Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SSRI lääkkeen lopetusoireet, nykinä?

Vierailija
10.07.2015 |

Hei,

Onko kellään ollut lopetusoireena lihasnykäyksiä/elohiiriä ympäri kehoa? Minulla on ollut nyt jo yli viikon, esimerkiksi rintalihaksessa ja käsissä/jaloissa. Onkohan normaalia ja kauankohan nämä kestävät? Pelottaa että tämä ei olekaan lopetusoire vaan jotain muuta... :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia :) Itsekin tässä aloitin lääkkeen alasajon muutama päivä sitten.Cipralexia 15mg syönyt vajaa 9v ja nyt kolmatta päivää syön 12,5mg.Parin viikon välein pudotan 2,5mg:lla annosta ja toivon pääseväni mahdollisimman vähäisillä lopetusoireilla.Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella aikataululla lopettelet? Lääkkeen kauppani? Annos josta olet lähtenyt tiputtamaan? Käyttöaika?

Vierailija
4/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Sertlaninin lopettamisoireina sellaisia nykäyksiä aivoissa, eli tajunnassa ja tuntui et koko pää nytkähti aina niiden mukana

Vierailija
5/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä viuhui, hampaaseen sattui

Vierailija
6/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä viuhui, hampaaseen sattui

Vierailija
7/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex, annos oli 15 mg, söin vain muutamia kuukausia. Lopettelin vähentämällä 2,5 mg kerrallaan. Nykimiset alkoivat kun lopetin kokonaan. Milloin tämä menee ohi???

ap

Vierailija
8/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en tiedä miten pitkään jatkuu jos ihan suoraan lopettaa 2,5mg/päivä -tahdista. Itse lopetin niin, että suunnilleen tuosta määrästä vähensin ottamalla toinen päivä sen verran, sitten joka kolmas päivä, ja sitten pienensin vielä annosta ihan olemattomiin. Oikeastaan loppuvaiheessa otin aina muutaman päivän välein ihan pienen annoksen silloin, kun nykimisiä alkoi esiintyä, pienentäen annosta ja harventaen väliä tuntemusten mukaan. Lopulta olin ottanut edelliset pikku murenat n. 4 päivän välein, ja kun jätin kokonaan ottamatta, ei oireita enää oikeastaan tullut. Hidas tapa (kesti helposti 3kk), mutta muuten "kivuton". :)

Vierailija
9/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"]Cipralex, annos oli 15 mg, söin vain muutamia kuukausia. Lopettelin vähentämällä 2,5 mg kerrallaan. Nykimiset alkoivat kun lopetin kokonaan. Milloin tämä menee ohi???

ap
[/quote]

Voi kestää ikävä kyllä kuukausiakin. Itselläni nykimisen lisäksi ns.sähköiskutuntemuksia

Vierailija
10/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli huimausta päätä kääntäessä. Kyllä nuo kuvailemasi oireet sopivat hyvin lääkkeen lopetukseen. Minulla kesti muutaman viikon oireet. Kun tiesin, ettei ole mitään huolestuttavaa, niin oireen kanssa pärjäsi.

Vierailija
11/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 18:43"]

Cipralex, annos oli 15 mg, söin vain muutamia kuukausia. Lopettelin vähentämällä 2,5 mg kerrallaan. Nykimiset alkoivat kun lopetin kokonaan. Milloin tämä menee ohi???

ap

[/quote]

Minulle lääkäri "lupasi", että kuukaudessa menee ohi, ja niin myös tapahtui.

Vierailija
12/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti lopetuksen jälkeen kuukauden, että kaikki inhottavat oireet poistui! Huomasin, että esim luonnossa kävely vähän helpotti etovan oloon yms. Mutta varmasti nuo nykimiset helpottaa pian, koita vain jaksaa! Ja yritä keksiä jotain kevyttä tekemistä :)

Vierailija
13/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuo sähköiskut ja sätkyt jatkuivat kuukausia, ja lopulta aloin syödä uudestaan minimiannosta, koska kaikkien fyysisten tuntemusten lisäksi myös masennus palasi melko raskaana takaisin.

Olen syönyt yli kymmenen vuotta Seroxatia, ja ko. lääkkeestä on tunnetusti älyttömän vaikeaa päästä eroon.

Vierailija
14/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lopettamisoireet on minulla aika lailla samat kuin aloitus oireet huimausya hikoilua päänsärkyä jne.
Olen monasti joutunut lopettamaan seinään. Nyt en syö mutta 60 mg on mennyt sitä cipramill nimellä aikoinaan myytyä myrkkyä.
Ei tuo seinään lopettaminenkaan ole vaikeaa, siksi minulla näin rankat ohjeet, kun on pelätty että hypomaniaa tulisi lääkkeistä. Joillakin varmaan tulee, minulle lääkkeet eivät sitä tee, tulee kun tulee.
Monissa muissakin psyykenlääkkeissä aloitus ja lopetuksen oireet on melko samat.
Tosin jotain on pari viikkoa yrittänyt syödä ja keho pistää vastaan niin se ei ehkä ole soouva lääke.
Minulla in ollut kunnia saada enisimmäisenä käyttöön joitain lääkkeitä Suomessa, lääkärit ei lue itse edes sitä pientä vihkosta haittavaikutuksista.

Vierailija
15/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetusoire ihan selkeästi. Ottaisin sinuna vielä pieniä murusia lääkettä silloin kun nykinää esiintyy, niin olo helpottuu.

Vierailija
16/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä miten paljon loisia teissä asuu. Tätä ei humpuukilääketiede olekaan testannut, mutta terveissä ihmisissä masennuslääkkeet eivät aiheuta lopetusoireita, joten ovat suhteellisen "germ-free" eli loisettomia. Tarvitaan lääkkeen lisäksi siis jotakin muuta joka aiheuttaa lopettamisoireet.

Vierailija
17/18 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:36"]

Riippuu ihan siitä miten paljon loisia teissä asuu. Tätä ei humpuukilääketiede olekaan testannut, mutta terveissä ihmisissä masennuslääkkeet eivät aiheuta lopetusoireita, joten ovat suhteellisen "germ-free" eli loisettomia. Tarvitaan lääkkeen lisäksi siis jotakin muuta joka aiheuttaa lopettamisoireet.

[/quote]

Mitähän loisia? Kihomatojahan ihmisillä joskus on mutta mitä muita muka? Ja miksi ne ei sitten toimi ihmisessä kuten muissa nisäkkäissä eli lisäänny ja kasva niin että lopulta ne on nähtävissä ulosteessa?

Vierailija
18/18 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI:t voivat aiheuttaa kontrolloimattomia lihasnykinöitä ja -vapinoita. Oireet voivat alkaa jo käytön aikana, mutta tulevat suurimmalle osalle vastaan käyttöä lopettaessa. Tahdostariippumattomat liikehäiriöt vähenevät ajan kuluessa lopetuksesta, mutta osalla häiriöt voivat jäädä osittain pitkäaikaisiksi tai pysyviksi. Tällöin puhutaan aivotason vauriosta. Vastaavantyyppisiä liikehäiriöitä tavataan useimmin neuroleptien käyttäjillä tai entisillä käyttäjillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi