomani, etten kuitenkaan veloita ylihintaa, vaikka kuinka ärsyttävä olisit. Normihinnalla kuitenkin saatte kaikki naamakertoimesta välittämättä, älkää siitä huoliko :D
Työnnä ne taimesi berberiin. Olisiko kannattanut opiskella aikoinaan?
Kerro mulle mistä sellainen johtuu, kun useamman kerran myyjä on antanut mun miehelle liikaa rahasta takaisin? Siis ostosksiin nähden reilusti liikaa, ei mitään kymmeniä senttejä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:12"]Työnnä ne taimesi berberiin. Olisiko kannattanut opiskella aikoinaan?
[/quote]
Entäpä jos olen opiskelija kesätöissä taimimyyjänä?
Taitaa vituttaa kun maksoit liikaa epäystävällisyytesi takia
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:12"]
Kerro mulle mistä sellainen johtuu, kun useamman kerran myyjä on antanut mun miehelle liikaa rahasta takaisin? Siis ostosksiin nähden reilusti liikaa, ei mitään kymmeniä senttejä.
[/quote]
ja tämä ei siis missään puutarhamyymälässä, mutta jos myyjänä tietäisit, mistä tällainen ilmiö johtuu.
Huono yrittäjä olet, ei tippaakaan kauaskantoista ajattelua. Mutta omapahan on asiasi jos haluat omaa oksaasi sahata. :)
t. yrittäjä, joka ei alennuksia anna, mutta jonka tuotteet ovat niin hyviä, että ihmiset eivät edes kysele alennusta ja ovat pysyneet asiakkaanani vuosia
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:10"]Esimerkiksi todella ystävällisellä rouvashenkilölle myin amppelin 8 eurolla, ja seuraavalle vittumaiselle asiakkaalle hinta olikin 15e :)
Mikä siinä muuten on, että lähes poikkeuksetta ne yrmyt ovat +50v rouvashenkilöitä kera lyhyet hiukset sekä ylisuuri käsilaukku?
[/quote]
Taitaa olla aika pieni myymälä jos kerran tuotteet hinnoitellaan asiakkaan paikallaollessa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:12"]Kerro mulle mistä sellainen johtuu, kun useamman kerran myyjä on antanut mun miehelle liikaa rahasta takaisin? Siis ostosksiin nähden reilusti liikaa, ei mitään kymmeniä senttejä.
[/quote]
On niin komea ilmestys, että kassa häkeltyy hänen vetovoimansa edessä ja hurmiossa antaa liikaa rahaa.
Tai sitten vaihtoehtoisesti näytätte niin köyhiltä, että kassaa säälittää, ja hän haluaa avustaa teitä hieman taloudellisesti :D
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:14"]Huono yrittäjä olet, ei tippaakaan kauaskantoista ajattelua. Mutta omapahan on asiasi jos haluat omaa oksaasi sahata. :)
t. yrittäjä, joka ei alennuksia anna, mutta jonka tuotteet ovat niin hyviä, että ihmiset eivät edes kysele alennusta ja ovat pysyneet asiakkaanani vuosia
[/quote]
Olen vain vaivainen työntekijä.
Tuotteiden laadussa ei ole vikaa, moni on kehunut, että parhaat taimet vuodesta toiseen, ja vakioasiakkaat ostaa taimensa meiltä joka kesä :) Miksi normihinnan veloittaminen on huonoksi yritykselle, jos kuitenkin on ystävällinen asiakkaalle ja ostotapahtuma on mieluisa? Alennuksen saajat varsinkin tulevat jatkossakin käyttämään meidän tuotteita mielellään, näin on moni asiakas sanonut
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:12"]Kerro mulle mistä sellainen johtuu, kun useamman kerran myyjä on antanut mun miehelle liikaa rahasta takaisin? Siis ostosksiin nähden reilusti liikaa, ei mitään kymmeniä senttejä. [/quote] On niin komea ilmestys, että kassa häkeltyy hänen vetovoimansa edessä ja hurmiossa antaa liikaa rahaa. Tai sitten vaihtoehtoisesti näytätte niin köyhiltä, että kassaa säälittää, ja hän haluaa avustaa teitä hieman taloudellisesti :D
[/quote]
Ei hitsi, mä alankin tästä lähtien käydä ostoksilla rikkinaisissä rääsyissä ja mahdollisimman köyhän näköisenä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:10"]Esimerkiksi todella ystävällisellä rouvashenkilölle myin amppelin 8 eurolla, ja seuraavalle vittumaiselle asiakkaalle hinta olikin 15e :)
Mikä siinä muuten on, että lähes poikkeuksetta ne yrmyt ovat +50v rouvashenkilöitä kera lyhyet hiukset sekä ylisuuri käsilaukku?
[/quote]
Taitaa olla aika pieni myymälä jos kerran tuotteet hinnoitellaan asiakkaan paikallaollessa.
[/quote]
Hinnat on kyllä esillä, mutta kassalla näpyttelen alennusta mukaville asiakkaille, enkä välttämättä edes mainitse alennuksesta asiakkaalle. Joskus saatan huomauttaa, että annoin hieman paljousalennusta tai muuten vaan pari euroa hinnasta pois :)
Minä myös tarjoilijana harrastan vähän samaa. Poikkeuksellisen mukavilta asiakkailta en veloita koskaan vettä (norm. 0.5 e jos ei juo muuta) enkä kahveja. Tympeiltä asiakkailta veloitan ihan kaiken enkä mainosta tarjouksia.
Minä teen samoin :) t. Sisustusliikkeen myyjä
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:12"]Kerro mulle mistä sellainen johtuu, kun useamman kerran myyjä on antanut mun miehelle liikaa rahasta takaisin? Siis ostosksiin nähden reilusti liikaa, ei mitään kymmeniä senttejä.
[/quote]
[/quote]
Sun mies on semmonen pelle, että kun myyjä on jo lyönyt rahat koneeseen, se alkaa kaivaa pikkuhiluja ja myyjä menee sekaisin.
yrittäjä varmaan nauttii kun myyt jollekin hymymummolle joka päivä ilman voittoa. muuten ihan mukava tyyli
Mä tein periaatepäätöksen vuosia sitten - vttumaisille melskaajille ja rähisijöille ei tipu mytötuntoa. Olen aspa silloin tällöin ja hoidan monimutkaisiakin juttuja, oion ja valvon. Mukavat asiakkaat (joita suurin osa on) saavat nopeaa palvelua, pilkkua ei viilata joka asiassa jne. Vittupäiden kohdalla (jos en ole saanut siirrettyä heitä jollekin toiselle) mennään sitten kaikkien sääntöjen mukaan, joka pilkkua viilataan ja katsotaan tarkkaan, et asiakas on antanut kaiken tarvittavan viimeistäkin muotoseikkaa noudattaen. Ja asian hoito ottaa tietysti aina aikansa.
Hyvät käytöstavat eivät maksa mitään ja kyllä pitää aikuisen ihmisen osata sanoa, et vtuttaa aivan armottomasti tämä homma ilman, et haukkuu kaikkea mikä liikkuu ja ennen kaikkea just erityisesti sitä tyyppiä, joka asiaa yrittää korjata.
Esimerkiksi todella ystävällisellä rouvashenkilölle myin amppelin 8 eurolla, ja seuraavalle vittumaiselle asiakkaalle hinta olikin 15e :)