Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihooko imetyksen loputtua?

Vierailija
10.07.2015 |

Onko jollain omakohtaisia kokemuksia? Itse painoin ennen raskautta 57-58kg (olen 160cm pitkä) ja raskauden jälkeen 66kg ja nyt puolvuotta synnytyksen jälkeen painan 49kg. Olen kyllä nyt imetyksen aikana katsonut ruokavaliotani ja syönyt paljon vähemmän mitä aikaisemmin mikä varmasti vaikuttaa myös siihen, että olen laihtunut niin paljon, mutta mietin vain sitä, että miten iso tekijä imetys on ollut asiassa? Lihoonko sitten taas, kun en enää imetä vai oliko ruokavalio mikä vaikutti laihtumiseen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoo ellei ala syömään vähemmän tai kuluttamaan enemmän

Vierailija
2/5 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä katosi ruokahalu lähes kokonaan synnytyksen jälkeen, söin puoliväkisin ja närppien. Juuri ennen synnytystä paino oli 56 kiloa, viikko synnytyksestä 48 kiloa ja toista viikkoa myöhemmin 42 kiloa. Imetin 11kk.

Nyt lapsi on 1v3kk ja painan edelleen noin 43 kiloa, ruokahalua ei näy eikä kuulu. Syön pieniä määriä päivässä, välillä vain yhden lämpimän ruuan, lihoisin varmasti jos söisin enemmän mutta en ymmärrä miksi ruokaa ei vain tee mieli. Teen lapselle aina kaksi lämmintä ruokaa ja vain noin 50% kerroista syön sitä itsekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin kun jatkuva makeanhimo lakkasi.

Vierailija
4/5 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa pitäisi laihtua, koska kroppa "varaa" ravintoa imetykselle. Tämän on ihan lääkäri sanonut ja piti paikkansa ainakin itseni ja muutamien tuttujen kohdalla, joiden kanssa olen asiasta puhunut. Tietty jos alkaa syömään ihan älyttömästi makeaa jne. niin ei varmaan pääse laihtumaan.

Vierailija
5/5 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:39"]Itse asiassa pitäisi laihtua, koska kroppa "varaa" ravintoa imetykselle. Tämän on ihan lääkäri sanonut ja piti paikkansa ainakin itseni ja muutamien tuttujen kohdalla, joiden kanssa olen asiasta puhunut. Tietty jos alkaa syömään ihan älyttömästi makeaa jne. niin ei varmaan pääse laihtumaan.
[/quote]

Samoja kokemuksia itsellä ja lähipiirissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi