Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko neljä lasta liikaa?

Vierailija
08.07.2015 |

Kolme ihanaa on ja mieli haluisi nuorimmainen oman taistelukaverin. Taloon mahtuu ja autoon mahtuu. Mutta onko neljä liikaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa!!!!!! Tämä ei tarvitse edes perusteluja.

Vierailija
22/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:43"]Musta neljä on oikein passeli lukumäärä, salaa haaveilen välillä viidennestä.
--
Hyi hitto!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa, jos saatte kasaan opintorahoja 100.000 euroa per mukelo. Koulut ovat silloin maksullisia. Haluatko lapsistasi käpyjen kerääjiä? Eivät kiitä teitä, kun hässimisen vimmassa veitte heiltä ammatillisen tulevaisuuden.

Vierailija
24/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se liikaa ole jos tuntuu että haluaa neljä. Meille kolme on ollu sopivasti. Yksi raja on auto, täytyy alkaa valikoimaan autoa tarkemmin, jos perheessä on enemmän kuin viisi henkilöä.

Kaveri ei vonut tehdä kuin kaksi lasta, koska muuten äitinsä ei olisi enää mahtunut auton kyytiin.

Vierailija
25/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:53"]

Maailmassa on jo tarpeeksi ihmisiä joten yksikin lapsi riittäisi vallan mainiosti.

[/quote]

Mutta Suomessa ei ole liikaa ihmisiä.

Vierailija
26/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa ! Mitä enemmän aina parempi ! Toki ihanne olisi  täysi 10 kpl ja kaikilla eri maahanmuuttaja isä form sierra leone 

Vierailija
27/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille se olisi ollut ehodttomasti liikaa, mutta teille ehkä sopiva määrä. Halusimme hoitaa kaikki lapset itse, niinpä teimme osa-aikatyötä melkein 10 vuotta. Talossa oli neljä makuuhuonetta ja autossa viisi matkustajanpaikkaa.

Kaikki nämä olisi pitänyt laittaa uusiksi, eikä meillä ollut siihen halua eikä varaa. Kukin tyylillään, onhan niitä perheitä joissa on 10 lastakin.

Vierailija
28/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kysellyt muilta kuin mieheltä lasten lukumäärää. Mielestäni se ei kuulu muille. Koska vastaukset ovat ei tai joo ja toisen perheen perustelut eivät päde minun perheeseeni koska kaikilla eri tilanne ja ollaan eri ihmisiä. Siksi teemme niinkuin parhaaksi näemme.

Vierailija
29/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta neljä on kiva määrä. Jaksaa äitinä vielä huomioida jokaista (minkä en usko onnistuvan niin hyvin jos lapsia on yli neljä). Pariluku on kiva lasten kannalta kun löytyy aina leikkikaveri. Kun lapsia oli kolme, niin yksi jäi usein ylitse. Nyt jos toisen naama alkaa ärsyttään, niin lapset vaihtaa vaan paria :) ja nelisinkin leikit onnistuu hyvin.

Neljä on hyvä luku myös siinä mielessä, että molemmille vanhemmille on kaksi lasta vahdittavaksi jos ollaan vaikka uimarannalla. Se on sopiva määrä, sen ylitys olisi jo hankalampi. Tosin jos on neljä lasta, niin on kivempi, että on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa TAI neljä samaa. Omassa tuttavapiirissä on olleet hankalia ne yhdistelmät, että on kolme toista sukupuolta ja yksi sitä toista. Se yksi jää auttamattakin ulkopuoliseksi ja yksinäiseksi. (riippuu tosin lasten iästäkin).

Mutta kyllä, tykkään kun on neljä lasta. Kyllä niissä tosin hommaakin riittää :)

Vierailija
30/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille se on ollut hyvä määrä. Kuten sanottu, jos talous sen sallii, oma aika ei ole etusijalla ja hermot kestää, niin siitä vaan.

Vierailija
31/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:41"]Kolme ihanaa on ja mieli haluisi nuorimmainen oman taistelukaverin. Taloon mahtuu ja autoon mahtuu. Mutta onko neljä liikaa?

[/quote]

Itse olen perheestä jossa lapsia oli neljä.

Esikoinen syntyi -59, pikkusisarus -67, itse synnyin -72 ja pikkuveikkani -80.

Ihana lapsuus ja hyvät suhteet sisaruksiin vielä tänäpäivänäkin.

Vanhemmat olleet naimisissa vuodesta -58 lähtien. :)

Vierailija
32/35 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se yksikin on liikaa. 

Vierailija
33/35 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki neljättä. Jos teet sen, takaan että kadut, ellei miehesi ja sinä ole täydellinen pari toisillenne eikä isotkaan riidat erota teitä lasten ollessa alaikäinen. Jos näin on, hanki, jos ei, älä. Punnitse asioita. T. Avioerolapsi

Vierailija
34/35 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti onko sinulla varaa mm yllättävään eroon ja lähteä lasten kanssa jos asiat ei mene kuin pitää, onko varaa laittaa kaikki uusiksi yms muita käytännön asioita. Jos parisuhteessassanne on kaikki hyvin ja tulee olemaan ja varaa on niin tee ihmeessä :)

Vierailija
35/35 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:41"]Kolme ihanaa on ja mieli haluisi nuorimmainen oman taistelukaverin. Taloon mahtuu ja autoon mahtuu. Mutta onko neljä liikaa? [/quote] Itse olen perheestä jossa lapsia oli neljä. Esikoinen syntyi -59, pikkusisarus -67, itse synnyin -72 ja pikkuveikkani -80. Ihana lapsuus ja hyvät suhteet sisaruksiin vielä tänäpäivänäkin. Vanhemmat olleet naimisissa vuodesta -58 lähtien. :)

[/quote]

En arvostele mitenkään, mutta tämä tuntuu mun mittakaavassa ihan uskomattomalta. Meillä on kolme lasta ja ikäero ensimmäisestä viimeiseen on 3v3kk, eikä ole kaksosia. Nostan hattua, että joku jaksaa aina aloittaa alusta. Minkä ikäisiä vanhemmat olivat kun viimeinen lapsi syntyi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä