Sinä!Miksi syöt lihaa?
Vegetaristeilta ains kysellään jopa tutussa porukassa miksei syö lihaa. Perusteltua on siis kysyä miksi syöt lihaa??
Kommentit (28)
Koska liha on hyvää nam! Ja sillä lähtee nälkä :)
Mjaa, totesin sen jälkeen kun olin kolme vuotta syömättä mitään eläinperäistä että liha on hyvää. Lisäksi, alan koulun käytyäni totesin että karjatalous ei olekkaan yhtään niin kamalaa kuin kaupunkilaispellenä kuvittelin.
Koska tykkään lihasta, mutta syön sen kanssa aina runsaasti kasviksiakin ja pelkällä kasvisruualla on nälkä parin tunnin päästä. Yleensä sovellan hyviä kasvisruokia lisäämällä lihaa lisukkeeksi, esim kasvislasagneen vähän jauhelihaa. Samoin kun joku aiemmin sanonut niin kaikki mun tuntemat kasvissyöjät on ihan tikkuja, ei mitään muitoja tai lihasta eli saavar aivan liian vähän ravintoa ja energiaa, ehkä sitten syövät kasvisruokavaliollaan liian yksitoikkoisesti tmv, mutta eivät todellakaan saa siitä tarpeeksi pysyäkseen kunnossa.
Koska:
-ihminen on lihansyöjä ollut aikojen alusta asti, joten se on luonnollista ihmiselle
-se maistuu hyvältä
-siitä saa enemmän tiettyjä ravintoaineita terveellisesti, tosin kuin kasvissyöjän ruokavaliosta
-tottumus
-en pidä kasviksista läheskään yhtä paljon
-liha on hyvä proteiininlähde, tofua en viitsi edes verrata lihaan
opittu tapa vaikka koitankin vähentää , koska olen huomannut , että kasvisruoasta saa saman makuista kuin liharuoasta mastamalla, mutta ilman murhaa
Koska liha on hyvää ja sillä lähtee nälkä. Kasvisruoista jää aina nälkä, koska maistuvat pahalle.
Jaksan paremmin. Olen kokeillut vuoden ajan kasvisruokavaliota ammattilaisen avulla, mutta se ri sopinut minulle. Harrastan kovaa urheilua, enkä pelkkien kasvisruokien avulla jaksanut. Tarkoitukseni ei ole yleistää mitään, tämä on vain oma kokemukseni. Edelleenkin syön lähinnä kanaa tai kalaa ja punaista lihaa juhlapäivinä.
Muuten kuolisin. Olen valmiiksi nirso enkä saisi esim. soijaa alas oksentamatta. Kuolisin nälkään ilman lihasta saatavia ravintoaineita, kun kasviksissa joista pidän ei juuri ole ravintoaineita.
Koska liha on hyvääääää. Koska minulla on hampaat, jotka pystyvät pureskelemaan lihaa. Koska minulla on elimistö, joka pystyy sulattamaan sen.
mutta lähinnä koska se on vaan niin hyvää. Mmmm pihviä...
Aina syönyt ja tulen syömään. En tykkää pelkästä kasvispöperöstä. Kanaa ja jauhelihaa tulee eniten syötyä. Ja yhtenä syynä varmaan se että taitaapa tältä tontilta lähteä 500 000kg naudanlihaa vuodessa kauppaan.. Aina joku kanttura itsensä loukkaa ja joutuu omaan pakkaseen laittamaan.
Suvussani, ystävä- ja tuttavapiirissäni on ainoastaan yksi vegaani tai kasvisruokavaliotakäyttävä ja hänkin on 18v anorektikko. Saa puolestani pysyä vegaanina, kunhan parantuisi syömishäiriöstään :(
Liha kuuluu ihmisen ruokavalioon.
Koska tappamani eläimet ovat kaikki lihasta tehtyjä.
Ei kun kyllä se on niinpäin että teikäläiset on niitä aggressiivisia reviirilletunkeutujia ja toisten elämän puolestaeläjiä jotka tietää parhaiten kaiken. Asia ei yksinkertaisesti kuulu sulle, anna muiden elää omaa elämäänsä ja jatka sinä ituhippeilyä.
Mää syän kaikkee, kaikki on hyvää kun osaa laittaa, lihat, kalat, kasvikset. Muija osaa laittaa muut, mutta grillaaminen on mun juttu.