Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ja voimakkaat oireet, kokemuksia ja kauanko ne kesti?

Vierailija
21.02.2022 |

Itselläni alkoi pe keskellä päivää töissä outo, voimakas päänsärky ja siitä illan mittaan/la raastinrautamainen tunne rintakehällä ja repivä kipu, kun yskäisee ja se on limaista ja lohkeavaa.
En ole varma milloin alkoi kuume, mutta ainakin su-aamusta alkaen on ollut lukemina 38-39 astetta, tänään olen 1x sen katsonut ja näytti 38,6.
Palelen ja makaan, la jälkeen en ole saanut syötyäkään kunnolla, sellainen valmis vihersalaatti jossa kanaa ja fetaa (n.200g) ym meni kahdessa erässä eilen ja ruisleivän palanen, ei muuta, syöminen aiheuttaa kuvotuksen. Nyt on ensimmäinen kerta tuon pe-päivän jälkeen ettei pää tunnu halkeaman, heräsin jopa siihen kipuun pe-la välisenä yönä.
Kävin testissä eilen aamulla ja sain positiivisen tuloksen alkuillasta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Ap

Vierailija
2/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuun alussa podin koko viikon ja toinen viikko päälle kovaa väsymystä. 1x400mg ibumax ja 1x500mg panaadol 3krt päivässä niin pysyi kuume ja säryt loitolla.

Mikään ei maistunut ja nukuin 2-3h päiväunia pari kertaa päivässä :D Silti yöunet 8-9h.

Omasta 85kg ruhosta laski paino syömättömyyden vuoksi vain 700g, mikä oli pettymys.

Mulla oli varmaan deltavirus, eli sinä selviät vähemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kuin minulla mutta minulla se alkoi 8päivää sitten ja edelleen puolikuntoinen

Vierailija
4/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukuun alussa podin koko viikon ja toinen viikko päälle kovaa väsymystä. 1x400mg ibumax ja 1x500mg panaadol 3krt päivässä niin pysyi kuume ja säryt loitolla.

Mikään ei maistunut ja nukuin 2-3h päiväunia pari kertaa päivässä :D Silti yöunet 8-9h.

Omasta 85kg ruhosta laski paino syömättömyyden vuoksi vain 700g, mikä oli pettymys.

Mulla oli varmaan deltavirus, eli sinä selviät vähemmällä.

Mistä päättely mikä virus sinulla oli? Harmittaa kun testitulosviestissä ei mainittu, että onko Omikron vai mikä🤔.

Ei tämä vähemmällä tunnu, tässä sängyn pohjalla maatessa ja palellessa, silmät jaksaa olla auki max30min ja sitten taas horteeseen tai uneen.

Ap

Vierailija
5/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan ottanut kuumelääkettä ja juonut 4 litraa nesteitä per vuorokausi?

Vierailija
6/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samalta kuin minulla mutta minulla se alkoi 8päivää sitten ja edelleen puolikuntoinen

Miten sinun oireesi menneet? Meillä saa olla 5vrk pois töistä posit tuloksen saatuaan eli tämä vko aikaa parantua.

Ap

Vierailija
7/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yötä vasten otin Buranaa, mutta muuten en, haluaisin seurata miten tuo kuume edistyy.

Juominen myös vaikeaa, pakolla kittaan lasillisen välillä.

Ap

Vierailija
8/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun oireesi menneet? Meillä saa olla 5vrk pois töistä posit tuloksen saatuaan eli tämä vko aikaa parantua.

Ap

Hae sairauslomaa lisää tuon jälkeen jos et ole vielä kunnossa. 

Vierailija
9/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yötä vasten otin Buranaa, mutta muuten en, haluaisin seurata miten tuo kuume edistyy.

Juominen myös vaikeaa, pakolla kittaan lasillisen välillä.

Ap

Tämä nyt on tyhmää, rasitat elimistöäsi vaan ihan turhaan ja hidastat paranemista. Ainoa tieto minkä kuumeesta tarvitset on se, että laskeeko se lääkkeillä vai ei. Itse en edes odottelisi kuumeen nousemista vaan ottaisin buranaa/panadolia 3 krt päivässä.

Vierailija
10/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume ei edistä paranemista. Se vain rasittaa elimistöä. Koronassa mieluiten parasetamolia.

Vierailija
11/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mieluummin parasetamolia?

Vierailija
12/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mieluummin parasetamolia?

Ainakin aluksi annettiin ymmärtää, että ibuprofeiini pahentaisi koronaoireita. En tiedä, onko tästä virallista näyttöä. Perusterveellä ei varmaan suurta väliä.

Vierailija
13/13 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais juoda niitä elektrolyyttijuomia, jos on vaikee syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi