Saiskos vähän apua kelan papereiden kanssa?
Eli voisiko joku ystävällinen kertoa, että mitä tukia voi hakea kun tilanne seuraavanlainen: Laskettu aika huhtikuussa 2007, esikoinen tuolloin 1,5v.
Ajattelin että täältä saisi " rehellisempää" apua, kun ainakaan meiedän kaupungissa en luota että asiantuntijat neuvoisivat asian minun kannaltani parhaalla tavalla. Voin tosin olla turhan epäluuloinen.. Kiitos kuitenkin tuhannesti Sinulle joka viitsit vastata :)
Kommentit (3)
Tää on kopsattu kelan sivuilta:
Vanhempainpäivärahakauden aikana voidaan vanhempainpäivärahan määrästä riippuen maksaa kotihoidon tukea, jos perheen muu alle kouluikäinen lapsi ei ole kunnan järjestämässä päivähoidossa.
Eli olen ymmärtäny että äitiysraha kauden aikana ei saa kodihoito tukee vaan vanhempainraha kauden aikana...
Mulla on vastaavanlainen tilanne: Esikko on nyt 8kk ja jään hoitovapaalle (olen siis hakenut kodinhoidontukea ja hoitolisää siihen päälle kun tulomme ei ylitä n.3300¿/kk) ensi kuun puolivälissä. Helmikuusta alkaen saan sitten äitiyspäivä- ja vanhempainrahaa. Siihen kuitenkin tulee joku prosentuaalinen vähennys, jota en nyt muista mistä se oli riippuvainen... Soita vaikka Kelan vaihteeseen, niin ei tule niin puolueellista vastausta. Niin mäkin tein, kun en luottanut paikkakuntani Kelan henkilökuntaan. :)
aatun_äippä:
Sä voit hakea sitten kun aika koittaa niin äitiys- ja vanhempainrahaa! Jolloin voit myös saada kodinhoidontukea, tai siis tarkemmin sitä lisää jos äitiys- ja vanhempainrahasi on pieni, eikä miehelläsi ole suuria tuloja jotka ylittäis sen lisään oikeuttavan rajan!