Vaihdevuodet ja oksettava olo?
Vuoden verran on jo menkat olleet pois. Mutta vasta nyt on tullut kuumia aaltoja. En hikoa mutta vähän väliä on tosi kuuma. Syön niinkuin ennenkin mutta nyt häivähtää oksettava olo päivittäin. Aloitan siis syömään ja alkaa lievästi oksettamaan. Siis mikähän ihme vaivaa? Olen 53v.
Kommentit (13)
Vähän tulee vainoharhainen olo ja mietin heti jotain sairautta koska tuskin vaihdevuodet oksettaa muuten kuin henkisesti. Raskaana tuskin voin olla vaikka se häivähdys on just samanlainen kuin raskaana ollessa. Tosin siitä ei ole paljoa kokemusta kun huono olo häivähti vain kerran molemmissa raskauksissa. Mutta joku hormonijuttu?
Nähtävästi pahoinvointikin voi olla vaihdevuosioire. Mitähän vielä...
Mulla taas useamman päivän kuvottanut koko ajan. Vaihtarit mullakin
En ainakaan omasta mielestäni syö liikaa sokeria. Yritän välttää turhaa makeaa.
Mulla tulee usein syödessä kuuma aalto ja silloin loppuu kyllä syöminenkin siihen, kun alkaa oksettaa.
Nukun huonosti, pissattaa, kuuma, ahdistaa ja nyt yrjöttää. Alkaa tämä touhu jo tökkiä. Hormonikorvaushoito ei sovi koska minulla on verenhyytymishäiriö ja on jo ollut yksi veritulppa.
Minulla aamupahoinvoontia ja raskaana en ole,koska en ole harrastanut seksiä pitkään aikaan ja menkat on tulleet ajallaan. Lisäksi on rintakipua,mutta ei sydänperäistä. Nivelvaivoja on myös. Ikää 46. Luultavasti nämä on vaan alkavat vaihdevuodet. Menkat tulee välillä parin viikon välein 😔
Minulla kasvot menee yhtäkkiä ihan punaisiksi ja hkoiluttaa. Etova olo. Ilmeisesti vaihdevuodet on alkanut. 51- vuotias.
Joo, välillä on aamupahoinvointia. Vaihtarit on ja korvaushoito mutta silti. Kaikkee sitä pitää ollakin..
Mulla tulee hirveitä hiki puuskia, muttei oo ollu oksettavaa oloa