Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko neljä lasta liikaa?

Vierailija
08.07.2015 |

Kolme ihanaa on ja mieli haluisi nuorimmainen oman taistelukaverin. Taloon mahtuu ja autoon mahtuu. Mutta onko neljä liikaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Liian vähän.

Vierailija
2/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi.

Jos haluat, tee, äläkä mieti mitä muut ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta neljä on oikein passeli lukumäärä, salaa haaveilen välillä viidennestä.

Vierailija
4/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kolmaskin olisi liikaa

Vierailija
5/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se paljon.

Auto pitää hankkia varta vasten, koska takapenkin 3 istuinpaikka ei enää riitäkään.

Toisaalta itse mietin 3 lapsen äitinä, että 4 lasta olisi ollut hyvä luku, koska silloin kukaan ei olisi jäänyt lapsikatraassa kolmanneksi pyöräksi.

Toivottavasti sinulla on vakaa ja toimiva parisuhde.

Vierailija
6/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on jo tarpeeksi ihmisiä joten yksikin lapsi riittäisi vallan mainiosti.

Vierailija
7/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toinenkin olisi liikaa. Meitä on erilaisia.

Vierailija
8/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaisilla on usein yli kymmenen. sun pitää vaan itse päättää se, tai päättää, ja sitten katsoa että tuleeko se neljäs.

Vierailija
9/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan jotain 4-5 lasta joten minu mielestä ei oo liikaa!!:)

Vierailija
10/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 4. Se riippuu aivan omasta jaksamisesta.

Vierailija
11/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei teistä tunnu liialta, niin ei toki. Meille tää kolme on ehdoton yläraja, mutta monilla mun ystävillä on 4-5lasta eikä se oo niille liikaa.

Vierailija
12/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja mihinkään hotelleihin ette mahdu. muille lapsille jää entistä vähemmän aikaa.

T:neljän äiti

Vierailija
13/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet liikaa. Jaksamiseni on kahden kanssa jo äärirajoilla. Haluan tehdä elämässäni muutakin kuin paapoa pentuja.

Vierailija
14/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki tuet ja tulosiirrot mitä lapsiperheille annetaan otettaisiin pois ja silti pärjäisitte oikein hyvin ja sen lisäksi jaksatte niin monta lasta kasvattaa ja auttaa aikanaan oman elämän alkuun niin tehkää ihmeessä neljäs. Jos taas teette niitä tulosiirtojen varassa niin armahtakaa meitä nettoveronmaksajia.

Vierailija
15/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ainakin 4 lasta mutta en halua taloudellista puolta kuormittaa enempää 2 on jo. Hyvä snämä saa fiksuisiksi aikuiseksi kunnialla. Eli vastaus ei ole liikaa mielestäni

Vierailija
16/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ollakin liikaa jos ei pysty niitä itse elättämään.

Vierailija
17/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä ja oon kyllä tyytyväinen. Muutama vuosi piti miettiä neljättä kun alkoi tuota ikää jo olla mutta sitten kuitenkin hankittiin.  Sattui vielä eri sukupuolta kun 3 ensimmäistä joten ihan hyvä . 

Vierailija
18/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehen tytär päätti pyöräyttää neljännen, niin itse päätin että mun jaksaminen oli tässä. Ei multa näitä kukaan kysele. En jaksa enää osallistua. On omatkin nuoret aikuiset lapset, on jopa oma työ, omat iäkkäät sukulaiset (vanhemmat, isovanhemmat ja kolme tätiä). Ja invalidi mies.

Koska ollaan ainoita lähiomaisia jotka ns. on hoitaneet, on hankalaa. Mutta he camoon, tytön pikkuveli samaan aikaan teki ensimmäisen ja minun poika sai myös ensimmäisen, joten minusta tää miehen tytär saa todella nyt kyllä välillä ihmetellä mitä tekee neljän lapsen kanssa jotka syntyilee kahden vuoden välein.

Vierailija
19/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme sisarusta ja koen, että se oli äidilleni liikaa. Emme saaneet tarpeeksi tarvitsemaamme huomiota vaan ns. kasvoimme keskenämme. Lisätään vielä, että isä oli kyllä lapsuudessamme läsnä, mutta ei varsinaisesti osallistunut kasvatukseen. Rakkautta kyllä riitti, mutta olen yhä sitä mieltä, että vähempikin lapsimäärä vanhemmilleni olisi riittänyt. Tai ainakin suuremmilla ikäeroilla (olemme syntyneet kahden vuoden välein.)

Onneksi meitä on moneksi ja toivon että sinulla on tasapainoinen ja tasavertainen parisuhde, sekä taloudelliset että henkiset edellytykset vielä neljännelle mikäli sitä kovasti toivotte. Muista myös olla kiitollinen jo niistä kolmesta ihanasta :) tsemppiä!

Vierailija
20/35 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:11"]Voi ollakin liikaa jos ei pysty niitä itse elättämään.
[/quote]

Olet oikeassa. Ei kai voida ajatella, että tänne vaan tehdään lapsia vastuuttomasti mielinmäärin yhteiskunnan eläteiksi. Siitä täytyy lähteä, että itse kannetaan vastuu niistä.