Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia brintellix lääkkeestä?

Vierailija
23.02.2022 |

Lääkäri määräsi tälläisen lääkkeen koska kärsin sosiaalisten tilanteiden peloista. En koe olevani masentunut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kokenut olevani masentunut, mutta en saanut mitään tehtyä, kaikkein vähiten pitää huolta terveydestäni. Keskivaikea masennus diagnoosi helpotti, keskustelu lääkärin ja psykiatrisen terveydenhoitajan kanssa on auttanut paljonkin, syötyjen Brintellixin vaikutus on ollut painon nousu, tai ainakin epäilen niin. Saattaa kasvattaa ruokahalua sanoi lääkäri. Miten lääke on vaikuttanut mielialaani, on vaikeampi arvioida itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallis lääke. Häiritsi myös uniani.

Vierailija
4/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lisäksi add johon lääkitys. Arki sujuu kohtalaisesti ja pakolliset asiat hoidan kyllä. Työrön olen koska nuo sosiaaliset tilanteet ahdistaa. Toivon tähän muutosta. Ap

Vierailija
5/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailen

Vierailija
6/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltiin add henkilölle jolla sos tilanteiden pelko. Ei valitettavasti ollut apua. Toivottavasti sinä löydät avun!

Vierailija
7/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaako tämä jotenkin ihmisen käytöstä pahempaan suuntaan? Ap

Vierailija
8/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heps! Olen käyttänyt brintellixiä vajaa puoli vuotta ja se on parantanut elämänlaatuani jo pienellä annoksella. Lääkkeen käytön syynä häärii taustalla vakavan kroonisen ihosairauden puhkeamisen seurauksena mukaan hiipinyt vaikea masennusoireilu.

Sivuvaikutuksina olen huomannut ajoittaisia pupillaarimuutoksia silmissä, mutta en juuri muuta. Lääke taittoi pahimpia syöksyjä (ja hieman myös nousuja) mutta ei ole esimerkiksi vaikuttanut seksuaaliseen kyvykkyyteen tai mielialaan laskevasti. Toimintakyky taas on parantunut merkittävästi, samoin kyky käsitellä vaikeampia asioita.

Vierailija
9/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusannokseni on 5mg. Apteekkari mainitsi mm värikkäistä unista mitä saattaa alussa aiheuttaa. Ap

Vierailija
10/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään mitään pahoja haittavaikutuksia esiintynyt?

Vierailija
11/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositusten mukaista hoitoa. Ei masennuslääkkeitä tarvitse käyttää vain masennukseen. Se auttavatko ne off label on toinen asia.

Mulla teki sekä pahoinvointia että painonousua. Dumppasi myös tunteita eli en kokenut enää mielihyvää tai esim. onnistumisen kokemuksia tekemisistäni. En huomannut pelkoihin tehoavia vaikutuksia kuin rajallisesti. Mä tartvitsen hyviä kokemuksia sosiaalista tilanteista päästäkseni yli peloista eikä se onnistu zombiuttavilla aineilla.

Voi muuttaa ihmistä välinpitämättömämmäksi asioista eli esim. jos ei normaalisti tee jotakin, ihan sama-fiiliksellä voi tehdäkin.

Vierailija
13/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni noita lapsuuden traumoja taustalla ja sitten sain vasta aikuisällä tuon add diagnoosin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan