G: Kuinka tärkeää sinulle on olla hoikka?
Kommentit (40)
Olen aina halunnut olla normaalipainoinen tai hoikka. Olen 163 ja paino on aina 57-61. Kun kutosen puolelle siirrytään, alkaa heti kurinpalautus. BMI pitää olla alle 23. Olen 50+ ja kolme lasta tein kolmekymppisenä. Ja aina heti takaisin omaan painoon. En ole ryppyinen, vaan kaikki sanovat että näytän 10 v nuoremmalta. Kaikesta tästä huolimatta todella tärkeintä on terveys. Syön terveellisesti ja liikun. Paino pysyy kohdillaan tällä tavalla.
EI kovin tärkeää, koska olen tähänkin asti ollut hoikka/ laiha. Miehiä ei ole näkynyt eikä varmaan ole tulossakaan. Joten ylipaino ei vaikuttaisi mihinkään. Terveysongelmat ovat tietysti mahdollisia.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:15"]Ei ole tärkeää. Näin yli nelikymppisenä täytyy valita naama tai perse. Mieluummin olen hiukan pyöreä ja kaunis ja rypytön, kuin hoikka ja naama ryppyinen ja juonteita täynnä. Can't have both.
[/quote]
Normaalisti nelikymppisellä ei ole vielä naama ryppyjä ja juonteita täynnä, ellei tupakoi ja ota aurinkoa. Ehkä soveltaisin tuota naama tai beba -ajattelua vasta kuusikymppisenä ja silloinkin maltillisesti.
[/quote]
Ystäväpiiriä ja työkavereita kun katsoo, niin näin ei ole. Ryppyjä otsassa ja selvät juonteet nenästä suupieliin kaikilla laihoilla js hoikilla. Multa kysytään Alkossa papereita. Ja en siis ole lihava, mutta en hoikkakaan. Enkä ryppyinen. En siis tarkoita mitään kurttuja, mutta naama on kulunut.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:15"]Ei ole tärkeää. Näin yli nelikymppisenä täytyy valita naama tai perse. Mieluummin olen hiukan pyöreä ja kaunis ja rypytön, kuin hoikka ja naama ryppyinen ja juonteita täynnä. Can't have both. [/quote] Normaalisti nelikymppisellä ei ole vielä naama ryppyjä ja juonteita täynnä, ellei tupakoi ja ota aurinkoa. Ehkä soveltaisin tuota naama tai beba -ajattelua vasta kuusikymppisenä ja silloinkin maltillisesti. [/quote] Juuri näin. Jos liikkuu paljon ja sy terveellisesti nii ei mene ollenkaan noin. T: 45 v
[/quote]
Ja höpöhöpö. Geeniperimällä on todella suuri merkitys asiaan ja aivan varmasti täysin rypyttömät 40 v:t on poikkeuksia.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:15"]Ei ole tärkeää. Näin yli nelikymppisenä täytyy valita naama tai perse. Mieluummin olen hiukan pyöreä ja kaunis ja rypytön, kuin hoikka ja naama ryppyinen ja juonteita täynnä. Can't have both. [/quote] Normaalisti nelikymppisellä ei ole vielä naama ryppyjä ja juonteita täynnä, ellei tupakoi ja ota aurinkoa. Ehkä soveltaisin tuota naama tai beba -ajattelua vasta kuusikymppisenä ja silloinkin maltillisesti. [/quote] Juuri näin. Jos liikkuu paljon ja sy terveellisesti nii ei mene ollenkaan noin. T: 45 v
[/quote]
Ja höpöhöpö. Geeniperimällä on todella suuri merkitys asiaan ja aivan varmasti täysin rypyttömät 40 v:t on poikkeuksia.
[/quote]
Kolahtiko? En ole tuo joka kirjottanut, mutta voin kertoa samaa.
Olen normaalipainoinen 168cm/62kg ja voin syödä kaikkea. En halua lihoakaan, vaan tässä tilassa on aika hyvä. Liikun paljon, ruokavalio suht terveellinen ja elämänilo tallella. Ne riittävät. Ja ikää kohta 50v.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:49"]
[/quote]
[/quote]
Totta kai. Mutta kuikelot yli nelikymppisenä näyttää poikkeuksetta ikäänsä vanhemmilta.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:43"]
Mulle ei ole tärkeää pelkkä hoikkuus, vaan että on isot tissit ja takapuoli ja olematon vatsa. Oon surullisen pakkomielteinen kropastani. Aina oon laihduttamassa, lihottamassa, treenaamassa, fiksaamassa ruokavaliota. N21
[/quote]
Miksi? Älä tuhlaa ihanaa nuoruuttasi tuollaiseen. Olen sinä kymmenen vuoden päästä: kadut vielä jos et pian opi hyväksymään itseäsi sellaisena kuin olet. :)
Tärkeää. Se on osa identiteettiäni. Tämännäköisenä minä olen minä. Olin yhdessä vaiheessa lähes 20kg nykyistä pulskempi ja muistan, että tunsin koko ajan oloni epämiellyttäväksi omassa ruumiissani. Minun kuuluu olla hassu, hyppelehtivä keijukainen. Sellaisena olen itseni.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:49"] [quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:15"]Ei ole tärkeää. Näin yli nelikymppisenä täytyy valita naama tai perse. Mieluummin olen hiukan pyöreä ja kaunis ja rypytön, kuin hoikka ja naama ryppyinen ja juonteita täynnä. Can't have both. [/quote] Normaalisti nelikymppisellä ei ole vielä naama ryppyjä ja juonteita täynnä, ellei tupakoi ja ota aurinkoa. Ehkä soveltaisin tuota naama tai beba -ajattelua vasta kuusikymppisenä ja silloinkin maltillisesti. [/quote] Juuri näin. Jos liikkuu paljon ja sy terveellisesti nii ei mene ollenkaan noin. T: 45 v [/quote] Ja höpöhöpö. Geeniperimällä on todella suuri merkitys asiaan ja aivan varmasti täysin rypyttömät 40 v:t on poikkeuksia. [/quote] Kolahtiko? En ole tuo joka kirjottanut, mutta voin kertoa samaa.
[/quote]
Ei kolahtanut. Olen 30 v :) mutta onhan mulla silmät päässä.
Olen sairastanut anoreksiaa ja ollut sekä yli- että alipainoinen. Molemmat ovat aiheuttaneet omat ongelmansa. Nyt olen oppinut syömään oikein ja liikkumaan oikein. Painoa en tuijota. Minulle on tärkeää että syön riittävästi, liikun sopivasti ja fyysinen kunto ja lihaskunto on hyvät. Painoindeksin mukaan olen ylipainoinen, mutta se ei haittaa, kun rasvaprosentti, vyötärönympärys ja vyötärö-lantio-suhde on sopivat.
Tärkeää terveyden ja ulkonäön kannalta. Olen aina ollut "se hoikka" joten muutos asiaan aiheuttaisi jonkinlaisen identiteettikriisin.
Olen aina ollut hoikka ja urheilullinen, se on kehonkuvani ja lihavana tai edes lievästi ylipainoisena tuntisin oloni varmasti huonoksi. Viimeisilläni raskaana olen painanut 64 kiloa, mikä tuntui liialle.
En ymmärrä mitä joku edellinen höpisi ryppyisistä hoikista. Ei minulla ryppyjä ole mitenkään erityisen paljon. Enemmän niitä on aurinkoa koko ikänsä palvoneilla tuttavillani. Olivat sitten laihoja tai pulleita. En myöskään ymmärrä sitä, miksi naisen naaman pitäisi olla sileä vielä tyyliin viisikymppisenä? Miksi?
Ei ole tärkeää. Mahdun vielä hyvin samoihin vaatteisiin kuin 18 vuotta sitten ja niin kauan muutenkin kuin nykyiset vaatteeni mahtuvat, olen terve ja jaksan liikkua monta tuntia mukavasti, ei paino ole ajatuksissani mukana ollenkaan. Ikää on nyt 41, teen työkseni keskiraskasta fyysistä työtä ja syön mitä maistuu. Vaa'an lukemia katson noin kuukauden parin välein ja kokovartalopeiliä sen verran ennen ihmisten ilmoille lähtemistä, että tiedän vaatteeni olevan siistit. Saman asenteen opetan myös kahdelle teinityttärelleni.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:49"] [quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:15"]Ei ole tärkeää. Näin yli nelikymppisenä täytyy valita naama tai perse. Mieluummin olen hiukan pyöreä ja kaunis ja rypytön, kuin hoikka ja naama ryppyinen ja juonteita täynnä. Can't have both. [/quote] Normaalisti nelikymppisellä ei ole vielä naama ryppyjä ja juonteita täynnä, ellei tupakoi ja ota aurinkoa. Ehkä soveltaisin tuota naama tai beba -ajattelua vasta kuusikymppisenä ja silloinkin maltillisesti. [/quote] Juuri näin. Jos liikkuu paljon ja sy terveellisesti nii ei mene ollenkaan noin. T: 45 v [/quote] Ja höpöhöpö. Geeniperimällä on todella suuri merkitys asiaan ja aivan varmasti täysin rypyttömät 40 v:t on poikkeuksia. [/quote] Kolahtiko? En ole tuo joka kirjottanut, mutta voin kertoa samaa.
[/quote]
Mitä samaa sä voit kertoa? Että jos liikkuu ja syö terveellisesti niin ei ikä näy? Puhutko nyt omasta kokemuksesta vai yleisestä totuudesta? Tuo on oikeesti hyvin yksilösidonnaista ja poppakonsteja ei ole.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:02"]
[/quote]
Ei kolahtanut. Olen 30 v :) mutta onhan mulla silmät päässä.
[/quote]
Tiedätkö muka sitten kaikkien oikean iän?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:02"]
[/quote]
Mitä samaa sä voit kertoa? Että jos liikkuu ja syö terveellisesti niin ei ikä näy? Puhutko nyt omasta kokemuksesta vai yleisestä totuudesta? Tuo on oikeesti hyvin yksilösidonnaista ja poppakonsteja ei ole.
[/quote]
Voi olla. Mutta suurin osa terveitä elämäntapoja noudattavista näyttää kyllä paremmilta missä iässä tahansa kuin muut... Ks vaikka pariskunta Selänne.
Kaikesta tekin jaksatte vääntää... :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:07"]Turhaa alapeukuttaa nro 2.
Katsokaa itse vaikka näitä ihan normaaleja 18-20v miehiä:
http://ylilauta.org/seksuaalisuus/37816989
Jokainen on ihan hirveässä tikissä, näkyy sixpackit ja muut.
[/quote]
Ja katso miltä kaikkien asioiden auktoriteetti- sivustolta kuvat löytyvät.
Mulle hoikkuus ei ole erityisen tärkeää kunhan ihminen on siinä kunnossa että pystyy ja jaksaa tehdä normaaleja asioita.
Todella tärkeää. Raskausaika on hirveää kun paino nousee sen 10 - 20 kg taas. Odotan vain dieettiä.
Hoikkana voin olla oma itseni ja nauttia elämästä täysillä. Paksuna (kirjaimellisesti) se ei yksinkertaisesti onnistu, häpeän kiloja ja vetäytynyt sosiaalisesta elämästä. Onneksi raskaus kestää vain noin 9 kk.