Ilmakivääri ja 9-vuotias, onko ok?
Kommentit (11)
Pohjanmaalaisiako ootte? Mites puukko.
On ok, meillä jo viiden ikäisenä aloittivat ammunnan, toki aikuisen valvonnassa.
Kyllä minä tuon ikäisenä ammuin ilmakiväärillä. Isä järjesti pihalle paikan ja kiinnitti taulut. Isän kanssa ammuttiin, en tietenkään yksin koskaan.
Mukavia muistoja kauniista kesäpäivistä. :)
Valvottuna OK, valvomatta ei tietenkään. Asetta ostettaessa ikäraja on 18 vuotta jonka pitäisi kyllä vähemmänkin fiksulle vihjaista mistä on kysymys. Yhdeksänvuotiaalle lutkuja ostavaa en kyllä nimittäisi fiksuksi.
Tähän mennessä ilmakiväärillä ei Suomessa ole vielä aiheutettu niin pahaa jälkeä, että ilma-aseen hallussapitoon olisi asetettu ikärajaa. Toivottavasti valvotte mitä näillä tehdään jotta ette itse ole aiheuttamassa lainmuutosta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:23"]Kyllä minä tuon ikäisenä ammuin ilmakiväärillä. Isä järjesti pihalle paikan ja kiinnitti taulut. Isän kanssa ammuttiin, en tietenkään yksin koskaan.
Mukavia muistoja kauniista kesäpäivistä. :)
[/quote]
N43
aikuisen valvonnassa kiva lelu. Tehokas kuula-ase kuitenkin parempi mut kalliimpi
Aikuisen valvonnassa kovasti ok.
Kun ammunta loppuu, pyssy lukkojen taakse -vain siten ok ammunnan jälkeen.
Ilmakiväärin luoti silmäkuopasta läheltä ammuttuna sisään tappaa aikuisen ihmisen, se kannattaa muistaa....
Ei tosiaan.