Mihin vauva nukkumaan kyläillessä?
Vauva on 6kk. Olisiko teillä vinkkejä missä nukuttaa vauvaa kun olen menossa äitini luokse kylään muutamaksi yöksi?
Matkasänkyä ei ole, ja vierassänky äitini luona on niin kapea ettemme siihen vauvan kanssa molemmat mahdu. On lisäksi nykyään öisin niin liikkuvaista sorttia, ettei kyllä voi missää missä ei laitoja ole voi nukkua. Pitääkö hommata matkasänky vaina tätä varten? Vinkkejä kiitos!
Kommentit (9)
Osta matkasänky ja totuta vauva siihen muutama päivä ennen reissua.
Patja lattialle, reunojen alle taitettuja pyyhkeitä ja tyynyjä niin että muodostuu jonkinlaiset reunat patjalle. Ei mitään vallia patjan päälle, koska vauva voi tukehtua. Olisiko äitisi saanut matkasängyn lainaan jostakin? Eivät matkasängyt kovin kalliita ole ja tarvetta voi olla jatkossakin, joten harkitse myös ostamista. Me ostettiin käytettynä kevyt kokoontaittuva matkasänky, maksoi muutaman kympin (uutena aika kalliita): http://www.matkamuksu.com/kategoriat/nukkuminen/koo-di-travel-cot-2
Matkasänky. Vaunukoppa ei enää liikkuvalle ole kovin turvallinen. Pienelle joka ei liiku ja ei ole riskiä tulla yli, se olisi aivan omiaan. Meillä ainakin matkasängylle oli sitten parin vuoden aikana kuitenkin yllättävän paljon käyttöä, sitten myytiin se nettikirpparilla pois :)
Vaikka pahvilaatikossa tai pesusoikossa, pohjalle pehmikettä ja avot. Itse nukuin ekat kuukaudet siinä äitiyspakkauksen laatikossa
Kyllä mä hommaisin matkasängyn. Tulet varmaan jatkossakin joskus yöpymään ätisi luona? Meillä matkasänky edelleen 2.5 v lapsella käytössä, kun yövytään kylässä.
Matkasängylle pisteet täältäkin. Käy myös turvallisesta leikkikehästä, kun lapsi harjoittelee istuma-asennossa leikkkimistä.
Ok, no katselin tuossa matkasänkyjä nettikirppikseltä ja näköjään ihan parilla kympilläkin saa käytetyn. Tuli mulle uutena tietona että lapsi mahtuu vielä noinkin vanhaksi siinä nukkumaan, että siinä tapauksessa ei olisi edes mikään yhden käyttökerran ostos. Kiitos vinkeistä, enköhän osta sitten tuommoisen! :)
Ap
Huom. matkasänkyjä on eri kokosia, mutta jos ostat isomman, se saattaa mennä jopa 5-vuotiaalle. Hyvä vierassänky, jos vaan kelpaa :)
Vaunukopassa? Tai sitten hommaat vain matkasängyn. Varmasti on myös myöhemmin käyttöä sille.