hug-a-bub kantoliina
Tilasin netistä tuon kantoliinan extempore... Nyt sitten aloin miettiä että mitä tuli tehtyä, kun hintaakin liinalla on ihan järkyn paljon. Te joilla on tuo kyseinen liina kehukaa/haukkukaa sitä!! Miten liinalle tulee käyttöä kun on talvi, niin ulkona? Lapsi liinassa takin sisään vai? Ei mulla ainakaan ole niin isoa talvitakkia että sinne mahtuu... Entäs minkä ikäiseksi tuossa voi kantaa?? Muutenkin onko vaikea tehdä niitä solmuja?? Äh täytyyköhän palauttaa koko liina...
Kommentit (10)
Hyvän ostoksen teit vaikka kallis onkin. Kantoliinoja on paljon erilaisia, mutta tuo sinun ostamasi on laadukas ja hyvä, sitä voi todellakin käyttää vielä yli 6kk kanssa. Meidän epeli on 8kk ja hyvin menee vielä senkin kanssa. Itse en lähtisi moisia tekemään, koska kankaan joustosuunnilla ym. on suuri merkitys kantoliinan toimivuuden kanssa. Eli kannattaa panostaa laatuun.
Fiksuinn tekemäsi ostos! Minä ainakin rakastuin hug-a-bub liinaan.Helppo käyttää ja oppi nopeasti tekniikan. kaapissa jo toinenkin liina, mutta jäi kokonaan käyttämättä. Hugin jälkeen kaikki muu tuntui huonolta. Käytin liinaa pääasiassa sisällä. Lapsen sai siihen takuuvarmuudella nukahtamaan vartissa, vaikka kuinka huusi: rokotusta, hampaita mitä vaan. Käytin ihan päivittäin 8kk ikään saakka. En uskaltanut mihinkään lähtäe ilman. Jos vauva sai raivarit vaunuissa niin liinassa rauhoittui aina. Ei tarvinnut buseissa yms olla huutavan vauvan kanssa. Ulkokantamista en varsinaisesti kokeillut. junassa yms ahtaissa tiloissa isommankin lapsen kanssa hyödyllinen. Suosittelen lämpimästi!
Lisäisin vielä edellisten kehuihin, että huggiksella kantaa edelleen huippuhyvin puolivuotiastakin. Paraikaa 6 kk vanha poika on kulkenut huggiksessa pariviikkoisesta. Just nyt liina tuntuu olevan parhaimmillaan. Poju istuu liinassa napa kantajaan päin. Kun kädet on vapaana, hän pystyy kääntyilemään ja katselemaan miten haluaa. loistoostos siis!
Lisäisin huggiksen hyvin puoliin mukana tulevan opetusDVD. Mä ainakin opettelin sen kanssa sidonnan tekemisen, ilman kyseistä DVD:tä olisin ollut ihan hukassa....
.....olisiko joku kokenut jonkun edullisemman trikoisen kantoliinan yhtä hyväksi? Esim. jonkun suomalaisen liinan? Tell me.
Meinasin ostaa Hug-a-bubin mutta myyjä suositteli Mam Ecoa koska vauva on jo 8-kiloinen (4,5 kk). Hug-a-bub on varmasti tosi hyvä ja laadukas mutta painavammalle vauvalle joidenkin mielestä liian joustava. Mam Econ kankaassa on hamppua, joka tekee siitä tukevan. On ollut tosi hyvä, sopivasti joustava mutta samalla tukeva ja napakka.
kiinnostuim kovasti mutta onko kellään kokemusta vieläkö vauva voisi tykästyä olemaan liinassa. ikää sillä on kohta 2 kk ja viihtyy sylissä todella paljon mutta kantorepussa alkaa itkeä...ihan kuin tuntisi olonsa jotenkin epävarmaksi ja ahdistetuksi...mahtaisiko tuo liina kelvata??? ois kiva saada kädet joskus vapaaksi.
2 kuinen lapsi oppii hyvin vielä kantoliinaan. Kun puet liinan muista laittaa tarpeeksi kireälle, Vauvan pepun pitäs olla napasi yläpuolella, jotta tiukkuus on oikea, muuten lapsi ei viihdy ja selkäsi rasittuu. Totutellessasi lasta liinaan lähde kävelemään välittömästi, kun lapsi on joten kuten liinassa ja korjaa sitten loput. Pieni pomppiminenkin helpottaa vauvan asettumista liinaan.
Huggigksesta: EI toiminut meillä. Vauva tykkäsi olla enemmän kehto budhaistunnassa, joten Huggis oli aivan liian kapea. Meillä paremmaksi koettiin Pemmikaanin trikoinen.. ja vauvan kasvaessa jämäkkä kudottu liina paras.
ennen kuin opit sidonnan kunnolla. Olen käyttänyt edelleen vuoden ikäiselleni (8 kg). Todella mukava selälle ja hartioille, pystyy pitämään pidemmänkin aikaa.
Minkä ikäinen lapsi? Trikoinen liina on kieltämättä oivallinen vastasyntyneelle -6kk ikäiselle. Sen jälkeen alkaa kudottu liina olemaan erittäin paljon parempi...... Eli mikäli et pidä liinasta syy on varmasti siinä , että on väärää materiaalia jos lapsi on jo isompi....
Lapsi liinaan vaatteet päällä (villahaalari/kevyttoppis) ja kunnon tumput ja töppöset ja pipo. Jos ei kerran mahdu takin sisään. Kantosuojaa vois myös harkita jolloin ei tarvi ahtaa niin paljon vaatteita.
Babyidea myy kantosuojia sekä takkeja. ja jos et pidä liinasta tai haluat vaihtaa sen kudottuun niin sen voi tehdä erittäin kätevästi ja nopeasti tuolla samaisella Babyidean kirpparilla jossa ei Huggat kauaa vanhene, menee äkkiä kaupaksi ja siellä on vaikka mitä ihania kudottuja myynnissä.....
Tietysti olisi ENSIN kannattanu tiedustella ennen kuin napsauttaa, mut se on vaikea vastustaa, mä teidän heh......
http://www.babyidea.fi/