Harkitsen kissan hankkimista
Mitä kissan elättäminen maksaa ? Ruuat, hiekat , muita kuluja.
Käytättekö säännöllisesti eläinlääkärin tarkistuksessa.
Millaisia kokemuksia löutöeläinkoti kissa vs. pentuna hankittuun kissaan.
Rotu / maatiaskissa ?..
Kohtuullinen hinta kissasta.
Aikaa on, asun kerrostalossa, häiritsisivät naapureita ? Miten kesät mökillä sujuu kissan kanssa. Onnistuisiko olla valjaissa vai häkki ja minkä kokoinen häkki ?
Kommentit (42)
Kiitos kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa kaikki ajattelis yhtä huolella ennenku ottaa kissan, niin ei varmaan olis yhtä paljo näitä hylättyjä ja kodittomia
Sitä mietin viel, kun itse olen lähempänä kuuttakymmentä, olenko jo liian vanha hankkimaan kotieläintä, joka voi elää hyvinkin pitkään.
Samaa miettinyt itsekin jo hiukan sinua nuorempana. Ottaisin vanhemman löytökoti-kissan, hehän eivät muutenkaan löydä uutta kotia läheskään niin helposti kuin nuoremmat. Vanhenisin sitten samaa tahtia kissan kanssa, meillä kummallakin olisi edessä vielä hyvällä onnella kenties 10-15v yhteistä aikaa? Eikä tarvitsisi pelätä kuka pitää hänestä huolta kun en enää itse pysty. Mieluummin saatan ensin hautaan ystävän/kumppanin, kuin jätän hänet mitenkään tyhjän päälle. Tämä koskee minusta samalla tavalla kaikkia elämänkumppaneita, sekä ihmisiä että eläimiä.
m55
Ennen varmaan helpommin kissat vain lopetettiin, kun sairastuivat. Nyt on ajat toisin, ne hoidetaan joskus jopa paremmin kuin ihmiset.
Muistan vuosien vuosien takaa, kun kissalla oli sattunut jokin onnettomuus jalkaan ( murtui tai jotain ).
Eläinlääkäri antoi purkin jotain ravintolisää ja katti kuntoutui, niin ettei toinen eläinlääkäri huomannut siinä mitään vikaa.
Yksityisellä klinikalla olis pitänyt tehdä tuhansien markkojen leikkaus.
Olikohan olemassakaan mitään eläinlääkäri vakuutusta ???